AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #1 Skrevet 28. juli 2017 Hei! Jeg har havnet i en situasjon hvor broren min, hans kone og deres to barn har flyttet inn i huset til pappa hvor jeg også skal bo den neste måneden. Syns det er veldig koselig å ha de her fordi jeg liker de veldig godt, og syns det er kjempe gøy og være nærmere tanteungene mine. De pusser også opp i huset her og har gjort det kjempefint, så ser bare fordeler med det. Forrige helg derimot skjedde det noe som jeg syns var litt kjipt. Vi var på hyttetur sammen med den andre broren min som etter å ha bodd 4 timer unna, nettopp har flyttet en 45 minutters kjøretur unna. Jeg og brødrene mine har ikke det beste forholdet fordi vi ikke har bodd så veldig mye sammen i oppveksten, vi er ikke så nærme hverandre og hadde det ikke vært for at broren min har flyttet i huset her så hadde vi sett sinnsykt lite til hverandre. På hytteturen så ville jeg og brødrene mine dra og fiske litt en times tid etter at barna hadde lagt seg. Vi finner aldri på noe, og det siste året har vi vært på to fotballkamper sammen. I løpet av ett år er ikke det særlig mye søskentid. Men det som irriterte meg veldig var at kona til broren min satte ned foten. Hun var redd for at barna skulle våkne opp og at hun var der alene med ansvar for to barn, på tross av at vi ikke hadde vært lengre enn 5 minutter unna og klar til å dra tilbake igjen. Det er greit nok det, jeg respekterer at hun ikke ønsker å være alene sammen med barna fordi det kan bli veldig stress for henne. Det jeg syns er litt dumt er at jeg veldig gjerne skulle hatt litt søskentid, da vi har vært så splittet alltid, og jeg og den andre broren min har et stort ønske om å komme nærmere familien vår.. Hun argumenterte med at vi måtte være igjen på hytten, og at jeg og min andre bror kunne gå og fiske. Hvis ikke skulle hun bare dra hjem. Men selv hadde hun veldig lyst til å gå seg en fjelltur alene... Hun kan ikke helt sette seg inn i vår situasjon fordi hun står sine søsken sinnsykt nærme og er sammen med de heeele tiden og snakker sammen med dem daglig. Hun vet ikke hvordan det er for oss som ikke har fått den muligheten pga skilte foreldre, og at brødrene mine har til tider bodd på hver sin kant av Norge. Jeg reagerer veldig på kommentaren hennes om at hvis vi skulle på fisketur så skulle hun dra hjem. Og at det igjen var greit for henne å bruke kvelden på å gå på fjelltur alene. Syns trusselen om å dra hjem var veldig unødvendig, da broren min aldri hadde dratt på den fisketuren så lenge hun ikke syntes det var OK uansett. Syns at siden hun selv står sine søsken sykt nærme så burde hun jo legge opp til at jeg og brødrene mine og kan få et bedre forhold og komme nærmere hverandre, hun snakker jo hele tiden om hvor sinnsykt glad hun er at de står hverandre nærme, og jeg syns derfor at hun kan være med og tilrettelegge for at vi også skal få et bedre forhold. Greit nok vi ikke kunne dra på den fisketuren, men jeg håper bare at hun ikke er sånn som dette ved alle senere anledninger hvor vi vil finne på noe. Jeg selv flytter i nærmeste framtid til andre siden av Norge, så såklart vil jeg finne på noe med søskenene mine før den tid, og er derfor redd for at hun skal sette kjepper i hjulene for meg. Klart det kan hende at dette var et engangstilfelle, men hvis det ikke var det og at hun bare prøver og ødelegge så vil jeg ha noe og argumentere med.. Vet ikke helt hvordan jeg kan ta dette opp med henne uten å bli misforstått. Kanskje jeg har helt feil og hun har helt rett og, så derfor håper jeg at noen her inne har noen innspill ? Anonymkode: 6c76a...efc
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #2 Skrevet 28. juli 2017 Man dumper ikke en person på hyttetur, det gjør man rett og slett ikke. Dere får finne på noe annet sammen resten av sommeren, 45 min reisevei er ikke all verden. At du ikke får viljen din en kveld betyr ikke at hun stikker kjepper i hjulene for deg, hvor egosentrisk er du egentlig? Du har en måned på deg til å møte brødrene dine, alt avhenger altså ikke av den ene kvelden. Anonymkode: 06a58...8f8 10
Gjest Magnifiq Skrevet 28. juli 2017 #3 Skrevet 28. juli 2017 Herlighet! Dårlig gjort av henne rett og slett! Jeg har flere ganger vært igjen på hytta, mens mannen og brødrene (med damer) har dratt for å fiske på kvelden etter at ungene har lagt seg. Litt må man da kunne klare å unne andre.
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #4 Skrevet 28. juli 2017 Altså hvis man ikke klarer å være alene med sine egne to barn så vet ikke jeg. Hun har vel hatt ansvar for de før? Barna kjenner mor og mor kjenner barna, da er det ikke så ille. Det der må ha vært en veldig dårlig unnskyldning. Anonymkode: ab04b...b4e 23
Gjest martinelarsen Skrevet 28. juli 2017 #5 Skrevet 28. juli 2017 Det jeg mener er at vi spurte om å finne på noe sammen, med fikk et blankt nei. Jeg er redd for at det skal skje igjen, gjerne det gjør det, og gjerne ikke. Mener ikke at hun stikker kjepper i hjulene for meg, MEN om det gjentar seg flere ganger så gjør hun jo det. Jeg bare føler at siden hun reagerte så sinnsykt sterkt imot der og da så føler jeg at hun kanskje ikke unnet oss å gjøre noe sammen oss 3, men det kan godt hende jeg tar helt feil i det! Jeg forstår jo godt hvorfor hun sa nei, men syns at hun gjorde seg unødvendig vanskelig, hun kunne bare sagt at hun ikke ønsket det fordi hun ikke ville være alene sammen med barna istedet for å si "ELLERS DRAR JEG HJEM". Alt avhenger ikke av den kvelden nei, men det er veldig sjelden vi alle 3 er samlet så det er ikke like lett å finne på noe, men kanskje hun er litt mer tilbøyelig for det om det er bedre planlagt? 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man dumper ikke en person på hyttetur, det gjør man rett og slett ikke. Dere får finne på noe annet sammen resten av sommeren, 45 min reisevei er ikke all verden. At du ikke får viljen din en kveld betyr ikke at hun stikker kjepper i hjulene for deg, hvor egosentrisk er du egentlig? Du har en måned på deg til å møte brødrene dine, alt avhenger altså ikke av den ene kvelden. Anonymkode: 06a58...8f8
Meadow Skrevet 28. juli 2017 #6 Skrevet 28. juli 2017 Hun syntes sikkert det var kjipt at tre av fire voksne skulle på fisketur, hun måtte være igjen. Kan skjønne det! 6
Gjest Råkkenråll Skrevet 28. juli 2017 #7 Skrevet 28. juli 2017 Hvor gamle er barna? Det kan tenkes at hun var oppriktig engstelig for å være alene med barna - det er ikke helt rasjonelt, men veldig vanlig for relativt nybakte småbarnsforeldre. Dette handler om at hun var usikker på seg selv - ikke at hun ikke unnet dere dette. Og det er jo ikke så hyggelig å dra fra en fjerde person på hytta for å være med barna - om hun ble sittende alene. Jeg skjønner jo at dere hadde lyst, men dette tror jeg rett og slett ikke var i tankene hennes overhodet når hun satte ned foten. Og det kan virke som om de i sin relasjon har litt diskusjoner på dette, og hun overreagerte litt for å si ordentlig ifra til ham - det hadde nok ikke noe med dere tre å gjøre. Men dem to. VIl jeg tippe.
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #8 Skrevet 28. juli 2017 Se ikke på det som siste sjanse. Vær pådriver til å finne på noe med brødrene dine. Inviter de med ut på noe, eller bare broren du bor sammen med. Skjer det flere ganger at hun setter foten ned må du si ifra. Det er ikke sikkert hun skjønte det betydde så mye for deg. Det at hun er så mye sammen med sine søsken kan hun se på det som nok en gang, og ikke ser at det er litt mer skjørt med dere som ikke er nære. Mulig vanskelig for henne å sette seg inn i din situasjon siden hun kanskje ikke har vært i den situasjonen selv. Veldig fint at du vil være mer sammen med brødrene dine så bare fortsett å gjør ting sammen med de. Så kan det hende dere kan bygge opp et godt forhold. Anonymkode: cce99...50a 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #9 Skrevet 28. juli 2017 Skulle dere seriøst dumpe en på hyttetur? Det er virkelig ikke greit å holde noen utenfor sånn. Jeg hadde selv reist hjem. Ingen hensikt å være på hyttetur for å sitte alene å glo. Jeg synes dere var veldig egoistiske. Anonymkode: 866cd...068 5
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #10 Skrevet 28. juli 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Skulle dere seriøst dumpe en på hyttetur? Det er virkelig ikke greit å holde noen utenfor sånn. Jeg hadde selv reist hjem. Ingen hensikt å være på hyttetur for å sitte alene å glo. Jeg synes dere var veldig egoistiske. Anonymkode: 866cd...068 Nei såklart ikke!! Vi hadde tenkt å være ute av hytten i 45 minutter, maks en time... Men siden hun ikke syntes det var ok, så er det greit, bare følte selv at hun reagerte veeldig sterkt imot når vi uansett hadde respektert hennes mening:) Anonymkode: 6c76a...efc 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #11 Skrevet 28. juli 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei såklart ikke!! Vi hadde tenkt å være ute av hytten i 45 minutter, maks en time... Men siden hun ikke syntes det var ok, så er det greit, bare følte selv at hun reagerte veeldig sterkt imot når vi uansett hadde respektert hennes mening:) Anonymkode: 6c76a...efc Da hadde det kanskje ikke blitt lagt fram for henne som for oss, hvis det var snakk om 45-60 min. Jeg mener at man kan unne andre såpass, men jeg forstår GODT at hun ikke ville sitte alene. Og uansett burde du ikke anta at dette her skal ødelegge for all søskentid framover, det er smålig av deg og. Anonymkode: 22b5c...312 1
Måbarefåsiat... Skrevet 28. juli 2017 #12 Skrevet 28. juli 2017 Alle vet at fisket et best på kvelden. At noen som er sammen på en hytte drar på fisketur og noen/en passer (egne) unger er vel ikke noe rart. Man dumper ikke en på hyttetur med å gjøre det. At en tobarnsmor ikke kan være alene med barna er bekymringsverdig. Ts, du skal ikke ordne opp i det. Det blir broren din som får ta seg av sin furtne kone... Så får du finne andre muligheter å ha søskentid på. Jeg forstår godt at dette ble kjipt. 11
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #13 Skrevet 28. juli 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da hadde det kanskje ikke blitt lagt fram for henne som for oss, hvis det var snakk om 45-60 min. Jeg mener at man kan unne andre såpass, men jeg forstår GODT at hun ikke ville sitte alene. Og uansett burde du ikke anta at dette her skal ødelegge for all søskentid framover, det er smålig av deg og. Anonymkode: 22b5c...312 Takk for innspill:) Er egentlig bare bekymret for det, men svaret ditt hjelper meg og endre litt tankegang rundt det, ønsker ikke å være smålig!! Anonymkode: 6c76a...efc
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #14 Skrevet 28. juli 2017 På jobben min så har en kollega en dame som ikke vil legge barna deres alene for det blir visst så stress så han må alltid være hjemme klokken 1900. Ikke tar han vaktene han skal, ikke får han være med på lønningspils, når moren ble syk så laget kona et helvete fordi hun ikke ville være alene med barna deres. Han pratet med foreldrene hennes og de kunne fint være hos kona og hjelpe til, men nei det måtte være mannen.Så han måtte reise avgårde med hele familien til moren som da lå på det siste fordi kjerringa ikke kunne passe sine egne barn alene. Han fikk en halv dag med moren sin, han kunne fått en uke hvis det ikke var for kona... Det er tragisk å si det men det er veddemål på jobb om når han får tak i ballene sine og går fra henne... Anonymkode: b13d9...cd8 6
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #15 Skrevet 28. juli 2017 Jeg kunne vært svigersøsteren her. Mannen må gjerne få tilbringe tid alene med søsknene sine. Men da kan han planlegge det til et tidspunkt hvor han ikke har tatt med seg hele familien vår til et sted som er ukjent for meg og hvor han etterlater meg med eneansvar for barna på kveldstid (og uten bil?). Jeg er mer enn bare barnevakten på tur. Det var tross alt ikke mer enn 45 min avstand, så om dere gjerne vil ha søskentid så får dere til det. Anonymkode: 82c92...6ab 5
Gjest Råkkenråll Skrevet 28. juli 2017 #16 Skrevet 28. juli 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: På jobben min så har en kollega en dame som ikke vil legge barna deres alene for det blir visst så stress så han må alltid være hjemme klokken 1900. Ikke tar han vaktene han skal, ikke får han være med på lønningspils, når moren ble syk så laget kona et helvete fordi hun ikke ville være alene med barna deres. Han pratet med foreldrene hennes og de kunne fint være hos kona og hjelpe til, men nei det måtte være mannen.Så han måtte reise avgårde med hele familien til moren som da lå på det siste fordi kjerringa ikke kunne passe sine egne barn alene. Han fikk en halv dag med moren sin, han kunne fått en uke hvis det ikke var for kona... Det er tragisk å si det men det er veddemål på jobb om når han får tak i ballene sine og går fra henne... Anonymkode: b13d9...cd8 Den historien er jo ikke representativ. Det er helt normalt for nybakte foreldre, særskilt når man har to stykk å være engstelig for å være alene med ungene - spesielt ved/rett etter leggetid. Og det er minus kult å måtte sitte alene med to potensielt hylende unger når jeg tipper kanskje hun har tatt ekstra ansvar for barna om de i tillegg har pusset opp som du nevnte? Oppussing er kjempeslitsomt med barn, og når da han drar igang at nå skal han i tillegg være borte på kvelden med fisking - når de tross alt i tillegg er hos svigerfamilie - den ser jeg kan koke hos slitne og trøtte småbarnsforeldre. Slik jeg ser det så er TS ung, og har enda ikke helt forståelsen av hvor slitsomt det tross alt er å være på besøk i andres hus, pusse opp hos dem i tillegg med to barn i tillegg. Jeg skjønner godt hun overreagerte litt, og tross alt så er det jo ikke kult å bli sittende igjen alene og sture. For alt vi vet var hun i tillegg litt "husredd" i hytta. Også helt normalt, og ingenting bekymringsverdig ved det slik TS fremstiller det. Samboer til broren kan ikke overta ansvaret for historien til disse tre søsknene og savnet TS har. Det aner jo ikke hun et kvekk om, og det er TS sitt ansvar selv å tilrettelegge positivt for uten at en person blir sittende igjen alene på ei hytte hos svigers i ferien. Og fisking tar i hodet mitt aldri 30-60 minutt, jeg hadde antatt vi snakket endel timer.
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #17 Skrevet 28. juli 2017 Jeg skjønner at dere gjerne ville fiske, men jeg skjønner også svigerinnen din. Ikke at hun ikke turte være alene med barna, det blir for dumt i mine ører, men at hun ikke synes det er greit at alle de andre forsvinner mens hun må være igjen alene. Kanskje hun hadde gledet seg til endelig å bli bedre kjent med mannens søsken? I så fall var det sikkert ikke noe kjekt at dere ville dra fra henne. Hun ga dere jo også tilbudet om å være bare dere, mens hun gikk seg en tur. Jeg kan forstå at det er kjekkere å gå en tur alene, enn å sitte igjen på hytta alene. Sitter man på hytta alene opplever man jo ingenting man ikke kunne gjort hjemme.Jeg kan fint kose meg i eget selskap, men bøker, internett og lignende har jeg hjemme også, det er ikke det jeg har lyst til å bruke tiden på når jeg er hjemmefra.Da er det mye kjekkere å komme seg ut i naturen! Hvis jeg hadde opplevd at de andre jeg reiste på hyttetur sammen med hadde et behov for å være sammen uten at jeg var med, hadde jeg i utgangspunktet blitt såret. Jeg kunne kanskje foreslått at jeg gikk en tur, som et kompromiss.Da fikk de være alene uten meg, men jeg fikk i det minste en opplevelse jeg satt pris på samtidig. Hvis hun hadde gått en tur, så hadde jo dere tre søsknene ouansett fått mulighet til å være bare dere tre,selv om det ikke var på fisketur. Ellers tenker jeg at en av de beste måtene å skape gode relasjoner til søsknene sine er å også skape gode relasjoner til svigersøsken. Hvis man bonder med svigersøsken er det mye lettere å ha gpderelasjoner til søsken! Denne dama har tross alt to barn med broren din, og er en del av familien. Hvorfor kan ikke du og søsknene dine skape bånd uten å samtidig stenge henne ute? Anonymkode: fa5c8...fe0 3
Arabella Skrevet 28. juli 2017 #18 Skrevet 28. juli 2017 1 time siden, Meadow skrev: Hun syntes sikkert det var kjipt at tre av fire voksne skulle på fisketur, hun måtte være igjen. Kan skjønne det! Det var ikke fiskingen som var det sentrale, slik jeg ser det, men at de tre søsknene fikk tilbringe tid sammen alene en stund. 4
Arabella Skrevet 28. juli 2017 #19 Skrevet 28. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Skulle dere seriøst dumpe en på hyttetur? Det er virkelig ikke greit å holde noen utenfor sånn. Jeg hadde selv reist hjem. Ingen hensikt å være på hyttetur for å sitte alene å glo. Jeg synes dere var veldig egoistiske. Anonymkode: 866cd...068 Dumpe? Nå må du gi deg! Det er ikke TS som er egoistisk, men svigerinnen. Det var snakk om å være bare søsknene sammen en times tid. De ser hverandre sjelden. Det synes jeg denne svigerinnen kunne ha forståelse for. 6
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #20 Skrevet 28. juli 2017 Jeg er uenig med de fleste, synes hun kunne vært alene mens dere dro bort en time. Anonymkode: 9483d...9d6 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå