Gå til innhold

Chihuahua

Anbefalte innlegg

Gjest NotNaomi
Skrevet

Hei. 

Jeg har nå fått avtale om to omplasseringshunder jeg skal ha. Pga av at jeg har en fysisk skade som i perioder gjør meg "handlingslammet",trodde jeg aldri at jeg kunne ha hund igjen. Nå har jeg fått avtale om at de som velger å omplassere disse to hos meg,kan ha dem de periodene hvor jeg ikke "fungerer". Grunnen er at begge hundene og jeg ble bestevenner. 

Den ene er en liten hund jeg kan en del om,og det er en Kinesisk nakenhund som jeg har hatt en del fra før som avlastningshjem.

Nå er den andre en Chihuahua. En liten god hund,men veldig nervøs (pga div.) Den har dog fått full tillit til meg i løpet av uka jeg har vært med den. Legger seg ofte bak ryggen min når den er usikker,så tillitstegn fra den. Men. Jeg går ofte turer på to til fire timer,og da ligger den resten av dagen. På dyna i senga mi. Eneste hund som har fått lov til det :-D de to hundene går bra sammen,og nakenhunden er i vigør etter turer!

Er vant til store raser fra tidligere. Nå har jeg gått toppen et par timer med Chihuahuaen. I veeldig rolig tempo,og med pauser.

Nå lurer jeg på: dere som har samme rase,-hvor lange turer er de med på? De som omplassere til meg (ikke tidligere eiere),sa at den ikke var vant til turer..:-(

Så er det bare at den ikke er vant til det,eller er de bare såå rolige etter et par timer i slow tempo??

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min lille Chihuahua , går ikke langt . Om vinteren er den bare ut på do også inn igjen . Men det er det de blir vant med, ei venninne av meg går på fjellet med sine chihuahuaer ;)

Anonymkode: a2fd9...458

Skrevet

Chihuahuaer kan fint gå lange turer, de som har chihuahuaer velger som regel bare å ikke gjøre det, for de tror ikke at en så liten rase trenger lange turer. De er faktisk ganske aktive, små skapninger. Du kan nok ikke ha den med på kjempelange fjellturer, men en time eller to på tur går helt fint. Du må bare vende den til å gå lengere turer.

• Liker 1
Gjest NotNaomi
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min lille Chihuahua , går ikke langt . Om vinteren er den bare ut på do også inn igjen . Men det er det de blir vant med, ei venninne av meg går på fjellet med sine chihuahuaer ;)

Anonymkode: a2fd9...458

Ok. Ja,av det jeg har lest er de fornøyd med korte turer,men at de også kan like lange. Takk for svar! :-) får bare ta det i små skritt:-) herlige små tøffinger i grunnen. :-)

Skrevet

Min chihuahua elsker lange fjellturer. Er hva de er vant med :)

• Liker 2
Gjest NotNaomi
Skrevet
37 minutter siden, nurcos skrev:

Chihuahuaer kan fint gå lange turer, de som har chihuahuaer velger som regel bare å ikke gjøre det, for de tror ikke at en så liten rase trenger lange turer. De er faktisk ganske aktive, små skapninger. Du kan nok ikke ha den med på kjempelange fjellturer, men en time eller to på tur går helt fint. Du må bare vende den til å gå lengere turer.

Ja. Tenker å venne den til mer og mer. Har tatt pauser og i rolig tempo så langt. Ja,hun er tøff. Men engstelig ved høye lyder osv. Men går på landeveier så lenge da. Er ganske imponert over henne uansett. Men nakenhunden er klar for tur om kvelden igjen. Og hun bare vil sove :-) kort luftetur i hagen for henne da bare. Takk for svar :-)

Gjest NotNaomi
Skrevet
Akkurat nå, wahaj skrev:

Min chihuahua elsker lange fjellturer. Er hva de er vant med :)

Ja,jeg får ta det i små etapper:-) herlige små tøffinger.

Skrevet

Chihuahua er ikke en hund, det er en stor rotte.

Skrevet

Chihuahuaer kan fint gå lange turer. De er robuste hunder.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har en liten chi som både kan være med på lengre fjellturer og også være fornøyd med kortere turer :-).

Anonymkode: da97e...6b0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...