Gå til innhold

Grå kjole i August-bryllup?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg ha denne kjolen i bryllup med sjal/bolero i kirka? 

Eller er grått også "forbudt" i bryllup? 😬

IMG_7091.PNG

Anonymkode: 41bf5...682

Gjest Blondie65
Skrevet

Det er helt ok å ha den kjolen i et bryllup.

Skrevet

Den synes jeg er innafor. Hakket penere uten det svarte beltet :) synes lyst og mellomgrått er pene, diskret og duse farger i bryllup.

Skrevet (endret)

Med mindre du er mørkhåret, vil jeg anbefale andre farger. Grått er ikke kledelig på andre enn mørkhårede, de som blir kalt vintertyper. Alle andre "årstider" ser gustne og dårlige ut i grått.

Endret av Arabella
Gjest Blondie65
Skrevet
2 minutter siden, Arabella skrev:

Med mindre du er mørkhåret, vil jeg anbefale andre farger. Grått er ikke kledelig på andre enn mørkhårede, de som blir kalt vintertyper. Alle andre "årstider" ser gustne og dårlige ut i grått.

Dette stemmer ikke. Jeg er typisk kommuneblond og grått - spesielt den fargen på kjolen her - er en av de fargene jeg kler best. Det synes jeg selv, samt at jeg alltid får komplimenter når jeg bruker den fargen.

Men det må være en kald farge, varme farger kler jeg ikke med mindre jeg er veldig solbrun.

Skrevet
13 minutter siden, Arabella skrev:

Hmm.. den var ny for meg. Jeg er blond som dama på bilde. Og bruker mye grått, har aldri følt meg gusten eller at jeg ser dårlig ut. 

Skrevet

Jeg foreslår at dere går til en fargekonsulent. Kanskje dere får en skikkelig overraskelse. :)

AnonymBruker
Skrevet

Syns kjolen helt greit kan brukes i bryllup, men hadde ikke gjort det selv, da jeg syns den var trist og kjedelig...

Anonymkode: 2d8c7...852

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Arabella skrev:

Jeg foreslår at dere går til en fargekonsulent. Kanskje dere får en skikkelig overraskelse. :)

Det er alt for kategorisk sagt av deg. Nå har det seg som kjent slik at gråfarger kommer i forskjellige toner. Noen gråfarger har gule og/eller røde undertoner, mens andre har blålige undertoner. Dette er helt avgjørende for hvem som kler fargen.   

Til TS: kjolen passer i bryllup hvis kleskoden er mørk dress, smoking eller evt en intetsigende «finne-på-selv-kleskode». Selv synes jeg kanskje den svarte sløyfen er litt trist og sørgebånd-aktig, men det har mer med smak og behag å gjøre enn hva som passer seg og ikke.  

Anonymkode: fa24d...9f2

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg ha denne kjolen i bryllup med sjal/bolero i kirka? 

Eller er grått også "forbudt" i bryllup? 😬

IMG_7091.PNG

Synes kjolen var litt trist..for trist å bruke i et bryllup tenker jeg..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal bytte ut den sorte båndet med rosa tenkte jeg. 😊

Skal ikke være lett med bryllup, jeg har mange, hvite, røde og sorte kjoler. Men det er ikke lov, så om ikke grå går heller gir jeg nesten opp 😅

Skrevet

Gå i akkurat det du vil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...