Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

I påsken lånte jeg vekk en pensumbok til en på 1-året på studiet mitt. Har mast siden da, og hun kan aldri møtes. Jeg har prøvd å si at dersom hun låner, er hun ansvarlig for å levere tilbake og dermed skal ikke jeg strekke meg, altså, møte henne der og der, for at jeg skal få boken min. Nå har jeg gitt henne ultimatumet å postlegge boken, på hennes regning, møte meg og levere boken tilbake eller vippse meg de 500kr det gjelder. Hun ville at jeg skulle møte henne på hennes arbeidsplass fordi hun ikke orket å møte meg der jeg bor. Jeg mener det at når hun har lånt en bok, så skal ikke jeg oppsøke henne, men hun oppsøke meg. Hun ble sur og kalte meg barnslig fordi jeg ikke ville strekke meg for å møte henne, når hun ikke vil oppsøke meg. Når jeg låner vekk noe legger jeg ansvaret på låner at jeg får tilbake det som er mitt. Hva tenker dere?

• Liker 1
Skrevet

at det går an å være så smålig.

Skrevet
Akkurat nå, amativeReflection skrev:

at det går an å være så smålig.

Hvem? Meg eller henne?

AnonymBruker
Skrevet

Tenker at hun er en drittsekk, selvfølgelig skal man levere tilbake det man har lånt. Om hun har mistet boken skal hun betale for den eller kjøpe ny i like god stand. Si at hun får sende den til deg så raskt som mulig og at du ikke har mulighet til å komme og møte henne.

Anonymkode: f7eb8...3ff

• Liker 8
Skrevet
Akkurat nå, rundtfingern skrev:

Hvem? Meg eller henne?

Begge.

Det er snakk om småpenger.

Hvorfor kan ikke folk være pragmatisk lengre?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tenker at hun er en drittsekk, selvfølgelig skal man levere tilbake det man har lånt. Om hun har mistet boken skal hun betale for den eller kjøpe ny i like god stand. Si at hun får sende den til deg så raskt som mulig og at du ikke har mulighet til å komme og møte henne.

Anonymkode: f7eb8...3ff

Enig

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, amativeReflection skrev:

Begge.

Småpenger ja, men for min del trenger jeg boken. Jeg vil ikke kjøpe ny bok fordi hun ikke greier å levere den tilbake.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hvor langt unna hverandre er dere siden det er så vanskelig å møtes på et sted? 

Anonymkode: fe02c...0bd

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvor langt unna hverandre er dere siden det er så vanskelig å møtes på et sted? 

Anonymkode: fe02c...0bd

Er snakk om 20min. Er ikke langt i det hele tatt. Har foreslått å møtes på skolen, så får vi se. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, amativeReflection skrev:

Begge.

Ja, tenke seg til at man ikke vil drive å kjøpe inn masse dyre bøker og gi de ut til alle andre som ikke gidder å kjøpe selv, er jo sånn at studentlånet er på 35k i månden, så 500kr er jo småtteri, bare å begynne å gi bort ting!

Anonymkode: 74cf9...b86

• Liker 11
Skrevet

Dårlig av henne!! 

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, stinatina skrev:

Dårlig av henne!! 

Synes jeg og. Jeg var grei å hjalp henne gjennom året og lånte henne bøker, tilbød henne og kjøpe mine bøker, noe hun avslo så solgte de til noen andre. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

.

Endret av rundtfingern
  • Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, amativeReflection skrev:

Begge.

For meg er ikke 500 kr. småpenger.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, rundtfingern skrev:

👆🏼 500kr for en student er ikke småpenger.

Les, tenk, skriv. Grunnleggende regler før du svarer.

• Liker 3
Skrevet

Det jeg prøver å si, er at jeg kan ikke farte rundt og bruke 500kr på bøker som folk ikke greier å levere tilbake 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, tenke seg til at man ikke vil drive å kjøpe inn masse dyre bøker og gi de ut til alle andre som ikke gidder å kjøpe selv, er jo sånn at studentlånet er på 35k i månden, så 500kr er jo småtteri, bare å begynne å gi bort ting!

Jøss! 

Mener du studentene med lån får utbetalt det samme som folk med rundt 1/2 mill i årslønn.

Spesifiser litt nærmere er du snill

Anonymkode: 7a8bc...ae1

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke lån bort ting du ikke har råd til å miste til folk du ikke stoler på.

Skrevet
9 minutter siden, Arabella skrev:

For meg er ikke 500 kr. småpenger.

Men du er jo millionær!

Skrevet
24 minutter siden, amativeReflection skrev:

Begge.

500 kr er ikke småpenger.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...