Ms. Steele Skrevet 28. juli 2017 #1 Skrevet 28. juli 2017 I dag skulle jeg bytte utelyset utenfor hoveddøren. Rett over dørkarmen ser jeg at det er skrevet "grønn" med blyant på muren. Hva i all verden er dette? Tenkte umiddelbart at det er disse bandene som herjer rundt på sommeren, men mener de at "grønn" betyr klarsignal?? Jeg bor heldigvis ikke i første etasje i huset, men blir jo litt bekymret dersom det skal snoke fremmede rundt her.
Wenda Skrevet 28. juli 2017 #2 Skrevet 28. juli 2017 Her hvor jeg bor så har politiet gått ut og oppfordret folk til å melde ifra om de ser noen form for merking på husene, så jeg ville ringt politiet og sagt ifra 4
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #3 Skrevet 28. juli 2017 Ta det bort da! Om de har skrevet med blyant, så er jo det enkel sak. Hadde tenkt et samme som deg om disse bandene, og ville følt meg tryggere ved å ta bort "grønn" Anonymkode: 59f41...94b 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #4 Skrevet 28. juli 2017 Det skal ikke f. eks. males da? Leier du hos noen så bør du spørre utleier om det. Ellers er det ikke noe verre enn å ta det bort dersom utleier ikke har tenkt å male. Anonymkode: 37108...764 1
Ms. Steele Skrevet 28. juli 2017 Forfatter #5 Skrevet 28. juli 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ta det bort da! Om de har skrevet med blyant, så er jo det enkel sak. Hadde tenkt et samme som deg om disse bandene, og ville følt meg tryggere ved å ta bort "grønn" Anonymkode: 59f41...94b Jeg har selvfølgelig fjernet det!
Ms. Steele Skrevet 28. juli 2017 Forfatter #6 Skrevet 28. juli 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det skal ikke f. eks. males da? Leier du hos noen så bør du spørre utleier om det. Ellers er det ikke noe verre enn å ta det bort dersom utleier ikke har tenkt å male. Anonymkode: 37108...764 Jeg eier og det skal ikke males grønt.
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #7 Skrevet 28. juli 2017 Jeg hadde visket det bort og ikke skrudd av utelysene. Ring politiet og tipset om merkingen. Jeg ville også gjort noe annet som gjorde det tydelig at det var mennesker i bygget, feks sette en søppelpose utenfor døren, flyttet på søppeldunker, utemøbler, satt en kost/figur ved døren osv. Du må også varsle de som bor i første etasje. Anonymkode: 370a7...70f 1
Ms. Steele Skrevet 28. juli 2017 Forfatter #8 Skrevet 28. juli 2017 15 minutter siden, Wenda skrev: Her hvor jeg bor så har politiet gått ut og oppfordret folk til å melde ifra om de ser noen form for merking på husene, så jeg ville ringt politiet og sagt ifra Jeg ringer i morgen. Tenkte faktisk på det, men så ble jeg liksom litt lamslått. Eneste jeg gjorde i første omgang var å fjerne merkingen.
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #9 Skrevet 28. juli 2017 1 minutt siden, Ms. Steele skrev: Jeg eier og det skal ikke males grønt. Ok, da ville jeg nok blitt mer skeptisk selv. Men man bør undersøke andre grunner. Det har ikke stått der før da du flyttet inn? Kan det være en kommentar utbyggeren skrev ned? Tømrere benytter ofte blyant for å markere. Om du ikke kommer til bunns i det og ikke kan forsikre deg om at det ikke har stått der lenge, f. eks. fra utbyggers side så ville jeg som andre foreslår gjøre tiltak som viser at folk er hjemme. Om du er veldig utrygg, så kan du også vurdere husalarm hvis du ikke har det fra før. Anonymkode: 37108...764
Ms. Steele Skrevet 28. juli 2017 Forfatter #10 Skrevet 28. juli 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde visket det bort og ikke skrudd av utelysene. Ring politiet og tipset om merkingen. Jeg ville også gjort noe annet som gjorde det tydelig at det var mennesker i bygget, feks sette en søppelpose utenfor døren, flyttet på søppeldunker, utemøbler, satt en kost/figur ved døren osv. Du må også varsle de som bor i første etasje. Anonymkode: 370a7...70f Her har vi vært hjemme alle sammen i både første og andre etasje, men ja jeg skal varsle de nede. De er hjemmeværende og sjelden borte på noe. Syns dette var rare greier.
Ms. Steele Skrevet 28. juli 2017 Forfatter #11 Skrevet 28. juli 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ok, da ville jeg nok blitt mer skeptisk selv. Men man bør undersøke andre grunner. Det har ikke stått der før da du flyttet inn? Kan det være en kommentar utbyggeren skrev ned? Tømrere benytter ofte blyant for å markere. Om du ikke kommer til bunns i det og ikke kan forsikre deg om at det ikke har stått der lenge, f. eks. fra utbyggers side så ville jeg som andre foreslår gjøre tiltak som viser at folk er hjemme. Om du er veldig utrygg, så kan du også vurdere husalarm hvis du ikke har det fra før. Anonymkode: 37108...764 Jeg vet ikke om det har stått der fra før, men syns jo det er rart om ikke en merking med blyant blir borte av sol, regn og vær generelt over tid. Ikke at jeg er så veldig utrygg, men ble jo litt paff kan du si. Kommer garantert til å være mye mer påpasselig heretter uansett. Her er det alltid folk i huset så det ville forundre meg om noen klarte å finne på noe tull her, men man kan jo aldri vite.
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #12 Skrevet 28. juli 2017 2 minutter siden, Ms. Steele skrev: Her har vi vært hjemme alle sammen i både første og andre etasje, men ja jeg skal varsle de nede. De er hjemmeværende og sjelden borte på noe. Syns dette var rare greier. Det kan være gammelt også. Det er bare typisk at slike merkinger kommer i feriemånedene. Lag en avtale at dere skal passe på for hverandre når dere er bortreist. At dere gjør det synlig at det er folk som er tilstedet. Anonymkode: 370a7...70f
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #13 Skrevet 28. juli 2017 Var det lett å se? Meningen med merkingen som de kriminelle driver med er at huseiere skal oppdage det og fjerne det hvis de er hjemme. Dermed kan de se hvem som ikke er hjemme. Hvis det er vanskelig å se vil det ikke bli fjernet uansett, og da er vitsen borte. Anonymkode: 2c151...748 1
Gjest Coolaid Skrevet 30. juli 2017 #14 Skrevet 30. juli 2017 På 28.7.2017 den 19.21, Ms. Steele skrev: I dag skulle jeg bytte utelyset utenfor hoveddøren. Rett over dørkarmen ser jeg at det er skrevet "grønn" med blyant på muren. Hva i all verden er dette? Tenkte umiddelbart at det er disse bandene som herjer rundt på sommeren, men mener de at "grønn" betyr klarsignal?? Jeg bor heldigvis ikke i første etasje i huset, men blir jo litt bekymret dersom det skal snoke fremmede rundt her. Tror ikke de østeuropeiske bandene er så stødige på norsk....
Ms. Steele Skrevet 30. juli 2017 Forfatter #15 Skrevet 30. juli 2017 Tror heller ikke at det østeuropeiske bander Det finnes nok av skandinavisk pakk også som herjer rundt. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå