Gå til innhold

Uvitende foreldre skaper vansklige barn.

Anbefalte innlegg

Gjest yessss.
Skrevet

Når foreldre ikke har peil på hva de driver med,lar ting skure og gå,så vil de ødelegge for ungene.

Når foreldrene ikke ser det selv eller kanskje ser det men nekter å be om hjelp ja da er det kun en taperside og det er UNGA.

Tenk så mange ganger sikkert alle her inne har møtt på vanskelige barn og vi i vårt stille sinn får irritsjon mot disse barna,men det er jo ikke barna sin feil at de har blitt styrt i feil retning eller aldri fått konsekvenser for handlingene sine.

Tenk hvor vansklig disse barna vil få det da,ingen vil leke med dem,vi foreldre som har snillere barn holder ungene våre adskilt fra de"slemme".

Og hvem har skylda?? jo Foreldrene til den aktuelle ungen som sliter.

Og hvem må leve med et forvrengt syn på verden og leve med få venner og utvikle adferdsproblemer,jo det er jo avkommet til disse uvanlige foreldrene.

Jeg skriver dette som et resultat av SOS barnevakten.

Men følgene og konsekvensene kan like gjerne gjelde nabobarnet vårt.

Eller???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har nok dessverre rett ja, med unntak selvfølgelig!

Skrevet

Jeg syns du har mange gode poeng - og særlig det med at det ikek er ungens skyld. Jeg syns sjøl det er utrolig vanskelig å huske akkurat det og blir heller sint på ungen og lei av den.

Det skulle vært med en bruksanvisning vet du..

Gjest Anonymous
Skrevet

Vel, også hjelpeapparatet har et ansvar for å legge fram hva de anser for å være et "problem" hos barnet på en skikkelig og ryddig måte overfor foreldrene. Man bør ha en åpen og respektfull dialog; og faktisk tilpasse seg foreldrenes kunnskapsnivå.

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja, jeg har noen barn i nabolaget som jeg jobber hardt med å være hyggelig overfor...... nettopp fordi at det ikke er deres skyld men foreldrenes. Men det er lettest å reagere overfor ungene for det er de som er der og har den oppførselen som gjør at jeg reagerer. Jeg har sagt til en av mødrene hva jeg mener, men i deres øyne utvikler de kun sine barns selvfølelse. Men hvordan kan barnets selvfølelse utvikles positivt hvis det hele tiden får negativ respons fra omgivelsene? Jeg tror disse barna blir forvirret når foreldrenes og omgivelsenes respons ikke samsvarer.

Skrevet
Jeg syns du har mange gode poeng - og særlig det med at det ikek er ungens skyld. Jeg syns sjøl det er utrolig vanskelig å huske akkurat det og blir heller sint på ungen og lei av den.

Det skulle vært med en bruksanvisning vet du..

:Nikke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...