AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #1 Skrevet 28. juli 2017 Ja! Jeg og samboer har et italiensk vennepar, vi bor i Drammen og dette italienske venneparet bor i samme blokk som oss. Vi har vært på ferier sammen, turer sammen, tilbringet mange hyggelige kvelder i hverandres stue. Men, en ting som jeg og samboeren min stusser veldig over er at de aldri spiser noe sunt. Det går i pizza, lasagne, pasta og ja. Alt med pasta/hvete. De spiser det hver eneste dag. Ellers spiser de boller i alle slag til frokost og gjerne lunsj. Jeg og samboer er opptatt av å ha et sunt og næringsrikt kosthold. Så vi spiser mye fisk, kjøtt, grønnsaker, salater, i tillegg til at vi lager en del juice, smoothien osv selv. Så selv om vi serverer salat til maten, spiser de ikke det, ikke fisk, ikke grønnsaker av noen slag. De spiser virkelig kun pasta,boller og næringsfattig mat. Jeg strever med å bli gravid og har fjort det i 5 år, mens de er super fertile, og blir gravide hver gang på første forsøk. Jeg får alltid beskjed av min lege at man bør ha et sunt kosthold. Hun er nå gravid i 7 måned. De har 4 barn sammen. Vi er normalvektige alle sammen. Hvorfor spiser de ikke noe annet sunt? Gjør de ikke det i Italia? Anonymkode: e869b...635
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #2 Skrevet 28. juli 2017 Du må nesten spørre naboene dine. De to Italienerene jeg kjenner spiser ikke sånn. Han ene lager kjempegod pizza med sunn bunn og mye grønnsaker Anonymkode: 9c289...0d3
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #3 Skrevet 28. juli 2017 Vet ikke om det er sånn generelt i Italia, men i andre ikke vestlige land har de ikke alltid samme kunnskap om kosthold og ernæring som vi i vesten har, Anonymkode: 31759...578
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #4 Skrevet 28. juli 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja! Jeg og samboer har et italiensk vennepar, vi bor i Drammen og dette italienske venneparet bor i samme blokk som oss. Vi har vært på ferier sammen, turer sammen, tilbringet mange hyggelige kvelder i hverandres stue. Men, en ting som jeg og samboeren min stusser veldig over er at de aldri spiser noe sunt. Det går i pizza, lasagne, pasta og ja. Alt med pasta/hvete. De spiser det hver eneste dag. Ellers spiser de boller i alle slag til frokost og gjerne lunsj. Jeg og samboer er opptatt av å ha et sunt og næringsrikt kosthold. Så vi spiser mye fisk, kjøtt, grønnsaker, salater, i tillegg til at vi lager en del juice, smoothien osv selv. Så selv om vi serverer salat til maten, spiser de ikke det, ikke fisk, ikke grønnsaker av noen slag. De spiser virkelig kun pasta,boller og næringsfattig mat. Jeg strever med å bli gravid og har fjort det i 5 år, mens de er super fertile, og blir gravide hver gang på første forsøk. Jeg får alltid beskjed av min lege at man bør ha et sunt kosthold. Hun er nå gravid i 7 måned. De har 4 barn sammen. Vi er normalvektige alle sammen. Hvorfor spiser de ikke noe annet sunt? Gjør de ikke det i Italia? Anonymkode: e869b...635 Spør du usunne nordmenn om akkurat det samme? De er da like forskjellige som oss. Vært i Italia og jobber med italienere. De spiser sunnere enn den jevne nordmann. Anonymkode: f78b7...4ed 5
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #5 Skrevet 28. juli 2017 Nei nei. Italienerne spiser mye søtsaker, det er helt vanlig i Italia å spise croissante og andre wienerbrød til frokost. De spiser raske karbohydrater.. Ikke så veldig sundt akkurat! Og de har høy diabetesrate i landet. Viss du sliter med fertiliteten, så er det ikke fordi du spiser sundt! Det er nok andre grunner til det. Anonymkode: 5e082...8be 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #6 Skrevet 29. juli 2017 Vi har vært i Italia på ferie i to uker nå. Måtte droppe frokosten vi hadde bestilt, for det var loff, syltetøy, kaker og fruktcocktail. Gleder oss kjempemasse til å komme hjem til Norge for å spise sunn mat, for vi er mildt sagt lei av at alle restaurantene kun har pasta, pizza og noe fisk. Uten tilbehør! Skal du ha grønnsaker må du kjøpe det som dyr siderett. Men supermarkedene her har flotte frukt/grønnsaksdisker.. Anonymkode: 91802...02d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå