Gå til innhold

Leiekontrakt avbrutt - trenger litt advokathjelp

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Jeg og broren min selger biler, og avtalte nylig med en kar om å kunne låne lokalet hans for bilene våres, nå sier han at vi ikke kan leie stedet lenger? Helt plutselig? Er det noe jeg kan gjøre juridisk? Trenger virkelig lokalet hans

Anonymkode: 03cdd...1a1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Du kan ikke tvinge noen om ikke vil leie ut eiendommen sin til å gjøre det. 

Anonymkode: 73b55...dde

AnonymBruker
Skrevet

Har dere en skriftlig avtale? Om den er muntlig blir det ord mot ord, er den skriftlig kan du kreve skriftlig oppsigelse og i det minste få leie lokalet i oppsigelsestiden som står nevnt i kontrakten. 

Anonymkode: ac88a...efa

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er uklart hva du mener i startinnlegget. Først skriver du at dere fikk låne. Har man da ikke avtalt noe tidsrom, får man låne vederlagsfritt til eier selv trenger det man har lånt. Så skriver du leie. Da leier man mot vederlag, etter reglene i Husleieloven om ikke annet er avtalt i kontrakt. Husleielovens bestemmelse for oppsigelsestid for garasje, hybel eller bod er en måned.

https://lovdata.no/artikkel/oppsigelse_av_leieforhold/77

Anonymkode: 50eba...8ea

AnonymBruker
Skrevet

Leiekontrakten hva står om oppsigelse der? Dette er i tillegg utleie til næring og egne regler på. 

Driver man næring så har man og firmaadvokat, utenfor kg. Er driften ryddig og lovlig, eller ligger problemet hos eieren av lokalet i mistanke om misligheter? 

Anonymkode: a2e98...b4c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...