Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg ser at i mitt fylke er det ledig plass på lærerutdanningen 5.-10. trinn, problemet er opptakskravene. Jeg har allerede kommer inn på barnehagelærer, men kunne helst tenkt meg lærer på grunnskolen, men pga. karakterer stoppet det meg fra å søke. 

Men nå ser jeg altså at de har ledige plasser på studiet, kan jeg da søke og komme inn selv om jeg ikke har 4 i matte (har 3 i matte)?

Noen som vet noe om dette? Jeg sitter av og på i telefonkø med opptakskontoret i fylket, men er på jobb så får ikke sittet konstant og ventet :)

Takk på forhånd!

Anonymkode: 33925...f6f

Skrevet

Nei.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg ser at i mitt fylke er det ledig plass på lærerutdanningen 5.-10. trinn, problemet er opptakskravene. Jeg har allerede kommer inn på barnehagelærer, men kunne helst tenkt meg lærer på grunnskolen, men pga. karakterer stoppet det meg fra å søke. 

Men nå ser jeg altså at de har ledige plasser på studiet, kan jeg da søke og komme inn selv om jeg ikke har 4 i matte (har 3 i matte)?

Noen som vet noe om dette? Jeg sitter av og på i telefonkø med opptakskontoret i fylket, men er på jobb så får ikke sittet konstant og ventet :)

Takk på forhånd!

Anonymkode: 33925...f6f

Ja, men du må vel bestå forkurs i matte for ikke å miste plassen igjen.

Anonymkode: 565fa...77d

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men du må vel bestå forkurs i matte for ikke å miste plassen igjen.

Edit: Forkursene går visst over hele juli, med eksamen 31. juli. Så nei, du kan ikke komme inn på lærerutdanning i år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...