AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #1 Skrevet 27. juli 2017 Jeg har en mann som aldri står opp med barnet vår. I skrivende øyeblikk sitter han og spiller med noen kompiser på pc'n sin. Høres ikke ut som om han har noen planer om å legge seg slik at han våkner opplagt i morgen tidlig. Har prøvd å ta det opp med ham uttallige ganger, da jeg er sliten og kunne ha tenkt meg et bedre samarbeid. Det er ikke så enkelt som å snakke med ham og bli enige om hvilke dager han/jeg skal sove ut da han aldri overholder det uansett. Hvordan har dere i lignende situasjon håndtert det? Anonymkode: f0532...e7f
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #2 Skrevet 27. juli 2017 Ring moren hans! Anonymkode: a860a...fc7 24
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #3 Skrevet 27. juli 2017 Ja er enig med hun her forran meg. Kontakt hans mor og forklar problemet. Anonymkode: b3ebc...63a 3
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #4 Skrevet 27. juli 2017 Eh, han vet at har blitt far? Si at det er ikke mer å diskutere. I helger SKAL han stå opp med barnet.Sitte å spille i stede for å være far? Greit å spille, men det får han gjøre ibfritiden sin. Nå som han er far er det noe som heter familietid, og den er når dere blir enig om når den er. Klarer han ikke holde det han lover må det få konsekvenser. Anonymkode: fb056...3f0 12
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #5 Skrevet 28. juli 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ring moren hans! Anonymkode: a860a...fc7 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja er enig med hun her forran meg. Kontakt hans mor og forklar problemet. Anonymkode: b3ebc...63a Det er ikke noe støtte/hjelp å få fra moren hans dessverre. Hun tar sønnen sitt parti og sier at han er sliten etter jobb (han har ferie nå). Hun er også av typen "jeg måtte ta meg av barna alene når faren deres var i militæret", "jeg måtte også stå opp med ine barn så tidlig" etc. Anonymkode: f0532...e7f 7
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #6 Skrevet 28. juli 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eh, han vet at har blitt far? Si at det er ikke mer å diskutere. I helger SKAL han stå opp med barnet.Sitte å spille i stede for å være far? Greit å spille, men det får han gjøre ibfritiden sin. Nå som han er far er det noe som heter familietid, og den er når dere blir enig om når den er. Klarer han ikke holde det han lover må det få konsekvenser. Anonymkode: fb056...3f0 Hva slags konsekvenser? Anonymkode: f0532...e7f
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #7 Skrevet 28. juli 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva slags konsekvenser? Anonymkode: f0532...e7f Noe som svir for han Anonymkode: 134a9...c5c 3
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #8 Skrevet 28. juli 2017 Hvis han sitter oppe sent og spiller så er det ikke rart han ikke kommer seg opp. Om dere har blitt enig at han skal ta barnet, men ikke gjør det så kan en konsekvens være at han ikke kan spille på kvelden. Klarer han ikke å begrense spilling sent på kvelden så får han kutte det helt ut. Er litt vanskelig å gi råd fordi vi vet ikke hvor mye han gjør sånn ellers. Det som er vanlig er at begge tar seg av barnet og huset, men litt mer på mor hvis hun er i mammaperm. Nå vet ikke jeg om dere er begge jobber fullt. Klart han skal bidra. Svigermor kan ta seg en bolle. De fleste jeg kjenner kan både ha jobb, og være foreldre. Det må være en svært krevende jobb for å kunne frita han for å hjelpe til med barnet sitt, og da har man som regel andre som kan hjelpe. Du fortjener ikke mindre avlastning bare fordi din svigermor levde annerledes. Anonymkode: fb056...3f0 7
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #9 Skrevet 28. juli 2017 Trøst deg med at svært mange menn er slik. De har bare ikke samme ansvarsfølelse. Anonymkode: cdafb...448 5
Sillyline Skrevet 28. juli 2017 #10 Skrevet 28. juli 2017 Høres ut som du har fått barn med et barn... 18
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #11 Skrevet 28. juli 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis han sitter oppe sent og spiller så er det ikke rart han ikke kommer seg opp. Om dere har blitt enig at han skal ta barnet, men ikke gjør det så kan en konsekvens være at han ikke kan spille på kvelden. Klarer han ikke å begrense spilling sent på kvelden så får han kutte det helt ut. Er litt vanskelig å gi råd fordi vi vet ikke hvor mye han gjør sånn ellers. Det som er vanlig er at begge tar seg av barnet og huset, men litt mer på mor hvis hun er i mammaperm. Nå vet ikke jeg om dere er begge jobber fullt. Klart han skal bidra. Svigermor kan ta seg en bolle. De fleste jeg kjenner kan både ha jobb, og være foreldre. Det må være en svært krevende jobb for å kunne frita han for å hjelpe til med barnet sitt, og da har man som regel andre som kan hjelpe. Du fortjener ikke mindre avlastning bare fordi din svigermor levde annerledes. Anonymkode: fb056...3f0 Jeg kan ikke nekte ham å spille. Så kjip vil jeg ikke være, og da blir han nok rimelig forbannet. Jeg jobber ikke fullt, men han har en vanlig 7-15 jobb og kan jo umulig være utslitt etter jobb når han klarer å sitte oppe om natten og spille. Enig med deg. Derfor orker jeg ikke ta opp dette med henne, for hun ser ikke problemet da hun gjorde alt selv. Anonymkode: f0532...e7f 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #12 Skrevet 28. juli 2017 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eh, han vet at har blitt far? Si at det er ikke mer å diskutere. I helger SKAL han stå opp med barnet.Sitte å spille i stede for å være far? Greit å spille, men det får han gjøre ibfritiden sin. Nå som han er far er det noe som heter familietid, og den er når dere blir enig om når den er. Klarer han ikke holde det han lover må det få konsekvenser. Anonymkode: fb056...3f0 Han har ikke lenger fritid, nå er all tid han har fremover enten familie tid eller jobbtid. Føler med han, livet hans er offisielt over. Anonymkode: dd1aa...2db 4
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #13 Skrevet 28. juli 2017 Det er en konsekvens. Altså jeg mener ikke at han ikke kan spille, men det burde følge med noen konsekvenser når spillingen går utover deg og barnet. Du må velge om du vil ha hjelp eller klarer fint å stå opp med barnet hver eneste dag. Spør du han, og han ikke tar barnet så har du to valg. Sette en grense eller å godta situasjonen. Hvilke andre valg har du? Anonymkode: fb056...3f0 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #14 Skrevet 28. juli 2017 Han tvinger deg til å ta ansvar for barna hver morgen, men du er redd for å sette foten ned ? Ser du ikke hvor kjip han er mot deg uten at det bryr han overhodet? Anonymkode: 9bbaf...178 17
Gjest NotNaomi Skrevet 28. juli 2017 #15 Skrevet 28. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ring moren hans! Anonymkode: a860a...fc7 Altså. Foreldre oppdrar barna og tar vare på barna sine i 18+. Når de er voksne og får barn selv er det jaggu ikke foreldrenes oppgave å oppdra på nytt! De skal vel ikke blandes inn i sine voksne barns liv! Dessuten skal det mye til at de ikke forsvarer sine egne.
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #16 Skrevet 28. juli 2017 Tror du at han føler mer andvar dersom du begynner å jobbe fullt? Det kan jo hende at det henter litt igjen fra hans barndom at kvinnen tar seg medt av barna. Det virker ikke som at han forstår helt dette med at det ikke er 50-tallet lenger, og at det i dag er vanlig å samarbeide om ansvaret. Jeg har liten tro på slike forhold hvor den ene ikke samarbeider om ansvaret. Hva om dere får flere barn? Anonymkode: 4dfca...8d3 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #17 Skrevet 28. juli 2017 Annenhver dag. Er det egentlig noe å diskutere? Anonymkode: 69b70...9c0 6
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #18 Skrevet 28. juli 2017 Altså, dette er bare det jeg ville gjort hvis min mann var sånn. Men hvis han har tenkt til å oppføre seg som et barn, så hadde jeg gitt konsekvenser til han som at han var et barn også. Jeg hadde dratt ut stikkontakt/skrudd av Internett/tatt bort PCen og kjørt den til foreldrene mine. Hvis han fortsatt ikke hadde giddet å hjelpe til med barnet, så hadde jeg ærlig talt vurdert om jeg orket å fortsette forholdet OG jeg hadde sagt det til han. Mulig jeg er bortskjemt, men min mann og jeg deler på å stå opp om natten, tar minst halvparten av husarbeidet og er på jobb. Jeg er fortsatt i mammapermisjon. Anonymkode: 2ba46...72d 8
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #19 Skrevet 28. juli 2017 Jo her må du nesten være som en lærer eller mora hans! Om han ikke går an å prate med og forstår og bøyer seg frivillig etter prat, så skriver du en ukeplan med hvordan det skal være - og leverer han den og sier sånn skal det være! Du må si at dette barnet er ikke en hobby han kan drive med når det passer seg, men en baby som trenger tilsyn nesten hele døgnet og du kan ikke stå alene med det! Si at du krever at han legger seg tidligere, ellers får du bli som mora hans å kutte internetten klokka 23! Er det mulig, er så mange menn som tror at det bare er å få seg unge fordi dama kan jo bare passe den, hva faen tror de et barn er..... Anonymkode: 70434...dea 8
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #20 Skrevet 28. juli 2017 Mannen min ønsket å bytte på å stå opp med barnet vårt, så han. Gjerne slik at jeg tok første dagen i helgen. Da det ble hans tur mente han det fremdeles var jeg som skulle stå opp...?! Mye greier her, men han bidro ikke med noe i forhold til barnet. Konsekvensen ble til slutt at jeg gikk fra han. Mye bedre å være alenemor, svært begrenset med samvær, enn til stadighet ha forventninger til at han skulle bidra og bli skuffet. Og, diskusjonene ble jo utrolig slitsomme. Oppførselen er dårligere enn en trassig tenåring, men man må forholde seg til at den andre er voksen og argumenterte for den håpløse oppførselen. Slikt går jo bare ikke i lengden... Lykke til! Anonymkode: 39a5c...1d1 16
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå