Gå til innhold

Hotell/motell under 18

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg og en venninne av meg reiser til oslo 16 august. Jeg lurte på om noen vet av et hotell/motell som tar i mot folk under 18, mot at de oppfører seg og holder seg rolig? Har ikke mulighet til at foresatte skal betale, så vi må derfor betale når vi ankommer hotellet. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :)

Jeg vil ikke tro at et hotell vil ta i mot gjester under 18 år, uavhengig om det er betalt av en foresatt. Jeg antar at årsaken til dette er risikoen for skader på rom og værelse. 

Det følger av skadeerstatningsloven § 1-2 annet ledd jf. §  1-1 at det bare kan kreves 5000 kr for hver skadevolding gjort at en person under 18 år.

Med andre ord: Hvis dere ødelegger rommet totalt, vil hotellet kun få 5000 kr i erstatning, selv om hotellets reelle tap bestiger seg til over 100.000 kr.

Når det er sagt så foreslår jeg at dere sjekker ut ungdomsherberger, eller tar en telefon til ulike overnattingssteder.

Hvis en av foreldrene deres er villige til å opprette en Airbnb-konto kan dere jo også høre med vertene om det er greit at det er dere som kommer på overnatting :) 

Sorry for de kjedeligste avsnittene, tenkte bare det var greit å få en forklaring på årsaken og ikke bare et "nei".

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for svar! 

Jeg var i oslo sammen med en venninne da vi var 15 år, og da var det ikke et problem å finne et hotell. Men det er jo en stund siden, så tenkte det var lurt å undersøke dette før vi drar, enn å bli vandrene i gatene.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...