AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #1 Skrevet 27. juli 2017 Har fått og akseptert plass på bachelor i sosialt arbeid, men er egentlig fremdeles veldig usikker på om dette er noe for meg.. Tror et slikt omsorgsyrke kan være veldig slitsomt i lengden, samt jeg har hørt fra en venninne at det nesten bare er jenter på utdanningen og som arbeider som sosionomer? Er mann selv og er derfor nysgjerrig, hvordan er egentlig kjønnsfordelingen på sosionomstudier og i arbeidslivet? Noen med erfaringer eller informasjon å dele? Vet egentlig ikke helt hvor jeg kunne tenkt meg å jobbe etter en slik grad..tror ikke NAV hadde vært helt det store og miljøterapeut på bo- for funksjonshemmede f.eks virker heller ikke så appellerende Anonymkode: 2a3fc...5db
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #2 Skrevet 27. juli 2017 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har fått og akseptert plass på bachelor i sosialt arbeid, men er egentlig fremdeles veldig usikker på om dette er noe for meg.. Tror et slikt omsorgsyrke kan være veldig slitsomt i lengden, samt jeg har hørt fra en venninne at det nesten bare er jenter på utdanningen og som arbeider som sosionomer? Er mann selv og er derfor nysgjerrig, hvordan er egentlig kjønnsfordelingen på sosionomstudier og i arbeidslivet? Noen med erfaringer eller informasjon å dele? Vet egentlig ikke helt hvor jeg kunne tenkt meg å jobbe etter en slik grad..tror ikke NAV hadde vært helt det store og miljøterapeut på bo- for funksjonshemmede f.eks virker heller ikke så appellerende Anonymkode: 2a3fc...5db Primært kvinner, men og noen menn. Lettere å få jobb som mann har jeg hørt på institusjoner(barn/ungdom), sykehus eller DPS- psykiatri som miljøterapeut osv, muligheten er mange. Hvorfor søkte du om du ikke har lyst? Anonymkode: 80416...282
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #3 Skrevet 27. juli 2017 Gøy å studere med masse jenter da jeg er bvped. På min arbeidsplass (puh bofellesskap) er vi 80% menn. Dette er dog sjeldent. På den annen side er det svært enkelt å få jobb innen helse/barnevern osv for menn pga mye utfordrende atferd. Dette er veldig mye mer spennende enn det høres ut! Jeg sier go for it. Lykke til Anonymkode: ababd...518
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #4 Skrevet 27. juli 2017 På f.eks ungdomsinstitusjoner jobber det like mange menn som kvinner, ofte et ungt miljø. Finnes også skoler egne klasser for elver som ikke er funksjonshemmede, men som trenger ekstra oppfølging. Her er det også mulighet for ungt miljø og gode kolleger. Lett for menn å få jobber, og hvis du har interesser du liker kan du få brukt dem i jobben. F.eks liker du dyr, data, friluftsliv, båt, sport, bilinteressert er kunstnerisk osv finnes det dagsentere, fritidsklubber, institusjoner, skoler, fengsler, barnehager, tiltak innen barneverntjenesten og nav, arbeidstiltak eller aktivitetssentere i kommunen hvor du kan få brukt interessene dine😊 Sosionomyrket er mye mer enn nav og omsorgsboliger. Si meg gjerne hvor i landet du bor og noe om hvilke interesser du har, så kan jeg gi deg eksempler på jobber. Anonymkode: 29aae...27f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå