Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vilkårene mine ble oppfylt idag, men jeg betalte semesteravgift for +- en uke siden og jeg søkte om stipend samme kvelden jeg fikk vite inntaket. :) Så jeg skal få utbetalingen imorra :laugh:

Anonymkode: 30426...80d

Så bra! Er det ved NTNU du går eller en annen plass? :)

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, monrox skrev:

Så bra! Er det ved NTNU du går eller en annen plass? :)

Skal gå på et annet sted :)

Anonymkode: 30426...80d

AnonymBruker
Skrevet

Har takket ja til en studieplass på lørdag som var men fortsatt ikke mottatt velkomstbrev på e-post fra skolen, selv om det står på skolens nettsider at man skal motta brev i løpet av noen dager etter å ha takket ja til studieplassen. Er det slik at skolene venter til etter 4. august med å sende ut velkomstbrev?

Anonymkode: 96b71...ed0

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har takket ja til en studieplass på lørdag som var men fortsatt ikke mottatt velkomstbrev på e-post fra skolen, selv om det står på skolens nettsider at man skal motta brev i løpet av noen dager etter å ha takket ja til studieplassen. Er det slik at skolene venter til etter 4. august med å sende ut velkomstbrev?

Anonymkode: 96b71...ed0

Du kan bare ringe inn og få brukernavn og passord til studentweb (det de fleste gjør). 

Anonymkode: b90a6...35a

AnonymBruker
Skrevet

Arrgh, kan virkelig ikke forstå hvorfor vi som skal begynne på NTNU må vente til uke 32/33?? 

Anonymkode: 073f8...92a

AnonymBruker
Skrevet
Sitat

Arrgh, kan virkelig ikke forstå hvorfor vi som skal begynne på NTNU må vente til uke 32/33?? 

Viktig å være ute i siste liten så det blir ekstra mye stress :fnise: Er i samme situasjon, sjekker studentweb daglig for å se om de har lagt meg til på studiet men ingenting enda zz. Trodde ventetiden skulle være over da jeg ventet på karakterer i vår for å komme inn på studiet.. så hovedopptaket, men det her tar aldri slutt. Lengste sommeren, vil bare komme igang!

Anonymkode: 0279b...8f7

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Viktig å være ute i siste liten så det blir ekstra mye stress :fnise: Er i samme situasjon, sjekker studentweb daglig for å se om de har lagt meg til på studiet men ingenting enda zz. Trodde ventetiden skulle være over da jeg ventet på karakterer i vår for å komme inn på studiet.. så hovedopptaket, men det her tar aldri slutt. Lengste sommeren, vil bare komme igang!

Anonymkode: 0279b...8f7

Jaaa, jeg føler hele denne sommeren har gått med til venting på ett eller annet😂😂😂

Anonymkode: 073f8...92a

Skrevet

Noen her som har opplevd dette før? Utbetalingsplanen min er klar for dette semesteret, men øverst så står det at vilkår ikke er oppfylt?? Står jo at første utbetaling skal være i dag, men får vel ikke pengene når det står øverst at vilkår ikke er oppfylt selv om alt er i orden...

IMG_1555.PNG

IMG_1557.JPG

Skrevet
1 time siden, Sola* skrev:

Noen her som har opplevd dette før? Utbetalingsplanen min er klar for dette semesteret, men øverst så står det at vilkår ikke er oppfylt?? Står jo at første utbetaling skal være i dag, men får vel ikke pengene når det står øverst at vilkår ikke er oppfylt selv om alt er i orden...

IMG_1555.PNG

IMG_1557.JPG

Har du betalt til skolen da ?

Skrevet (endret)
1 time siden, Loppa123 skrev:

Har du betalt til skolen da ?

Ja, betalte 20.7 og skolen sendte inn at jeg har betalt 21.7, derfor står det at lærerstedet har bekreftet opptak 16.8-15.1 :)  Ringte skolen i går og spurte fordi det stod at lærerstedet ikke hadde bekreftet enda, og da sa de at det hadde dem gjort og jeg fikk filnummeret og ringte deretter lånekassen. Han jeg snakket med fra lånekassen hørtes ganske fersk ut og fikk ikke gjort noe med filnummeret for da måtte jeg ringe IT avdelingen, men han oppdaterte saken min med at lærerstedet har bekreftet opptak så tenkte at da kom det til å ordne seg så jeg får pengene i dag, men tydeligvis ikke..

Endret av Sola*
Skrevet
20 minutter siden, Sola* skrev:

Ja, betalte 20.7 og skolen sendte inn at jeg har betalt 21.7, derfor står det at lærerstedet har bekreftet opptak 16.8-15.1 :)  Ringte skolen i går og spurte fordi det stod at lærerstedet ikke hadde bekreftet enda, og da sa de at det hadde dem gjort og jeg fikk filnummeret og ringte deretter lånekassen. Han jeg snakket med fra lånekassen hørtes ganske fersk ut og fikk ikke gjort noe med filnummeret for da måtte jeg ringe IT avdelingen, men han oppdaterte saken min med at lærerstedet har bekreftet opptak så tenkte at da kom det til å ordne seg så jeg får pengene i dag, men tydeligvis ikke..

Hmm det står jo vilkår er ikke oppfylt ? Vet du hvilke ? Jeg betalte semesteravgiften for to dager siden , den står fortsatt registrert som ubetalt 😫

Skrevet
1 minutt siden, Loppa123 skrev:

Hmm det står jo vilkår er ikke oppfylt ? Vet du hvilke ? Jeg betalte semesteravgiften for to dager siden , den står fortsatt registrert som ubetalt 😫

Det står et rødt kryss på utbetalingsplan 15.1-15.6, der er ikke vilkår oppfylt for må jo betale semesteravgift i januar, og det står også på min side på lånekassen at det blir oppdatert januar 2018. Men får ringe dit etterpå å høre, står at første utbetaling er i dag ifølge utbetalingsplanen :) Hm, det skal gå ganske kjapt når du først har betalt :) Kanskje ringe studiestedet ditt og høre om dem har registrert betalingen?

Skrevet

På meg sto det første utbetaling 5 august, men det er jo en lørdag 😬

AnonymBruker
Skrevet

Skal få utbetaling i dag, men det er tidlig på dagen enda så kommer nok i ettermiddag. Husk også at det tar noen dager før semesteravgiften blir registrert som betalt. Det står vel på Studentweb et sted. For meg tror jeg det tok tre dager før betalingen var registrert.

Anonymkode: 2ed0f...2b4

Skrevet

Jeg venter tålmodig på tilgang til Studentweb selv. Har søkt over fra et årsstudiet til 2.år på bachelor og enda står det at jeg ikke har studierett. Det er sånn hos alle som søkte inn til 2.året etter årsstudiet, og noen hadde ringt inn skolen og spurt og det skulle komme denne uka. Da håper jeg jammen meg det får fiksa det i dag eller i morgen. 

Jeg regner ikke med å få penger med Lånekassen med det første siden det kommer til å ta tid fra jeg betaler til det blir registrert, men heldigvis så får jeg lønn neste fredag, så jeg klarer meg en god stund.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...