Gå til innhold

Kontakt med søskenbarn i voksen alder

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye kontakt har du med søskenbarn og tanter/onkler nå i voksen alder? Er det kjemi eller avstand som gjør at det er mye/lite kontakt?

Anonymkode: 67943...c85

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skulle ønske jeg hadde hatt mer direktekontakt, men avstand gjør det vanskelig. Den nærmeste kusina bor "bare" 10 mil unna, men selv henne besøker jeg sjelden. Kunne kanskje gjort det, men vi har så ulike livssituasjoner og er såpass ulike som personer at vi har lite å prate om. Den nærmeste fetteren bor så langt unna at det er umulig å rekke fram og tilbake på en dagstur, det samme med kusinene mine på faren mins side. Fetteren min ville jeg gjerne ha vært mer sammen med, men så er det avstanden da. Tanter og onkler har jeg ikke lengre da de er døde.

Anonymkode: bfde2...8ea

Skrevet

Vi var mye sammen som barn, nå er vi venner på Facebook og det er det. Mye på grunn av at det viktigste vi hadde felles -besteforeldre, er borte. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har god kontakt med to av mine tanter og onkler:) Jeg er 30 og bor i Oslo  og søskenbarnene mine på forsiden er 17-23 og de på morssiden er fra 45-55 og alle bor i Trondheim og lenger nord. Jeg er litt i midten da jeg både er mye eldre samt yngre enn søskenbarnene mine... Men snapper mye med min fetter på 17 og kusine på 21 da, så det er jo en form for kontakt. Dette ble rotete.

Anonymkode: 8b8d2...aef

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er venner på facebook og har noen av de på snap, men ellers har vi ikke kontakt. Det har alltid vært stor avstand mellom oss, så det er vel mye av grunnen til at det er sånn nå også.

Anonymkode: 58dfb...9d5

AnonymBruker
Skrevet

Vi er seks søskenbarn på morssiden, men mest kontakt med min kusine som er ett år yngre også er gift/småbarnsmor.

Vi er på en måte tante til hverandres barn.

Anonymkode: 385fa...e72

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alderen og sted klaffer ikke 😁

Mine søskenbarn er 38 og 36. Vokst opp borte hos sin mor. 3 timer unna. Så kjenner de ikke så godt da, men møtes i noen selskaper og hadde tatt turen innom hvis vi hadde reist forbi. 

Jeg er 28 (har søsken på 27 og 26)

En halvtime unna bor to søskenbarn som er gutter på 20 og 18.

Og 8 timer unna har jeg ei på 3 år og ei på 8. Disse har jeg best kontakt med da tanten min bodde hjemme her helt til jeg har 20. 

Mamma hadde 3 søsken og min far 1,  og en av disse 4 fire, har ikke fått barn.

Anonymkode: 9b0ad...c0c

Skrevet

Jeg har 16 fettere og kusiner, men det blir veldig stor aldersforskjell siden vi er spredt over 26 år. Jeg kjenner de eldste ganske godt og har alltid hatt et veldig tett forhold til min eldste kusine, vi har vokst opp veldig nært og hun er mer som en søster. Resten har jeg ikke sett i årevis, men det skyldes kanskje mest at nesten ingen av de bor i samme land som jeg. 

AnonymBruker
Skrevet

Mye kontakt som barn, ingen kontakt som voksne. Noen bor litt langt borte, og noen bor langt borte.Flere av dem er maks 5 år eldre enn meg, men ja, ingen kontakt. Veldig synd egentlig. 

Anonymkode: f6df0...e43

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mye kontakt som liten. Sees sjelden nå. Pga avstand

Anonymkode: 67943...c85

Skrevet

Mye kontakt med alle som liten og god kontakt med alle som voksen. Har jevnlige søskenbarntreff som opprettholder dette. Vi som møtes er i alderen 18 - 30 år :-) Kontakten med tanter/onkler er derimot mer diffust, men hadde ikke vært naturlig å dra i besøk - mer som at vi møtes i konfirmasjoner/familiehappenings o.l. 

Skrevet

Har 8 søskenbarn. Hadde svært nær kontakt med de 4 på morssiden i oppveksten. Som voksne er vi også ganske mye sammen. Er mye sammen med 2 av dem (1-3 ganger i måned i alle fall) og innimellom sammen med de andre 2 (3-6 ganger i året). Vi bor nærme hverandre. Vi er ganske tett i alder. 

Ser også tanter og onkler på morssiden ofte. 

Søskenbarn på farssiden er en god del yngre enn meg. Ser de sjelden. Bor ca 50 mil unna.

AnonymBruker
Skrevet

Har 6kusiner og 3 fettere, det er alder, geografi, intereser og kjemi som gjør at vi ikke har kontakt. Det samme med onkler og tanter. Har så lite kontakt at de bare ser jeg på som slekt og ikke direkte familie. Familie er de man har kontakt med og møtes regelmesig etter min mening.

Anonymkode: 9bb27...868

Skrevet

Omtrent ingen kontakt utover at vi er venner på FB og sender hilsener ved spesielle anledninger. Det kommer i all hovedsak av at alle bor i et annet land. 

Skrevet

Jeg har et par nokså jevnaldrende kusiner jeg omgås jevnlig. Resten treffer jeg stort sett i familieselskap o.l. eller når anledningen byr seg (her spiller avstand også inn, noen av dem bor i utlandet), det varierer veldig hvor ofte det blir. Sosiale medier har gjort det litt lettere - jeg har mer kontakt med de som er lengst unna meg i både alder og avstand nå enn da vi var barn.

AnonymBruker
Skrevet

Kun kontakt med 2 søskenbarn. Da 2 av 8. 

Men de to jeg har kontakt med er som søsken for meg, prates flere ganger i uken 😊

Vi er 25, 27 og 29 😊

Anonymkode: 39bac...175

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...