AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #21 Skrevet 28. juli 2017 ......Og utvidet barnetrygd (kr 1940 for ett barn) Anonymkode: f2a51...d27
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #22 Skrevet 28. juli 2017 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skrev "glem alt jeg skrev". Har du tungt for å forstå hva jeg mener? Anonymkode: 7662b...021 Slutt å være frekk når folk bruker tiden sin på å svare deg. Bli litt flinkere å disponere pengene dine så slipper du å leve fra hånd til munn og sitte å håpe at barnetrygden kommer før. Man kan ikke bare bruke pengene mens man har, man må også tenke på at det er en dag i morgen også. Hvis du ikke klarer å styre pengene bør du vurdere å få oppnevnt hjelpeverge. Anonymkode: dd469...f19 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #23 Skrevet 28. juli 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slutt å være frekk når folk bruker tiden sin på å svare deg. Bli litt flinkere å disponere pengene dine så slipper du å leve fra hånd til munn og sitte å håpe at barnetrygden kommer før. Man kan ikke bare bruke pengene mens man har, man må også tenke på at det er en dag i morgen også. Hvis du ikke klarer å styre pengene bør du vurdere å få oppnevnt hjelpeverge. Anonymkode: dd469...f19 Slutt å kommenter hva jeg skrev når jeg sier at folk skal glemme alt jeg skrev. Forøvrig har jeg meget god kontroll på mine penger, aner ikke hva du mener med det du påstår. Anonymkode: 7662b...021
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #24 Skrevet 28. juli 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slutt å kommenter hva jeg skrev når jeg sier at folk skal glemme alt jeg skrev. Forøvrig har jeg meget god kontroll på mine penger, aner ikke hva du mener med det du påstår. Anonymkode: 7662b...021 AB'en du svarer har litt problemer med å lese AB-koder, og tror du er TS. 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slutt å være frekk når folk bruker tiden sin på å svare deg. Bli litt flinkere å disponere pengene dine så slipper du å leve fra hånd til munn og sitte å håpe at barnetrygden kommer før. Man kan ikke bare bruke pengene mens man har, man må også tenke på at det er en dag i morgen også. Hvis du ikke klarer å styre pengene bør du vurdere å få oppnevnt hjelpeverge. Anonymkode: dd469...f19 Og til deg: Lær deg å lese, og slutt å være frekk selv. TS skrev jo feil beløp, og tastet inn saldoen sin i stedet for fakturaeløpet. For alt du vet kan TS ha ført over mer enn 20 000 på den siste regninga. Anonymkode: e46f1...e01 3
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #25 Skrevet 28. juli 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: AB'en du svarer har litt problemer med å lese AB-koder, og tror du er TS. Og til deg: Lær deg å lese, og slutt å være frekk selv. TS skrev jo feil beløp, og tastet inn saldoen sin i stedet for fakturaeløpet. For alt du vet kan TS ha ført over mer enn 20 000 på den siste regninga. Anonymkode: e46f1...e01 Jeg skrev "glem alt jeg skrev" for ørten innlegg siden. Hvorfor gnager du videre da?? Anonymkode: 7662b...021
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #26 Skrevet 28. juli 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg skrev "glem alt jeg skrev" for ørten innlegg siden. Hvorfor gnager du videre da?? Anonymkode: 7662b...021 Beklager, feil igjen. Se vekk fra denne, e01. Anonymkode: 7662b...021
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #27 Skrevet 28. juli 2017 Ingen barnetrygd her enda 😪 Anonymkode: 69d23...85a
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #28 Skrevet 28. juli 2017 Barentrygden kom i går, har dnb Anonymkode: faedb...2be
candykiss Skrevet 28. juli 2017 #29 Skrevet 28. juli 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvilken bank har dere som har fått barnetrygden nå? Og har dere ordinær eller utvidet? Jeg har utvidet, og har ikke fått. Har sparebank1. Anonymkode: 39771...38d Samme her
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #30 Skrevet 28. juli 2017 Er det noen sjanse for at den kommer etter kl 16.00 kanskje? Anonymkode: 69d23...85a
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #32 Skrevet 28. juli 2017 Hvorfor bruker dere av barnetrygden? Trodde det var vanlig at man satt den på sparekonto/fondskonto frem til barnet var 18 år, og at barnet fikk en god start i voksenlivet med denne kapitalen. Ikke at dere bruker den som nødvaluta for helgen. Anonymkode: 20b53...64b 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #33 Skrevet 28. juli 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor bruker dere av barnetrygden? Trodde det var vanlig at man satt den på sparekonto/fondskonto frem til barnet var 18 år, og at barnet fikk en god start i voksenlivet med denne kapitalen. Ikke at dere bruker den som nødvaluta for helgen. Anonymkode: 20b53...64b Jeg bruker den til mat og tak over hodet til barnet. Ikke alle har råd til å spare barnetrygden! Anonymkode: faedb...2be 5
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #34 Skrevet 28. juli 2017 Jeg tenker bare at ved normal lavrisiko fondssparing så kunne barnet hatt rundt 400.000 kroner den dagen det fyller 18 år, hvis pengene ble spart. Pengene kunne da blitt brukt som egenkapital, og barnet kunne ha kommet seg inn på boligmarkedet. Anonymkode: 20b53...64b 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #35 Skrevet 28. juli 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor bruker dere av barnetrygden? Trodde det var vanlig at man satt den på sparekonto/fondskonto frem til barnet var 18 år, og at barnet fikk en god start i voksenlivet med denne kapitalen. Ikke at dere bruker den som nødvaluta for helgen. Anonymkode: 20b53...64b Trodde det var en myte, jeg... jeg kjenner ingen som faktisk har råd til å sette bort barnetrygden på sparekonto. (mulig det sier mer om meg enn om de som har nok penger da... ) Anonymkode: 2af5e...cf7
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #36 Skrevet 28. juli 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor bruker dere av barnetrygden? Trodde det var vanlig at man satt den på sparekonto/fondskonto frem til barnet var 18 år, og at barnet fikk en god start i voksenlivet med denne kapitalen. Ikke at dere bruker den som nødvaluta for helgen. Anonymkode: 20b53...64b Jeg tror nok barnet/barna til ts setter pris på mat på bordet i helga og greier å bygge seg en fremtid selv uten denne ukas tapte renter. Anonymkode: 6c352...97a 3
asterix Skrevet 28. juli 2017 #37 Skrevet 28. juli 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor bruker dere av barnetrygden? Trodde det var vanlig at man satt den på sparekonto/fondskonto frem til barnet var 18 år, og at barnet fikk en god start i voksenlivet med denne kapitalen. Ikke at dere bruker den som nødvaluta for helgen. Anonymkode: 20b53...64b Barnetrygden er tenkt som en liten utjevning av den økonomiske forskjellen det er mellom familier med og uten barn. Den er ikke tenkt til sparepenger for barnet. 2
Million Skrevet 28. juli 2017 #38 Skrevet 28. juli 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor bruker dere av barnetrygden? Trodde det var vanlig at man satt den på sparekonto/fondskonto frem til barnet var 18 år, og at barnet fikk en god start i voksenlivet med denne kapitalen. Ikke at dere bruker den som nødvaluta for helgen. Anonymkode: 20b53...64b Barnetrygden er ment å være et bidrag til den daglige husholdningen og livsopphold for barnet/barna. Klær, utstyr, mat, tak over hodet, alt sammen. Dersom man har råd til å spare hele barnetrygden, så er det vel og bra sikkert, men de fleste bruker den i husholdningen. Jeg har et par høytlønnende venninner, men de bruker også barnetrygden i det daglige, da ungene deres bl.a. går på dyre fritidsaktiviteter som koster en hel del. Hun ene venninnen sparer vel 300 av barnetrygden pr barn, men resten går i det store sluket det er å holde en familie med mat osv. Jeg har spart ca 40.000 til min tenåring av den, men resten bruker jeg uten å blunke på å holde liv i ungen. Denne måneden går barnetrygden til å kjøpe inn noen nye bukser til han, så han har før skolestart. Han trengte det. 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #39 Skrevet 28. juli 2017 Jeg er student og har dessverre ikke råd til å sette av barnetrygden hver mnd. Det er vel heller ikke sant at de fleste gjør det. Hos oss går barnetrygden inn i budsjettet og brukes på samme måte som resten av pengene vi har. Anonymkode: 69d23...85a
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #40 Skrevet 28. juli 2017 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor bruker dere av barnetrygden? Trodde det var vanlig at man satt den på sparekonto/fondskonto frem til barnet var 18 år, og at barnet fikk en god start i voksenlivet med denne kapitalen. Ikke at dere bruker den som nødvaluta for helgen. Anonymkode: 20b53...64b Barnetrygden skal sikre mat, klær og tak over hodet i oppveksten, ikke være startkapital til voksenlivet. Så TS (og andre) bruker barnetrygden akkurat slik den skal brukes. Anonymkode: e46f1...e01
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå