AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #1 Skrevet 27. juli 2017 Jeg sliter med overdreven svette. Det startet i puberteten og fikk beskjed om at det var normalt. Jeg kunne svette gjennom tskjorte, genser og jakke, og fikk store svetteflekker under armene. Nå svetter jeg ikke så mye under armene lenger men det har flyttet seg til lysken, ansiktet, rygg, bryst og oppå armene. Føtter har vært fuktige fra dag en sammen med armhulene. Nå vil jeg gjøre noe meg det. Jeg er lei av å se ut som en svett gris, jeg er lei av å være redd for flekker og lukt, og jeg føler meg rett og slett lite attraktiv og feminin. Har noen andre opplevd dette og har tips til behandling? Jeg kan ikke akkurat smøre stop24 over hele kroppen. Anonymkode: 53da7...40f
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #2 Skrevet 27. juli 2017 Det har vart i 14 år nå Ts Anonymkode: 53da7...40f
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #3 Skrevet 27. juli 2017 Gå til legen som kan henvise til spesialist som igjen kan injisere botox for å stoppe/lamme svettekjertlene. Evnt kan du få medisiner for dette. Anonymkode: 533e5...f03 4
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #4 Skrevet 27. juli 2017 Takk! Noen andre med erfaring? Ts Anonymkode: 53da7...40f
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #5 Skrevet 27. juli 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Takk! Noen andre med erfaring? Ts Anonymkode: 53da7...40f Jeg sliter også med svette, men ikke så mye som deg. Du burde ta det opp med din lege. Det kan hende noe er galt. Det kan være genetisk, ha med overvekt å gjøre eller stoffskifte. Jeg er besvisst på å kle meg lett. Jeg går med kortarmet topp i bomull og kun jakke hvis det blir kaldt. Om vinteren går jeg med en tynn genser i bomull. Bomull er best. Polyester er verst. Ull er bra når det er kaldt. Anonymkode: 71187...6e9 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #6 Skrevet 30. juli 2017 Har legen henvist til deg sjekk for hyperhidrose? Jeg har hatt overdreven svetting i hendene siden puberteten, min bror har det på føttene. Også vanlig å ha det i ansiktet. Det er ofte arvelig. Jeg opererte meg etter mange år med mas, da jeg hadde en lege som ikke forsto at dette gikk kraftig ut over livskvaliteten min. (Bare det å spise med bestikk er vanskelig, da det formelig renner av hendene mine). Under operasjonen kutter de nerver som regulerer svette. Botox har og god effekt, spesielt under armene😊 føler med deg, vi er mange som sliter med svette! Anonymkode: a3313...6ad
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #7 Skrevet 31. juli 2017 På 27.7.2017 den 20.20, AnonymBruker skrev: Takk! Noen andre med erfaring? Ts Anonymkode: 53da7...40f Jeg svettet som en gris inntil jeg fant ut at det var allergi. Jeg tåler ikke plastmaterialer, og svetter den sag i dag som en gris ved kontakt med polyester. Om jeg har på meg naturmaterialer er problemet borte. Men det tok flere måneder fra jeg sluttet å bruke dem til kroppen sluttet å produsere "stresssvette". Vi svetter når vi stresser. Men stress er en helt normal allergisk reaksjon, den behøver altså ikke være psykisk. Vet om folk som svetter dersom de spiser mat de ikke tåler også. Så - Finn ut om det egentlig er en stressreaksjon som du kan fjerne årsaken til. Anonymkode: 2cfb8...0e9 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #8 Skrevet 31. juli 2017 Jeg har tatt botox mot svette! Skulle ønske jeg gjorde det for 10 år siden, det har fungert helt utrolig bra! Det eneste negative er den stive prisen. Men jeg sliter som deg med svette på resten av kroppen også. Det har ikke endret seg eller blitt verre etter at jeg tok botox (ikke kompensatorisk svette). Jeg har bestilt legetime for å prøve å finne noe som kan hjelpe. Har hørt om personer som har positiv erfaring med et legemiddel som originalt er blitt brukt mot overaktiv blære (husker ikke hva det heter), så det skal jeg spørre legen om. Bottom line: søk hjelp! Det er forferdelig å ha det sånn, og du fortjener bedre! Anonymkode: 1526f...ae7
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #9 Skrevet 31. juli 2017 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Har legen henvist til deg sjekk for hyperhidrose? Jeg har hatt overdreven svetting i hendene siden puberteten, min bror har det på føttene. Også vanlig å ha det i ansiktet. Det er ofte arvelig. Jeg opererte meg etter mange år med mas, da jeg hadde en lege som ikke forsto at dette gikk kraftig ut over livskvaliteten min. (Bare det å spise med bestikk er vanskelig, da det formelig renner av hendene mine). Under operasjonen kutter de nerver som regulerer svette. Botox har og god effekt, spesielt under armene😊 føler med deg, vi er mange som sliter med svette! Anonymkode: a3313...6ad Kan du fortelle litt mer om dette? Har fått henvisning til kirurg og vurderer STERKT operasjon, men er livredd for komplikasjoner. Har det å kutte nervene hatt god effekt for deg? Setter til vanlig botox under armene, og det holder noen måneder, og er veldig dyrt! Men er hendene jeg sliter mest med nå, så derfor blir det nok operasjon. Orker ikke å leve sånn lenger, dette startet allerede på barneskolen. Er snart 30 nå. Setter veldig stor pris på svar! Anonymkode: 72f67...fa3
BeautyBox Skrevet 31. juli 2017 #10 Skrevet 31. juli 2017 Sender gode tanker til deg TS, og håper du finner en god løsning! Skjønner godt at dette må være forferdelig å leve med. Selv har jeg helt normal svettefunksjon, svetter heller mindre enn mer. Og kan ikke se for meg hvordan det skulle vært å svette mer enn det jeg gjør. Så jeg støtter deg i å få det bedre enn dette her, det fortjener du!
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #11 Skrevet 1. august 2017 På 31.7.2017 den 23.52, AnonymBruker skrev: Kan du fortelle litt mer om dette? Har fått henvisning til kirurg og vurderer STERKT operasjon, men er livredd for komplikasjoner. Har det å kutte nervene hatt god effekt for deg? Setter til vanlig botox under armene, og det holder noen måneder, og er veldig dyrt! Men er hendene jeg sliter mest med nå, så derfor blir det nok operasjon. Orker ikke å leve sånn lenger, dette startet allerede på barneskolen. Er snart 30 nå. Setter veldig stor pris på svar! Anonymkode: 72f67...fa3 Vet akkurat hva du snakker om..ifh operasjon er jeg delt. Jeg hadde angret om jeg ikke hadde tatt den, var nærmest desperat. Kan starte med det negative først..etter operasjonen svettet jeg helt ekstremt på ryggen i 1års tid. Akkurat som om nervene som styrer svette fant andre områder å få ut svetten på..men det forsvant igjen. En risiko jeg ble informert om var at du kan få litt hengende øyelokk😁 det har jeg på det ene øyet, men det har jeg først sett nå, såvidt synlig (15år etter). En siste bivirkning som jeg ikke ble informert om, men som jeg har sett på div forum tydeligvis gjelder flere, er fryseanfall. Det er som om jeg har blitt mer sensitiv på temperatur, og når jeg da blir kald må jeg stå evigheter i dusjen for å bli varm igjen.det var ikke slik før operasjonen. Men mange får ikke den bivirkningen. Det positive: hendene mine var knustørre i 1mnd etter operasjonen. Helt fantastisk 😃 Så kom svetten tilbake..men, jeg svetter merkbart mindre på hendene nå, selv om jeg aldri vil bli "normal". Kan lese en bok uten å ødelegge sidene😁 Slet også med sinnsyk svette under spesielt ene armen, det er mye bedre etter operasjonen. Så jeg anbefaler den, forhåpentligvis er du heldigere enn meg. Et tips til alle her-tilskudd av magnesium. Jeg var først skeptisk, men magnesium er faktisk sterkt knyttet til produksjonen av svette. Ei jeg kjenner svetter ekstremt under armene og merker sterk forbedring etter 1mnd med tilskudd. Ellers holder jeg meg unna sterk mat og kaffe, da det tydeligvis trigger adrenalinet i kroppen og dobler svetten.. Anonymkode: a3313...6ad
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #12 Skrevet 1. august 2017 Forøvrig TS. det startet faktisk på barneskolen for min del også, kom plutselig på endel kjipe minner ifh det.. Det jeg har innsett, andre legger ikke merke til det så godt som du selv!💟 kviet meg i flere år for å håndhilse (gruet meg alltid i forkant for å ta andre i hånden), holde kjæresten i hånden etc. Nå er jeg jo bedre etter operasjonen, men det er sjelden folk jeg har hilst på har kommentert at hendene mine er svette. Kjæresten bryr seg ikke. Broren min bruker forresten ofte ullsokker når han sover, det holder svetten ute. Har masse andre svetteråd å gi om noen er interessert. Min erfaring er at leger enten ikke forstår hvor ille dette er, eller at de har lite kunnskap om hva som hjelper. Så jeg har googlet mye og fått tips av andre med hyperhidrose/overdreven svette. Klem fra meg Anonymkode: a3313...6ad
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #13 Skrevet 1. august 2017 På Thursday, July 27, 2017 den 19.35, AnonymBruker skrev: Gå til legen som kan henvise til spesialist som igjen kan injisere botox for å stoppe/lamme svettekjertlene. Evnt kan du få medisiner for dette. Anonymkode: 533e5...f03 Med så store områder som ts oppgir i hi er det ikke mulig å bruke Botox på alle områdene hun svetter på. Har du andre plager og har du ikke diskutert problemet med lege siden tenårene?. Anonymkode: 13553...a4f
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #14 Skrevet 2. august 2017 Tusen takk alle sammen. Det er over hele kroppen, hadde det bare vært armhule så kunne jeg tatt botox. Det er ikke mulig å ikke få der med seg, da det drypper fra panne, øyenbryn og hake. Jeg tror jeg skal gå til legen og be om medisinering. Det er så plagsomt nå at jeg ikke ønsker å gjøre noe annet enn å sitte i ro, da svetter jeg hvert fall litt mindre. Anonymkode: 53da7...40f
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #15 Skrevet 2. august 2017 TS kjæresten min slet også utrolig mye med svette i MANGE år. Det var så ille at han vurderte å operere seg, men så fant vi to fantastiske deodoranter som har stoppet all svetting. Etter mindre enn 2 dager merket han en forskjell... https://www.apotek1.no/produkter/stop-24-strong-roll-on-45ml-918076p https://www.vitusapotek.no/aluminiumklorid-naf-25-%-sprit-liniment/p/836610 Anonymkode: 694a7...212
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #16 Skrevet 2. august 2017 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS kjæresten min slet også utrolig mye med svette i MANGE år. Det var så ille at han vurderte å operere seg, men så fant vi to fantastiske deodoranter som har stoppet all svetting. Etter mindre enn 2 dager merket han en forskjell... https://www.apotek1.no/produkter/stop-24-strong-roll-on-45ml-918076p https://www.vitusapotek.no/aluminiumklorid-naf-25-%-sprit-liniment/p/836610 Anonymkode: 694a7...212 De fungerer sikkert kjempebra på enkelte områder, og spesielt syns jeg under armene. Men jeg svetter som sagt på hele kroppen, og må finne en annen løsning enn å smøre kroppen med deo hver kveld. Anonymkode: 53da7...40f
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #17 Skrevet 2. august 2017 Jeg ser stop24 har kommet med en spray. Kan gi det et forsøk. Syns det så mye arbeid for liten effekt med rollon og krem. Men jeg trenger noe jeg kan bruke i ansiktet TS Anonymkode: 53da7...40f
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #18 Skrevet 2. august 2017 Prøv med stop 24, funker ikke det, prøv aluminiunsklorid. Stop 24 får du jo som både spray og krem. Hvis ikke ville jeg tatt botox, mulig du også får det dekket. Anonymkode: 8aa0e...04f
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #19 Skrevet 2. august 2017 Mener du kan sette botox fler steder på kroppen om det utføres av nevrologer. Ikke bare under armene. Anonymkode: 8aa0e...04f
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #20 Skrevet 3. august 2017 På 2.8.2017 den 0.44, AnonymBruker skrev: Vet akkurat hva du snakker om..ifh operasjon er jeg delt. Jeg hadde angret om jeg ikke hadde tatt den, var nærmest desperat. Kan starte med det negative først..etter operasjonen svettet jeg helt ekstremt på ryggen i 1års tid. Akkurat som om nervene som styrer svette fant andre områder å få ut svetten på..men det forsvant igjen. En risiko jeg ble informert om var at du kan få litt hengende øyelokk😁 det har jeg på det ene øyet, men det har jeg først sett nå, såvidt synlig (15år etter). En siste bivirkning som jeg ikke ble informert om, men som jeg har sett på div forum tydeligvis gjelder flere, er fryseanfall. Det er som om jeg har blitt mer sensitiv på temperatur, og når jeg da blir kald må jeg stå evigheter i dusjen for å bli varm igjen.det var ikke slik før operasjonen. Men mange får ikke den bivirkningen. Det positive: hendene mine var knustørre i 1mnd etter operasjonen. Helt fantastisk 😃 Så kom svetten tilbake..men, jeg svetter merkbart mindre på hendene nå, selv om jeg aldri vil bli "normal". Kan lese en bok uten å ødelegge sidene😁 Slet også med sinnsyk svette under spesielt ene armen, det er mye bedre etter operasjonen. Så jeg anbefaler den, forhåpentligvis er du heldigere enn meg. Et tips til alle her-tilskudd av magnesium. Jeg var først skeptisk, men magnesium er faktisk sterkt knyttet til produksjonen av svette. Ei jeg kjenner svetter ekstremt under armene og merker sterk forbedring etter 1mnd med tilskudd. Ellers holder jeg meg unna sterk mat og kaffe, da det tydeligvis trigger adrenalinet i kroppen og dobler svetten.. Anonymkode: a3313...6ad Tusen takk for svar!! Jeg må nok litt i tenkeboksen. Syns det høres så skummelt ut med den operasjonen. Men man vil jo føle seg normal. Sliter jo veldig på psyken etterhvert. Anonymkode: 72f67...fa3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå