LinnO Skrevet 27. juli 2017 #1 Skrevet 27. juli 2017 Hei! Flere enn meg som sjekker SO hundre ganger for dagen? Har gått opp 8 plasser, men ikke skjedd noe de siste dagene. Har sett på statistikk fra 2016 og 2015...det gjelder da sykepleie på HiOA. I 2015 kom 81 inn på supplerende opptak, i 2016 57...jeg står som nr 15 og er så spent jeg kreperer snart😂 Noen som har erfaring med å stå på ventelisten? Noen som er like spent som meg?!
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #2 Skrevet 27. juli 2017 Jeg er #1 på venteliste... I fjor ble 2 tatt inn i suppleringen, men ingen i 2015. Takler ikke detteAnonymkode: 2ed4d...3d3
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #4 Skrevet 27. juli 2017 Det er ikke sikkert det ble tatt inn noen på supplering, endring i ventelisten kan like godt bety at det er folk på ventliste som har trukket seg. Hioa tok inn 900 studenter til 497 plasser på sykepleien i fjor, hvorav 585 faktisk begynte på studiet. Så at de tok inn 57 fra venteliste tviler jeg sterkt på stemmer, all den tid de allerede hadde nesten 100 studenter mer enn de har plasser til. Anonymkode: 61b2b...b72
LinnO Skrevet 27. juli 2017 Forfatter #5 Skrevet 27. juli 2017 (endret) De har tatt inn 820 i år (foreløpig). Henviser til link ang statistikk: https://www.samordnaopptak.no/tall/2016/hoved/supplering/studium/0803-100140 De har ikke begynt å supplere enda, grunnen til at jeg har kommet lengre opp er pga 8 stk har trukket seg ja Endret 27. juli 2017 av LinnO
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #6 Skrevet 27. juli 2017 31 minutter siden, LinnO skrev: De har tatt inn 820 i år (foreløpig). Henviser til link ang statistikk: https://www.samordnaopptak.no/tall/2016/hoved/supplering/studium/0803-100140 De har ikke begynt å supplere enda, grunnen til at jeg har kommet lengre opp er pga 8 stk har trukket seg ja Men det må altså trekke seg 323 studenter FØR de begynner å ta fra ventelista. At du rykker frem betyr bare at andre har takket nei til å stå på venteliste, ikke at de har begynt å ta fra ventelista. Hvis du har kommet inn et annet sted bør du belage de på å gå der. Anonymkode: 61b2b...b72
LinnO Skrevet 27. juli 2017 Forfatter #7 Skrevet 27. juli 2017 Flaks at jeg er litt mer optimistisk enn deg da
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #8 Skrevet 27. juli 2017 Ingenting galt med å være optimistisk, men du er jo ikke realistisk i det hele tatt. Anonymkode: 61b2b...b72
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #9 Skrevet 27. juli 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingenting galt med å være optimistisk, men du er jo ikke realistisk i det hele tatt. Anonymkode: 61b2b...b72 Det er ingenting urealistisk med å håpe på å komme inn når man er nr 15 på venteliste. Jeg har selv kommet inn på en høyere plass på et like, om ikke mer, populært studium. Husk at utdanningsinstitusjonene ikke publiserer tallene på hvor mange de tar inn etter suppleringsopptaket. Etter første skoledag er det mange som får en telefon. Anonymkode: 4d87f...6b0
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #10 Skrevet 27. juli 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Husk at utdanningsinstitusjonene ikke publiserer tallene på hvor mange de tar inn etter suppleringsopptaket. Anonymkode: 4d87f...6b0 Dette er ikke helt riktig, SO publiserer jo disse tallene etter suppleringsopptaket. Tall fra i fjor: https://www.samordnaopptak.no/info/om/sokertall/sokertall-2016/ Anonymkode: 4588b...eb2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #11 Skrevet 27. juli 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ingenting urealistisk med å håpe på å komme inn når man er nr 15 på venteliste. Jeg har selv kommet inn på en høyere plass på et like, om ikke mer, populært studium. Husk at utdanningsinstitusjonene ikke publiserer tallene på hvor mange de tar inn etter suppleringsopptaket. Etter første skoledag er det mange som får en telefon. Anonymkode: 4d87f...6b0 Jo det er urealistisk når det er tatt opp over 300 studenter mer enn det er plass til på studiet. I fjor gjorde de det samme, og det begynte neste 100 studenter mer enn de hadde plass til, det ble ikke tatt inn noen fra venteliste. Det er lov å håpe, men hvis ts har fått plass på en annen skole bør hun heller belage seg på å begynne der, og ta det som en stor overraskelse hvis hun mot alle odds kommer inn fra venteliste. Mange studier overbooker, men sykepleiestudier gjør det i større grad enn andre, nettopp fordi frafallet er stort til å begynne med, og det hindrer at skolene taper penger. Anonymkode: 61b2b...b72
LinnO Skrevet 27. juli 2017 Forfatter #12 Skrevet 27. juli 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingenting galt med å være optimistisk, men du er jo ikke realistisk i det hele tatt. Anonymkode: 61b2b...b72 Så du ikke linken jeg la med? Jeg er da ikke urealistisk...men det er selvsagt usikkert. Det er drømmen og jeg håper med en god dose flaks at det går
LinnO Skrevet 27. juli 2017 Forfatter #13 Skrevet 27. juli 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo det er urealistisk når det er tatt opp over 300 studenter mer enn det er plass til på studiet. I fjor gjorde de det samme, og det begynte neste 100 studenter mer enn de hadde plass til, det ble ikke tatt inn noen fra venteliste. Det er lov å håpe, men hvis ts har fått plass på en annen skole bør hun heller belage seg på å begynne der, og ta det som en stor overraskelse hvis hun mot alle odds kommer inn fra venteliste. Mange studier overbooker, men sykepleiestudier gjør det i større grad enn andre, nettopp fordi frafallet er stort til å begynne med, og det hindrer at skolene taper penger. Anonymkode: 61b2b...b72 Ifølge SO tok de inn 900 på første og totalt 957. Så hvor du får kildene dine fra hadde vært svært interessant.
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #14 Skrevet 27. juli 2017 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er ikke helt riktig, SO publiserer jo disse tallene etter suppleringsopptaket. Tall fra i fjor: https://www.samordnaopptak.no/info/om/sokertall/sokertall-2016/ Anonymkode: 4588b...eb2 Nei, dette er tall fra suppleringsopptaket. De publiserer ikke tallene fra etterfylling. Anonymkode: 4d87f...6b0 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #15 Skrevet 27. juli 2017 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo det er urealistisk når det er tatt opp over 300 studenter mer enn det er plass til på studiet. I fjor gjorde de det samme, og det begynte neste 100 studenter mer enn de hadde plass til, det ble ikke tatt inn noen fra venteliste. Det er lov å håpe, men hvis ts har fått plass på en annen skole bør hun heller belage seg på å begynne der, og ta det som en stor overraskelse hvis hun mot alle odds kommer inn fra venteliste. Mange studier overbooker, men sykepleiestudier gjør det i større grad enn andre, nettopp fordi frafallet er stort til å begynne med, og det hindrer at skolene taper penger. Anonymkode: 61b2b...b72 Det vet du faktisk ikke da utdanningsinstitusjonene tar opp studenter fra venteliste i hele august, og tallene fra etterfyllingen er ikke noe som blir publisert. Ut ifra de publiserte tallene kom ikke jeg inn i fjor, men det gjorde jeg jo jammen likevel. At utdanningsinstitusjonene overbooker er for å redusere antallet man tar inn fra venteliste slik at de fleste får plass så tidlig som mulig. Det vil ikke si at utdanningsinstitusjonene overhodet ikke tar inn noen fra venteliste, for det skjer på de fleste studier. Anonymkode: 4d87f...6b0
LinnO Skrevet 27. juli 2017 Forfatter #16 Skrevet 27. juli 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, dette er tall fra suppleringsopptaket. De publiserer ikke tallene fra etterfylling. Anonymkode: 4d87f...6b0 Ja, supplering = fra venteliste. 57 fra venteliste i fjor...stemmer ikke det? Var det jeg fikk høre fra SO på mail hvertfall... Supplerende opptak er jo nå 29.juli 😄
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #17 Skrevet 27. juli 2017 6 minutter siden, LinnO skrev: Ja, supplering = fra venteliste. 57 fra venteliste i fjor...stemmer ikke det? Var det jeg fikk høre fra SO på mail hvertfall... Supplerende opptak er jo nå 29.juli 😄 Poenget mitt er at det tas inn søkere fra venteliste også etter suppleringsopptaket, kalt etterfylling. Tallene fra etterfylling blir ikke publisert. Anonymkode: 4d87f...6b0 1
LinnO Skrevet 27. juli 2017 Forfatter #18 Skrevet 27. juli 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Poenget mitt er at det tas inn søkere fra venteliste også etter suppleringsopptaket, kalt etterfylling. Tallene fra etterfylling blir ikke publisert. Anonymkode: 4d87f...6b0 Ja, så da tenker jeg at løpet kanskje ikke er kjørt alikevel 👏👏👏😄😃 Jeg er nr.15 og da er ikke supplering gjort heller😄 *håååper*
LinnO Skrevet 27. juli 2017 Forfatter #19 Skrevet 27. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er ingenting urealistisk med å håpe på å komme inn når man er nr 15 på venteliste. Jeg har selv kommet inn på en høyere plass på et like, om ikke mer, populært studium. Husk at utdanningsinstitusjonene ikke publiserer tallene på hvor mange de tar inn etter suppleringsopptaket. Etter første skoledag er det mange som får en telefon. Anonymkode: 4d87f...6b0 Kan jeg spørre hvilken plass på ventelisten du var? Hvilken skole søkte du og når kom du inn, før eller etter skolestart? :D 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå