Gå til innhold

Har du arvet noe fra andre enn foreldre og besteforeldre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ble det bråk? Min mors tante og onkel er barnløse og ingen familie etter seg. Jeg har sett på dem som min tante og onkel også så er veldig glade i dem. Det er snakk om huset til den ene og en del penger fra den andre. De har flere tantebarn etter seg som også har barn igjen, og det bli stor forskjellbehandling

Anonymkode: b4fbe...aa8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Fra min fars barnløse tante som kun hadde nevøer og nieser som arvinger. Ettersom min far var død gikk hans del til meg.

Alt gikk for seg i ryddige og siviliserte former.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg arvet et diamantsmykke etter en barnløs grandtante. Og min søster et antikk møblement etter samme damen. 

Om det ble sure miner noe sted vet jeg ikke, men regner med det, for vi var barn. 

Men "arv" og arv.. vi fikk det i gaver av henne før hun døde. 

Anonymkode: 92f0e...d31

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Men jeg fraskrev meg arven.

Og det er jeg glad for ellers ville jeg vært ruinert. 

Anonymkode: 1292d...5a6

Skrevet

Jeg arvet en betydelig formue etter min fars onkel. Det var flere andre potensielle arvinger, men det var skrevet et veldig detaljert og ryddig testamente og det ble ingen sure miner fra noen. Han bodde hos oss de siste årene og vi var hans nærmeste på alle måter. Savner han hver dag fortsatt, selv om det nå er snart fem år siden han forlot oss. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg arvet en stor sum fra min tante og onkel som var barnløse. Jeg har en søster og de hadde syv andre nieser og nevøer. De fikk 10k hver av dem. Det ble ikke ramaskrik, heldigvis. Jeg er det barnebarnet som var mest sammen med dem og vi delte interessen for fotball og biler. 

Anonymkode: 546d8...d3a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...