Norre Skrevet 27. juli 2017 #1 Skrevet 27. juli 2017 JA - jeg tror på en Skapelse av Intet! Før "Big Bang" var det faktisk Ingenting - bortsett fra Mulighet. Det var "mulig" at noe kunne skje. I den udefinerte "tiden" før "Big Bang", skjedde det Ingenting. Det kan også ha skjedd endeløst mange ANDRE ting - men disse er ikke Virkelighet for oss mennesker, i vårt univers, så for vår del skjedde det Ingenting. Men "så en dag" oppsto vårt univers - fordi det var "mulig". Værsågod, kvinneguidere, lad kanonene og skyt meg ned...! 😁
debatant Skrevet 28. juli 2017 #2 Skrevet 28. juli 2017 (endret) På 27.07.2017 den 15.57, Norre skrev: JA - jeg tror på en Skapelse av Intet! Før "Big Bang" var det faktisk Ingenting - bortsett fra Mulighet. Det var "mulig" at noe kunne skje. I den udefinerte "tiden" før "Big Bang", skjedde det Ingenting. Det kan også ha skjedd endeløst mange ANDRE ting - men disse er ikke Virkelighet for oss mennesker, i vårt univers, så for vår del skjedde det Ingenting. Men "så en dag" oppsto vårt univers - fordi det var "mulig". Værsågod, kvinneguidere, lad kanonene og skyt meg ned...! 😁 Hvordan vet du at det er mulig at et univers oppstår av ingenting? Ideen blir motsagt av en rekke fysiske lover, så bevisbyrden er på ideen og ikke de fysiske lovene som er godt etablert. Endret 28. juli 2017 av debatant
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #3 Skrevet 28. juli 2017 14 minutter siden, debatant skrev: Hvordan vet du at det er mulig at et univers oppstår av ingenting? Ideen blir motsagt av en rekke fysiske lover, så bevisbyrden er på ideen og ikke de fysiske lovene som er godt etablert. Hvilken fysiske lover? Kan du eksemplifisere? Anonymkode: 8b990...6fc
debatant Skrevet 28. juli 2017 #4 Skrevet 28. juli 2017 (endret) 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilken fysiske lover? Kan du eksemplifisere? Anonymkode: 8b990...6fc Hvorfor var ingenting så varmt, hvor kom varmen fra? Hvorfor roterte ingenting så hurtig, hvor kom dreiemomentet fra? Hvorfor ekspanderte ingenting så hurtig, igjen energikilde? Hvorfor samlet galaksene seg, til tross for at tyngdekraften er for svak til å gjøre det? Hvorfor brytes termodynamikkens 2 lov (en av de mest prøvede lover i historien)? Ved at det skapes orden av uorden? Toppen av isfjellet.. Jeg må nesten legge til, hvordan kan ingenting bli varmt, rotere og ekspandere? Endret 28. juli 2017 av debatant
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #5 Skrevet 28. juli 2017 45 minutter siden, debatant skrev: Hvorfor var ingenting så varmt, hvor kom varmen fra? Hvorfor roterte ingenting så hurtig, hvor kom dreiemomentet fra? Hvorfor ekspanderte ingenting så hurtig, igjen energikilde? Hvorfor samlet galaksene seg, til tross for at tyngdekraften er for svak til å gjøre det? Hvorfor brytes termodynamikkens 2 lov (en av de mest prøvede lover i historien)? Ved at det skapes orden av uorden? Toppen av isfjellet.. Jeg må nesten legge til, hvordan kan ingenting bli varmt, rotere og ekspandere? Dette er på nivå med barneskolen. Er dette det beste du kunne komme med? Anonymkode: 8b990...6fc
debatant Skrevet 28. juli 2017 #6 Skrevet 28. juli 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er på nivå med barneskolen. Er dette det beste du kunne komme med? Anonymkode: 8b990...6fc så du mener det er voksent å overse grunnleggende fysiske lover, wow.
Norre Skrevet 29. juli 2017 Forfatter #7 Skrevet 29. juli 2017 4 timer siden, debatant skrev: Hvordan vet du at det er mulig at et univers oppstår av ingenting? Ideen blir motsagt av en rekke fysiske lover, så bevisbyrden er på ideen og ikke de fysiske lovene som er godt etablert. Hei, debatant! 🙂 Takk for innspillene. Jeg synes ikke min teori er mer ekstrem enn andre? Og jeg påstår ikke å VITE noe, dessuten glemmer du at vitenskap om fysiske lover alltid er og hatt vært, i kontinuerlig utvikling. 🙂 Ingen VET noe som helst om, vel, kanskje noe som helst(?), og derfor må vi anta at alle kan ha rett i sine antagelser. Det vi alle må være forsiktige med, er å være altfor bastante i vår tro, og så langt vi klarer forsøke å legge puslespillbrikkene sammen til et klarere bilde. TROR jeg! 🙂 1
Norre Skrevet 29. juli 2017 Forfatter #8 Skrevet 29. juli 2017 (endret) Takk til "anonyme" innspill! 🙂 Vi bør nok alle erkjenne at vi, i dette store og fundamentale spørsmålet, er på barneskolenivå. Dere, prestene, vitenskapsfolket og jeg. For min del, som jeg har nevnt i tråden her, tenker jeg faktisk at vi alle kan ha rett, at vi har hver våre puslespillbrikker som fungerer når vi plasserer dem på riktig sted. Kan det være ordbruk, betegnelser osv. som gjør at vi ikke helt blir enige? Alle har sitt perspektiv, men hesten er den samme enten vi ser hodet eller rumpa. Endret 29. juli 2017 av Norre Skrev feil 1
stan Skrevet 4. august 2017 #9 Skrevet 4. august 2017 Vi vet jo fra moderne kvantefysikk at partikler kan oppstå spontant, ut av intet. Dette skjer hele tiden. Samtidig som partikkelen oppstår så oppstår også en antipartikkel. Normalt anhilleres de i løpet av veldig kort tid. Så null kan bli til pluss og minus, og så blir de til null igjen. Hvordan vet vi at dette ikke kan skje med universer og? Samtidig med vårt univers ble det dannet et anti-univers.
Norre Skrevet 4. august 2017 Forfatter #10 Skrevet 4. august 2017 Takk, Stan, for innspillet! 🙂 Kvantefysikken virker å støtte litt oppunder min forestilling, ja! 👍🏻
Norre Skrevet 4. august 2017 Forfatter #11 Skrevet 4. august 2017 OPPLYSNING: Det et TO tråder som går med dette temaet. Da jeg postet, "hang" nettet, hvilket gjorde at jeg trykket flere ganger. Oppdaget først etterpå at innlegget var postet flere ganger. Det ideelle er selvfølgelig å få alt i en tråd, men det er kanskje vanskelig nå som begge spinner...? Mvh TS Norre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå