AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #21 Skrevet 27. juli 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvem er det egentlig som kroppspresser andre? Ofte er det press en legger på seg selv for å passe inn. Hvis man har en omgangskrets for slikt er viktig så får man heller skifte miljø å la de seile sin egen sjø. Anonymkode: 43119...559 Jeg har fått inntrykk av at det er sosiale medier (insta+ blogger) spesielt. Anonymkode: 5e6ea...5a7
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #22 Skrevet 27. juli 2017 Hei TS. Jeg er over 30 år og gjett om jeg føler på dette selv. Vokste opp på bygda og fikk, som mange andre, spisevegring i tenårene. Det var inn å være tynn. Jeg er en ressurssterk person på mange måter, men lar meg påvirke. Tror en måte dette kan endres på, er bevisstgjøring og mer bevisstgjøring. Barn må formes tidlig og der må gutta med. De må læres opp til å ikke sitte å beskue kvinnekropper som et målbart objekt som kan kommenteres i plenum. Folk må få se, men det å hele tiden høre " digg rumpe, bra rumpe, slapp rumpe, hengemugger" osv osv, er en ukultur. Kvinnen er skapt med høyere fettprosent for å føde barn. Det er jo ren skjønnhet bare i det. I tillegg er vi like smarte begge kjønn. Det er ikke bare unge menn som holder på slik, men også eldre menn. Jenter og gutter må lære at "empower" girls ikke handler om å få de til å begynne å bygge muskler og å få sprettrumpe ved hjelp av dyre proteiner og timesvis i et treningsrom. Skjønnhetstrender fornyes og det skaper behov for at folk skal tjene penger. Samtidig måler kvinner sin verdi, så alt for ofte i hvordan de ser ut, nettopp pga. dette. Hva slags verdiskapning for sanfunnet skaper dette? Gutter som ikke får til stort på skolen, er jo ofte på treningssenterne og pumper jern. Fokus er på feil sted. Kvinner sliter psykisk mer enn noen gang. Venninner tar silikon for å være bra nok fordi de mister alt av fett når de trener som gale. Verden er syk. Det tar av litt. Eneste en kan gjøre er å lære opp barn i skolen de rette verdiene, slik at det indre verdsettes høyere og at samfunnet blir et triveligere sted å være. Anonymkode: 77f8c...904 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #23 Skrevet 27. juli 2017 Jeg sliter fordi jeg aldri har vært attraktiv nok for noen mann. Siden jeg var 7-8 år har jeg fått høre hvorfor. Alle mine ytre trekk er den rake motsetning av det som sees på som attraktivt. Ingen mann med respekt for seg selv vil nedlate seg til å ta til takke med en som meg. Hvorfor skal jeg tro jeg er bra nok når jeg er vanskapt? Naturen snakker. Du må utryddes. Du er Ikke tiltalende nok for en manns øyne. Nei, tvert i mot. Ha deg vekk. "Menn er visuelle. Deal with it" Anonymkode: 08167...47c
Spyro Skrevet 29. juli 2017 #24 Skrevet 29. juli 2017 Jeg synes egentlig det begynner å bli det helt motsatte problemet i 2017, jeg! At det er like OK å være 50 kg på plussiden som det er å være tynn, for eksempel, "elsk din kropp samme hva"; det er jo ikke sunt æ. Folk er så utrolig hårsåre nå for tiden at man har ikke lov til å "presse" noen til noe som helst uten å bli uglesett
herzeleid Skrevet 29. juli 2017 #25 Skrevet 29. juli 2017 Man kan ta ansvar. Kvinner kan slutte å kaste penger etter og belønne de samme som de hevder utsetter dem for dette kroppspresset. Så lenge kvinner støtter kroppspresset økonomisk vil det selvfølgelig fortsette.
Lanista1984 Skrevet 29. juli 2017 #26 Skrevet 29. juli 2017 (endret) På 27.7.2017 den 15.22, AnonymBruker skrev: Hvordan kan vi stoppe det? Jeg er 19 år og føler meg ikke påvirket av presset om å ha fin kropp og de dyreste klærne, men jeg føler mange gjør det. Jeg merker det ikke så mye fordi jeg ikke er interresert i klær og dermed ikke oppsøker slike nettsider. Men jeg vet at mange føler på et slikt press. Hva kan samfunnet gjøre med dette? Anonymkode: 5e6ea...5a7 Har aldri forstått dette maset om kroppspress. Det virker som veldig mange har for lite å bekymre seg over. Folk må slutte å hele tiden spørre samfunnet om hjelp og fremstå som hjelpesløse ofre. Er så lei av å lese artikler fra journalister som skal lage dette til noe større enn det er. Endret 29. juli 2017 av Lanista1984 feil 1
herzeleid Skrevet 29. juli 2017 #27 Skrevet 29. juli 2017 34 minutter siden, Lanista1984 skrev: Har aldri forstått dette maset om kroppspress. Det virker som veldig mange har for lite å bekymre seg over. Folk må slutte å hele tiden spørre samfunnet om hjelp og fremstå som hjelpesløse ofre. Er så lei av å lese artikler fra journalister som skal lage dette til noe større enn det er. Der er jeg enig. Er du missfornøyd, gjør noe med det. Er du fornøyd så gratulerer med deg. Plages du av bloggene og bladene du leser, ikke oppsøk dem. Hadde flere tatt ansvar for seg selv og sine vaner som konsumenter hadde antagelig ikke dette vært et så stort problem. 1
Tillion Skrevet 29. juli 2017 #28 Skrevet 29. juli 2017 38 minutter siden, Lanista1984 skrev: Har aldri forstått dette maset om kroppspress. Det virker som veldig mange har for lite å bekymre seg over. Folk må slutte å hele tiden spørre samfunnet om hjelp og fremstå som hjelpesløse ofre. Er så lei av å lese artikler fra journalister som skal lage dette til noe større enn det er. Ja, virker som det har blitt et selvoppfyllende profeti... Ingen som presser noen til å gå og glane på hverken speilet eller andres kropper hvis det er så vanskelig å forholde seg til. Eventuelt er du syk og trenger hjelp, ikke å bli tildelt en hjelpeløs offerrolle. 1
Lanista1984 Skrevet 29. juli 2017 #29 Skrevet 29. juli 2017 Jeg husker når jeg så menn med flotte kropper i filmer eller reklamer som liten, så ble jeg motivert. Må valgte jeg en sti med mye fysisk trening tidlig etter videregående. I militæret og sånn sett er kanskje ikke representativ for hva folk flest føler og mener. Jeg må jobbe som om jeg hadde fransk sennep i rumpa. Og er derfor i god form. Men jeg blir matt av at man i norge hele tiden skal peke på visse grupper som ofre. Glad de forresten ikke kritiserte lærerne like mye når jeg gikk på ungsomskole eller VGS. Hvilklen respekt ville jeg da ha hatt for dem? Veldig mye er medieskapt. Folk er folk. Stort sett er de greie med hverandre. Og hvis ikke, kan det løses lokalt med foreldre som tar litt ansvar.
Hurepoix Skrevet 29. juli 2017 #30 Skrevet 29. juli 2017 (endret) 5 timer siden, herzeleid skrev: Man kan ta ansvar. Kvinner kan slutte å kaste penger etter og belønne de samme som de hevder utsetter dem for dette kroppspresset. Så lenge kvinner støtter kroppspresset økonomisk vil det selvfølgelig fortsette. Damn bro, yeah! Kvinner maser om media, er bare vi gutta som forstår det handler om penger og kapitalisme. En eventuell reform bør ikke, som kvinner ofte legger opp til, bestå i kaste penger etter noe alternativ-skjønnhetsdritt, men være en småfascistisk kapitalismekritikk rett og slett. Antikapitalistisk arisk inkluderende feel-good nudisme for etnisk norsk ungdom med et tydelig mål om å sjokkere og irritere muslimer og deres latterlige bluferdighet burde kunne bli en bevegelse. Endret 29. juli 2017 av Hurepoix
Anonym2467 Skrevet 29. juli 2017 #31 Skrevet 29. juli 2017 På 27.7.2017 den 16.09, AnonymBruker skrev: Er så utrolig lei dette motebegrepet "kroppspress". Idealet har aldri vært sunnere enn det er i dag. Da jeg var tenåring for 10 år siden skulle alle vær size 0. I dag har de fleste klesmerker kolleksjoner i alle størrelser og bruker modeller med og uten former. Hva legger du selv i begrepet, ts? Og på hvilken måte "tar det over"? Anonymkode: 95a7b...eb8 Så det er sunt at man skal ha midje som en 10 åring men rumpa og hoftene til en kardashian? "Idealet" nå til dags kan kun oppnås med operasjoner, DET vil jeg ikke påstå er sunt på noen som helst måte og det er verre enn noen gang.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå