AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #1 Skrevet 27. juli 2017 Hvordan kan vi stoppe det? Jeg er 19 år og føler meg ikke påvirket av presset om å ha fin kropp og de dyreste klærne, men jeg føler mange gjør det. Jeg merker det ikke så mye fordi jeg ikke er interresert i klær og dermed ikke oppsøker slike nettsider. Men jeg vet at mange føler på et slikt press. Hva kan samfunnet gjøre med dette? Anonymkode: 5e6ea...5a7
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #2 Skrevet 27. juli 2017 Merker ikke noe til det, jeg. Du må bare drite i det og det må flere gjøre. Slutt å sammenligne deg med andre. Anonymkode: 70420...e44 4
beige Skrevet 27. juli 2017 #3 Skrevet 27. juli 2017 Samfunnet kommer ikke til å gjøre noe, folk vil tjene penger... man må jobbe med seg selv, sin selvfølelse og sitt selvbilde. Foreldre er veldig viktig her. 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #4 Skrevet 27. juli 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Merker ikke noe til det, jeg. Du må bare drite i det og det må flere gjøre. Slutt å sammenligne deg med andre. Anonymkode: 70420...e44 Jeg sa jo at jeg heller ikke merket noe særlig til presset om å trene og ha de dyreste klærne. Det viktigste for meg er å ha det bra psykisk og ha gode stunder med de jeg er glad i. Anonymkode: 5e6ea...5a7 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #5 Skrevet 27. juli 2017 Er så utrolig lei dette motebegrepet "kroppspress". Idealet har aldri vært sunnere enn det er i dag. Da jeg var tenåring for 10 år siden skulle alle vær size 0. I dag har de fleste klesmerker kolleksjoner i alle størrelser og bruker modeller med og uten former. Hva legger du selv i begrepet, ts? Og på hvilken måte "tar det over"? Anonymkode: 95a7b...eb8 4
hocane Skrevet 27. juli 2017 #6 Skrevet 27. juli 2017 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kan vi stoppe det? Jeg er 19 år og føler meg ikke påvirket av presset om å ha fin kropp og de dyreste klærne, men jeg føler mange gjør det. Jeg merker det ikke så mye fordi jeg ikke er interresert i klær og dermed ikke oppsøker slike nettsider. Men jeg vet at mange føler på et slikt press. Hva kan samfunnet gjøre med dette? Hvorfor bryr du deg om hva andre mener? Gi faen i media og lev livet hvordan du vil leve det. 1
Marie90 Skrevet 27. juli 2017 #7 Skrevet 27. juli 2017 Jeg hater alt dette pratet om at vi må stoppe kroppspresset. La det dø ut. Ikke fyr oppunder det. Ikke lat som om alle er like pene, eller at samfunnet er "skyld" i noe som helst. Poenget er at det ikke spiller så vanvittig stor rolle i det lange løp. Foreslår at når dine venninner skravler for mye om slikt, så skifter du tema. Du kan si at det er nok skjønnhetsprat for idag, eller bare si at du "ikke er så interessert i kropp". For det er det det er - en interesse. Det er ikke så viktig som mange vil ha det til, det er noe de velger å dyrke. 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #8 Skrevet 27. juli 2017 Jeg vet bare at mange mennesker utvikler psykiske problemer som følge av presset. Synes det er trist og lurer på hva som kan gjøres for å unngå dette Anonymkode: 5e6ea...5a7 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #9 Skrevet 27. juli 2017 Man gir faen. Eller er man en follower og en svekling. Opp til hver enkelt hva de vil være. Anonymkode: 64845...e06 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #10 Skrevet 27. juli 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet bare at mange mennesker utvikler psykiske problemer som følge av presset. Synes det er trist og lurer på hva som kan gjøres for å unngå dette Anonymkode: 5e6ea...5a7 Psykiske problemer har eksistert siden tidenes morgen. Folk ville hatt det uten det såkalte kroppspresset også. Anonymkode: 70420...e44 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #11 Skrevet 27. juli 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man gir faen. Eller er man en follower og en svekling. Opp til hver enkelt hva de vil være. Anonymkode: 64845...e06 Mange blir påvirket indirekte Anonymkode: 5e6ea...5a7 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #12 Skrevet 27. juli 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Mange blir påvirket indirekte Anonymkode: 5e6ea...5a7 Og? Man har fortsatt vettet i behold. Anonymkode: 64845...e06 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #13 Skrevet 27. juli 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Psykiske problemer har eksistert siden tidenes morgen. Folk ville hatt det uten det såkalte kroppspresset også. Anonymkode: 70420...e44 Selvfølgelig, men press er nok en faktor som kan føre til enda mer psykiske problemer blant unge jenter Anonymkode: 5e6ea...5a7 1
Marie90 Skrevet 27. juli 2017 #14 Skrevet 27. juli 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet bare at mange mennesker utvikler psykiske problemer som følge av presset. Synes det er trist og lurer på hva som kan gjøres for å unngå dette Anonymkode: 5e6ea...5a7 Tenåringer har alltid slitt med overgangen fra barn til voksen, forskjellen er at de nå får talerør i media og gehør for at problemene deres er skapt av alle andre, og verre enn de for tidligere generasjoner. Man lærer seg snart nok å foreta prioriteringer. Det er det det hele handler om. 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #15 Skrevet 27. juli 2017 TS her. Jeg har selv psykiske problemer pga omsorgssvikt i tidlig alder, sårbare gener og en diagnose jeg er født med. Jeg er selv traumatisert Det finnes mange årsaker til psykiske problemer. Mobbing, traumer, omsorgssvikt, voldtekt, misbruk, sykdommer, rusmisbruk osv. Men økt press er en annen faktor som særlig har påvirket i det siste Anonymkode: 5e6ea...5a7 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #16 Skrevet 27. juli 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: TS her. Jeg har selv psykiske problemer pga omsorgssvikt i tidlig alder, sårbare gener og en diagnose jeg er født med. Jeg er selv traumatisert Det finnes mange årsaker til psykiske problemer. Mobbing, traumer, omsorgssvikt, voldtekt, misbruk, sykdommer, rusmisbruk osv. Men økt press er en annen faktor som særlig har påvirket i det siste Anonymkode: 5e6ea...5a7 Hva vil sårbare gener si? Anonymkode: 64845...e06 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #17 Skrevet 27. juli 2017 Ja det gjør det, på godt og vondt. Jeg synes det er bra at vi vil se bra ut, og irriterer meg selv over alle naturlige skavanker som dukker opp. Jeg kommer til å gå under kniven i 30 årene tipper jeg, det er da huden mister sin elastisitet. på en annen side er det bare sykt slitsomt. Og man blir det tidligere og tidligere. Jeg begynte da jeg var 14. Lillesøsteren på 7 har allerede begynt å studere andre sine lår og vil ha tynnere lår. Anonymkode: 705ec...56f
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #18 Skrevet 27. juli 2017 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Idealet har aldri vært sunnere enn det er i dag. Anonymkode: 95a7b...eb8 Det stemmer ikke! I dag er "strong is the new skinny" idealet. Og ikke bare skal du være sterk, men du skal ha lav nok fettprosent (les:være "fit" nok) til at det synes at du er sterk også. Det handler ikke om sunnhet og helse, men det handler fremdele om kropp. Anonymkode: f6b47...554 3
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #19 Skrevet 27. juli 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja det gjør det, på godt og vondt. Jeg synes det er bra at vi vil se bra ut, og irriterer meg selv over alle naturlige skavanker som dukker opp. Jeg kommer til å gå under kniven i 30 årene tipper jeg, det er da huden mister sin elastisitet. på en annen side er det bare sykt slitsomt. Og man blir det tidligere og tidligere. Jeg begynte da jeg var 14. Lillesøsteren på 7 har allerede begynt å studere andre sine lår og vil ha tynnere lår. Anonymkode: 705ec...56f Veldig trist å høre at søsteren din på 7 har tenkt på dette. Anonymkode: 5e6ea...5a7 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #20 Skrevet 27. juli 2017 Hvem er det egentlig som kroppspresser andre? Ofte er det press en legger på seg selv for å passe inn. Hvis man har en omgangskrets for slikt er viktig så får man heller skifte miljø å la de seile sin egen sjø. Anonymkode: 43119...559
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå