Gå til innhold

Vaniljeis i soppstuing..?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann hoppsann

Nå trenger jeg deres hjelp her..

Skulle lage soppstuing og hadde ikke fløte så skulle bruke litt melk tenkte jeg, men melka den var sur. Rakk heldigvis ikke å helle mye oppi.

Har ikke mulighet til å dra på butikken, meeeen jeg har en 3l med vaniljeis i fryseren..!! Kan det bli ok resultat mon tro? :fnise:

Anonymkode: 5a802...b39

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man kan fint bruke sur melk i mat. 

Vaniljeis vil jeg tro kan gi en litt merkelig smak på soppstuingen, men det skader jo sikkert ikke å prøve. 

Anonymkode: 9f060...ed0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig i at sur melk kan brukes til mangt, som i baking f.eks. Men en soppstuing skal skal jo liksom være tjukk og fyldig, sur melk bli vann med klumper og hverken ser godt ut eller smaker godt.

Lurer på om jeg skal prøve med den isen jeg *sulten*

AnonymBruker
Skrevet

Trodde virkelig det var kokosmelk her og, da hadde saken vært løst, men har lett uten resultater.

Dette blir uvant og litt spennende nå merker jeg. 

Gjest Overrasket
Skrevet (endret)

Dropp melkeprodukter og bare kjør det med hvitløk, pepper og olivenolje. 

Endret av Overrasket
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Overrasket skrev:

Dropp melkeprodukter og bare kjør det med hvitløk, pepper og olivensolje. 

Ja tenkte på det, men det lille jeg har hatt oppi av melka satte smak, tenkte å prøve å få det til å smake ok igjen. Håper bare vanilje er bedre en sur-smak..

Er alene her, bare meg som skal spise, så det er uansett ikke krise. Jeg spiser ikke engang så mye kjøtt og melkeprodukter til vanlig men akkurat i dag hadde jeg ikke så mange valg så jeg tenkte det fikk stå til -og da går det seff gæærnt. :P

Gjest Overrasket
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja tenkte på det, men det lille jeg har hatt oppi av melka satte smak, tenkte å prøve å få det til å smake ok igjen. Håper bare vanilje er bedre en sur-smak..

Er alene her, bare meg som skal spise, så det er uansett ikke krise. Jeg spiser ikke engang så mye kjøtt og melkeprodukter til vanlig men akkurat i dag hadde jeg ikke så mange valg så jeg tenkte det fikk stå til -og da går det seff gæærnt. :P

:spise:

Kanskje du har en skvett vin du kan bruke? Balsamico? Skikkelig masse chilipulver?

Skrevet

Troll 

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Overrasket skrev:

:spise:

Kanskje du har en skvett vin du kan bruke? Balsamico? Skikkelig masse chilipulver?

Nå har jeg tatt oppi isen jeg, så da får jeg se hvordan det går, men tror nok jeg skal huske på denne litt flaue tråden min neste (bank i bordet) gang jeg står med samme dillemma.

Det lukter veeldig vanillje nå da, og smaken er rimelig søt av alt sukkeret i isen, det tenkte jeg ikke på.

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, strynejenta skrev:

Troll 

Var det du som gikk tur med bikkha forbi her i sted eller? For det kan godt hende jeg ser ut som et troll her jeg står i morgenkåpa på kjøkkenet klokka tre på ettermiddagen og baler over grytene for å få i meg noe som ligner middag. 

• Liker 2
Gjest Overrasket
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg tatt oppi isen jeg, så da får jeg se hvordan det går, men tror nok jeg skal huske på denne litt flaue tråden min neste (bank i bordet) gang jeg står med samme dillemma.

Det lukter veeldig vanillje nå da, og smaken er rimelig søt av alt sukkeret i isen, det tenkte jeg ikke på.

:laugh:

Nei, det er akkurat det. Prøv å plukk soppen ut av sausen? Plasser soppen på tallerkenen og ikke spis sausen.

AnonymBruker
Skrevet

Bikkja*

AnonymBruker
Skrevet

Da meldes det om helt spiselig resultat med soppsaus laget på vaniljeis -men det anbefales kun som nødløsning om det ikke eksprimenteres mer med krydder. Jeg prøvde med litt kardemomme og muskat og de to fikk jevna ut smaken litt, og masse pepper! 

Men neste gang skal det sjekkes etter fløte og melk FØR kokkeleringen starter gitt..!

Takk for svarene Kg'ere! 

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var det du som gikk tur med bikkha forbi her i sted eller? For det kan godt hende jeg ser ut som et troll her jeg står i morgenkåpa på kjøkkenet klokka tre på ettermiddagen og baler over grytene for å få i meg noe som ligner middag. 

Ingen er så dumme at de har Vaniljeis i soppstuingen og bli overrasket over at det lukter vanilje og at den blir søt. 

Finn på noe bedre neste du skal trolle. ☺️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, strynejenta skrev:

Ingen er så dumme at de har Vaniljeis i soppstuingen og bli overrasket over at det lukter vanilje og at den blir søt. 

Finn på noe bedre neste du skal trolle. ☺️

Vel, deg om det at du kaller andre dumme, men mobbere får gjerne igjen i dårlig karma. For min egen del så liker jeg at jeg er impulsiv, løsningsorientert og tåler at ting ikke alltid er så perfekte som de "skal" være. Tenk om jeg hadde kommet frem til en helt fantastisk ny rett ved en tilfeldighet!!! Who knows? :P

At tråden min var sann -det kan jeg faktisk bevise.

IMG_20170727_143847.jpg

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du har margarin eller smør så kan du lage en tykk brun saus og ha soppen oppi + f.eks. litt gressløk :) 

Anonymkode: b8eb2...d5e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Neste gang kan du prøve med kremost hvis du har det, eller parmesan. I nødsfall brunost eller prim. 

Anonymkode: f65ef...9a4

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vel, deg om det at du kaller andre dumme, men mobbere får gjerne igjen i dårlig karma. For min egen del så liker jeg at jeg er impulsiv, løsningsorientert og tåler at ting ikke alltid er så perfekte som de "skal" være. Tenk om jeg hadde kommet frem til en helt fantastisk ny rett ved en tilfeldighet!!! Who knows? :P

At tråden min var sann -det kan jeg faktisk bevise.

IMG_20170727_143847.jpg

Nå er jeg faglært kokk med lang erfaring, men man trenger ikke kokke erfaring for å forstå at sopp og vanilje ikke passe sammen. Det å tro at dette kunne vært en "fantastisk ny rett" er både patetisk og arrogant. 

Gjest Raindrops
Skrevet
5 minutter siden, strynejenta skrev:

Nå er jeg faglært kokk med lang erfaring, men man trenger ikke kokke erfaring for å forstå at sopp og vanilje ikke passe sammen. Det å tro at dette kunne vært en "fantastisk ny rett" er både patetisk og arrogant. 

Tror du burde få deg litt søvn, du begynner å bli gretten.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, strynejenta skrev:

Den eneste som er patetisk og arrogant her inne er deg, du vet vel det?

Syns det var artig at du prøvde, TS! :-)

Anonymkode: d0eea...76f

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...