Gå til innhold

Skatteoppgjør - Særfradrag for enslige forsørgere

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det meningen at man skal få særfradrag for enslige forsørgere når man har samboer og felles barn? Har barn fra før og et felles barn med nåværende samboer. 

Anonymkode: 1ae9f...a6d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det meningen at man skal få særfradrag for enslige forsørgere når man har samboer og felles barn? Har barn fra før og et felles barn med nåværende samboer. 

Nei.

http://www.skatteetaten.no/no/Person/Selvangivelse/tema-og-fradrag/Familie-og-helse/Barn/Sarfradrag-for-enslige-forsorgere/

Anonymkode: 69187...94d

• Liker 1
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Dvs med mindre det er under ett år siden du flyttet sammen med din nåværende samboer, noe som er lite trolig siden dere allerede har barn. 

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Britt Banditt skrev:

Nei. Dvs med mindre det er under ett år siden du flyttet sammen med din nåværende samboer, noe som er lite trolig siden dere allerede har barn. 

Dersom man har felles barn gjelder uansett ikke 1årsregelen.

Anonymkode: 87e3d...dad

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så rart. Jeg har fått særfradrag, men jeg har jo samboer og har hatt det i mange år. Jeg mottar heller ikke utvidet barnetrygd. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så rart. Jeg har fått særfradrag, men jeg har jo samboer og har hatt det i mange år. Jeg mottar heller ikke utvidet barnetrygd. 

Du har nok misforstått hva slags fradrag det er du har fått. Dersom du ikke får utvidet barnetrygd får du heller ikke særfradrag for enslige forsørgere.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, asterix skrev:

Du har nok misforstått hva slags fradrag det er du har fått. Dersom du ikke får utvidet barnetrygd får du heller ikke særfradrag for enslige forsørgere.

Det står særfradrag for enslige forsørgere og 51 000 (eller noe i den dur) på oppgjøret mitt. 

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det står særfradrag for enslige forsørgere og 51 000 (eller noe i den dur) på oppgjøret mitt. 

Det tror jeg at jeg har på min skattemelding også. Jeg er skilt og forsørger et barn (barnet er kun hos far annenhver helg).

Anonymkode: 3ac70...ebc

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dukket det plutselig opp på skatteoppgjøret uten at det sto på skattemeldingen?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, asterix skrev:

Dukket det plutselig opp på skatteoppgjøret uten at det sto på skattemeldingen?

"Utskrift av grunnlag for skatt 2016"

Fradrag

Post 3.5.5 "Særfradrag for enslige forsørgere" kr 51 804

Skrevet (endret)
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Utskrift av grunnlag for skatt 2016"

Fradrag

Post 3.5.5 "Særfradrag for enslige forsørgere" kr 51 804

Sto dette i skattemeldingen du fikk i april? Da har du et stort problem. At du ikke endret dette betyr at du har begått skattesvindel.

Endret av asterix
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og du tenkte ikke at du kanskje skulle fjerne dette? Syns det er rart i og med at her ble fradraget automatisk fjernet når jeg ikke lenger fikk utvidet barnetrygd.. 

Anonymkode: 67383...7e7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og du tenkte ikke at du kanskje skulle fjerne dette? Syns det er rart i og med at her ble fradraget automatisk fjernet når jeg ikke lenger fikk utvidet barnetrygd.. 

Anonymkode: 67383...7e7

Jeg har ikke tenkt over det, rett og slett. Har jo aldri løyet om noe som helst, ga beskjed til nav med en gang jeg fikk meg samboer. Overgangsstønad, utvidet barnetrygd og lignende ble fjernet for flere år siden. Vi eier bolig sammen og er registrert på samme adresse, så jeg har aldri prøvd å svindle eller lure meg til noe. Men jeg har tenkt at dette fradraget var for at jeg har aleneansvaret for det eldste barnet mitt. 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, asterix skrev:

Sto dette i skattemeldingen du fikk i april? Da har du et stort problem. At du ikke endret dette betyr at du har begått skattesvindel.

Jeg svarte for trådstarter hvor det sto i mine skattepapirer. Jeg, som du svarte dette til, er en annen anonym bruker. Trådstarter har ab kode...a6d

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg svarte for trådstarter hvor det sto i mine skattepapirer. Jeg, som du svarte dette til, er en annen anonym bruker. Trådstarter har ab kode...a6d

Mitt spørsmål var jo for å fastslå om det sto i TS sin skattemelding eller om det på mystisk vis hadde dukket opp i skatteoppgjøret uten at hun selv hadde lagt det inn, så når det kom et svar tenkte jeg ikke engang på å sjekke id'en siden det jo var et direkte spørsmål til TS og falt meg ikke inn at noen andre kunne skrive et slags svar til det. Ingen andre kan jo vite om det var i TS sin skattemelding eller skatteoppgjør det sto.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...