Gå til innhold

Så at SO har utvida fristen for å svare/endre tilbud til idag klokka 14:00

Anbefalte innlegg

Gjest degameros
Skrevet

Igår for første gang bevegde ventelista på seg. Hvorfor har jeg gått opp fra 60 til 53 hvis fristen for å svare er idag? 

Videoannonse
Annonse
Gjest degameros
Skrevet
12 minutter siden, degameros skrev:

Igår for første gang bevegde ventelista på seg. Hvorfor har jeg gått opp fra 60 til 53 hvis fristen for å svare er idag? 

ventelista bevegde på seg* 

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke peiling hvorfor det har skjedd. Jeg gleder meg bare til fristen går ut, og at ting snart kan begynne å skje!

Anonymkode: bc557...55b

• Liker 1
Skrevet (endret)
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke peiling hvorfor det har skjedd. Jeg gleder meg bare til fristen går ut, og at ting snart kan begynne å skje!

Anonymkode: bc557...55b

Tror det er for å ta hensyn til alle tidssoner i verden. 

Var slik på omrokkeringa av ønskene også hvis jeg ikke husker feil. 

Endret av Cavia
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Cavia skrev:

Tror det er for å ta hensyn til alle tidssoner i verden. 

Var slik på omrokkeringa av ønskene også hvis jeg ikke husker feil. 

Spørsmålet er jo hvorfor ventelistene har beveget på seg når fristen ikke har gått ut enda.

Anonymkode: 9f073...ff0

• Liker 1
Skrevet

Fordi mesteparten av jobben vedr svar er gjort ift registrering og kvalitetssjekk, og 99,99% av søkerne har svart. Derfor har man kjørt en ny opptaksrunde nå. Ingen nye får tilbud før svarfrist er gått ut, men man vil se endring i ventelistene pga dette. 

Skrevet (endret)
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spørsmålet er jo hvorfor ventelistene har beveget på seg når fristen ikke har gått ut enda.

Selv om fristen hadde vært 23:59 i går hadde ventelisten beveget seg før fristen, det var folk som så endringer på denne tiden i går.

De fleste har vel svart så studiestedene kan vel begynne å rykke folk frem i rekkene.

Endret av Cavia
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Cavia skrev:

Selv om fristen hadde vært 23:59 i går hadde ventelisten beveget seg før fristen, det var folk som så endringer på denne tiden i går.

Poenget er at du ikke svarte på spørsmålet. Det gjør du heller ikke nå. 

Gjest degameros
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

akkurat det jeg lurer så sterk på 

Skrevet (endret)

Altså. Det har vært endringer i ventelistene fra den dagen førsteopptaket ble kjørt. For klager på karakterberegning etc ble behandlet fortløpende, og svar registreres automatisk. Men det skjermbildet man har sett, er versjonen av databasen i det førsteopptaket ble sluppet. Altså et dødt øyeblikksbilde av opptaksdatabasen, mens det er jobbet i databasen uten at det har vært synlig for andre enn dem som jobber med opptaket.  

Antagelig har de valgt å lenke til selve databasen igjen i god tid før suppleringsopptaket for at IT skulle hatt tid til å feilrette dersom noe ikke stemte.

Endret av Rosalie
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da er fristen ute, lykke til alle dere på venteliste!

Anonymkode: c7d69...ae9

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke utvidet frist. Fristen er 26 juli og skal dekke alle tidssoner i verden. 27 juli kl 14 i norsk tid er det ikke 26 juli lenger noe sted i verden.

Anonymkode: 3110a...2df

AnonymBruker
Skrevet

Hvor ser man hvilket nummer man er på ventelisten? Det får ikke jeg opp

Anonymkode: 250a0...4c5

Gjest degameros
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor ser man hvilket nummer man er på ventelisten? Det får ikke jeg opp

På info merken rett ved siden av det du har søkt. Det skal være en (i) ikon der. 

Gjest degameros
Skrevet

Ligger på samme nr som igår. Noen som har bevegd seg på ventelisten nå som fristen har gått ut? 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, degameros skrev:

På info merken rett ved siden av det du har søkt. Det skal være en (i) ikon der. 

Ikke noe nummer der for meg... 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, degameros skrev:

Ligger på samme nr som igår. Noen som har bevegd seg på ventelisten nå som fristen har gått ut? 

Fristen gikk ut for bare 2 timer siden. Det tar tid å gjennomføre og sjekke opptaket.

Anonymkode: 4086d...be0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...