AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #1 Skrevet 27. juli 2017 Jeg tror jeg er veldig rar. Å snakke med venner gir meg sjeldent noe. Jeg synes det er fryktelig kjedelig å snakke med venner om ting jeg ikke bryr meg om. Har selvinnsikt nok til å vite at jeg er ganske ensporet. Hvilke temaer jeg liker å snakke om er begrenset. Men er det kanskje vanligere å ha det slik som meg enn det jeg tror det er? Alle mennesker vil jo veldig gjerne stille opp for venner, snakke med dem om det som betyr noe for dem, lære dem å kjenne, høre hva de har å si, komme med støtte osv osv. Får alltid høre at jeg er en god venn og at jeg er populær. Men samtidig føler jeg at jeg er så sinnsykt falsk. At jeg bare jatter med fordi jeg vet hva som kreves for å opprettholde et vennskap. Jeg bryr meg ikke alltid om det vennene mine vil snakke om, men jeg snakker med dem om det allikevel naturligvis. Føler meg ofte helt utslitt og "tom" etter å ha vært med en venn/venner en kveld. Har et inntrykk av at folk flest liker bedre å være med venner enn det jeg gjør. At det gir folk flest energi og gode følelser. Jeg er introvert, men tar hensyn til dette, så det er nok ikke der det ligger. Så, hvor vanlig er det å tenke som jeg gjør? Anonymkode: 45099...24e
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #2 Skrevet 27. juli 2017 Er du litt autist? Anonymkode: 9d1ff...e03
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #3 Skrevet 27. juli 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du litt autist? Anonymkode: 9d1ff...e03 Kanskje. Men har gått til psykolog i mange år. Ingen av behandlerne har sagt noe om at de tror jeg er det. Anonymkode: 45099...24e
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #4 Skrevet 27. juli 2017 Hvis du sliter litt til vanlig så er det inne så rart du mister litt energi av å være med andre, men det betyr selvsagt ikke at du burde slutte å sosialisere. Anonymkode: 9d1ff...e03
JulieA Skrevet 27. juli 2017 #5 Skrevet 27. juli 2017 Tror ikke du er så rar, ts. Jeg har det også litt sånn. Prating om "dill og dall" kjeder meg lett. Jeg liker bedre å snakke om saker som opptar meg, men det kan også være mye rart. Politikk, litteratur, kunst, kultur, reiser.. For noe vås anonymbruker insinuerer. Ingenting av det ts skriver tilsier autisme. Folk er forskjellige, trenger ikke å diagnostisere av den grunn. TS, kanskje du skal prøve å finne noen venner med samme interesser som du selv har. Jeg har selv stor glede av interessefellesskap. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå