AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #1 Skrevet 27. juli 2017 1. Hvor skal man helle i eddiken? Der man heller i tøymykner? 2. Hvis eddik skal helles i tøymyknerskuffen, skal man tilsette vanlig vaskepulver i "hovedskuffen" også? Eller ikke? 3. Jeg har eddik 4%. Er denne ikke sterk nok? Må jeg kjøpe 7%? 4. Hva vasker du med eddik? Og hvorfor? :) Anonymkode: 3dd3e...366
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #2 Skrevet 27. juli 2017 1: Der man heller tøymykneren 2: Ja 3: sterk nok 4: Jeg vasker håndklær og vaskekluter med eddik, fordi det bedrer oppsugningsevnen og fjerner lukt. Bruker også eddikk på plabb som lukter litt rart, f. eks viss noe har ligget fuktig, dersom katten min har tisset på noe osv Anonymkode: d38ac...26e 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #3 Skrevet 3. november 2017 Hvor mye eddik heller dere i tøymyknerskuffen? Anonymkode: 3a222...bcd
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #4 Skrevet 3. november 2017 Unngå å bruke eddik til annet enn konservering av mat. Eddik skader i vaskemaskiner og tekstiler. Det er hudirriterende og etsende. Anonymkode: 2752f...f9b 1
dillyduzit Skrevet 3. november 2017 #5 Skrevet 3. november 2017 Eddikk i tøymykneren ja. Egentlig ikke opplevd at det blir rent med eddikk, men det tar bort lukt når jeg uheldigvis har klart å glemme en vask i vaskemaskinen en dag eller to.. eller en uke som nå.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #6 Skrevet 3. november 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Unngå å bruke eddik til annet enn konservering av mat. Eddik skader i vaskemaskiner og tekstiler. Det er hudirriterende og etsende. Anonymkode: 2752f...f9b Sjekk hva skyllemiddel gjør Anonymkode: d5796...6d4
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #7 Skrevet 3. november 2017 3 hours ago, dillyduzit said: Eddikk i tøymykneren ja. Egentlig ikke opplevd at det blir rent med eddikk, men det tar bort lukt når jeg uheldigvis har klart å glemme en vask i vaskemaskinen en dag eller to.. eller en uke som nå. Men hvor mye eddik putter du i? Anonymkode: 3a222...bcd
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #8 Skrevet 3. november 2017 Man vasker da ikke med eddik Man kan bruke det i siste skyllevann for å fjerne lukt. Da skal det i tøymyknerskuffen. Anonymkode: 45468...644
dillyduzit Skrevet 3. november 2017 #9 Skrevet 3. november 2017 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hvor mye eddik putter du i? Anonymkode: 3a222...bcd Tok i ca en kork nå (korken til eddiken) merket at det var litt mye igjen. Halv kork. Men det er kun for lukt altså.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #10 Skrevet 3. november 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Sjekk hva skyllemiddel gjør Anonymkode: d5796...6d4 Skyllemiddel står det i dag advarsel på at ikke anbefales brukt på de aller fleste tekstiler. Så det vet bevisste "husmødre" at de ikke sløser penger på og heller ikke utsetter tekstiler eller miljøet for. Det samme gjelder eddik. Anonymkode: 2752f...f9b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå