Gå til innhold

Mann lurer seg unna?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært på tur sammen i ca en uke denne ferien, ellers så er det mannen som reiser alene. Jeg merker det mer og mer, at han motarbeider mine forslag med å gjøre ting sammen, utsetter disse tingene, men forsvinner gjerne en hel dag, helt plutselig, fordi han skal gjøre ditt og datt. Det er ofte ting som gagner alle, som å kjøre bort ditt og datt på fylla, men det er ALLTID noe annet å gjøre enn ting med oss andre..Det er fint det, men helt utrolig at det skal ta så mange timer når han sier det tar bare "40 min" som blir til 4 timer, fordi han kom på at han skulle hit og dit og trengte ditt og datt. Tidene stemmer aldri! Skulle gjerne hatt slike pauser selv..

Vanlig? :(

Anonymkode: 0d094...c6b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er relativt vanlig, men bare for de kvinnene som finner seg i det. Du kan si nei! Om ham blir borte i flere timer, så "ta" han på det - "avtalen var 40 min, du ble borte 4 timer. Jeg ser hva du driver med." Neste gang han foreslår noe sånt så si at denne gangen er det din tur, han kjørte jo søppel forrige gang.

Hvis du tror han er åpen for det kan du også prøve å ta en ærlig prat med han. Si at du skjønner at han ønsker alenetid iblant, og det er greit, men dere er en familie og det må avklares med den andre om en skal bli borte i flere timer. Og behovet går begge veier, du trenger også pauser i hverdagen. Foreslå at dere tar i morgen sammen som familie, neste dag kan dere dele dere opp der han tar ansvaret på formiddagen og så tar du over på ettermiddagen. I hvordan kan en ta med barna ut og leke mens den andre ordner middag og gjør husarbeid. Så bytter dere arbeidsoppgaver annen hver dag. Egentid er greit, men ansvarsløshet er det ikke rom for i en familie. Ting må planlegges og avklares, ellers blir det unødvendig vanskelig for den som sitter igjen og ikke har noe forutsigbarhet fordi hele dagen gikk med på å vente. Men om han er typen til å bli defensiv er det kanskje ikke noe poeng, da vil han bare nekte for at motivet for turene er å slippe unna litt. 

Anonymkode: bb145...c75

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...