Dove Skrevet 27. juli 2017 #1 Skrevet 27. juli 2017 Jeg har gått meg vill i bilstoljungelen! Recaro Privia er suverent best i test overalt, men av en eller annen irrasjonell grunn blir jeg skeptisk av at den er billigere enn andre. Jeg kjenner heller ingen som har den (det virker som "alle" går for MaxiCosi - uvisst hvorfor...). Det er også tilsynelatende enkelte som opplever at stolen er vanskelig å få løs fra basen. Nest best i kollisjonstester ser ut til å være Cybex Aton Q (i-size), men det virker ikke som den finnes i virkeligheten (). Det er Cybex Aton M som selges i de fleste butikker, men den finner jeg ikke noen test på. Jeg ser for øvrig på testresultater med isofix-base, for det er det vi skal ha. Jeg har også sjekket at det finnes adapter til vogna vi skal kjøpe, så det er ikke en faktor. Noen som har tips/råd/erfaringer/innspill? Jeg er for øvrig fullt klar over at jeg høres dypt hysterisk ut, men jeg har heldigvis humor på det.
Puny Skrevet 27. juli 2017 #2 Skrevet 27. juli 2017 Meld deg inn i gruppen som heter 'bilstoler' på fb. Masse gode tips, men som alle slike fb grupper en del ekstreme folk også da Jeg har virkelig lært mye der!
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #3 Skrevet 27. juli 2017 Ikke heng deg sånn opp i tester. Bilstolen må passe bilen også. Står den ikkegodt i bilen, så hjelper det ikke hvor godt den gjør det i test. Det som ofte kan være en utfordring er at bilen har bratte seter og bilstolen dermed blir stående for bratt. Ja, Maxi Cosi Cabriofix er nok den mest solgte bilstolen i Norge. Det er en helt grei stol. Lett å bære med seg, enkel å feste med base, basen kan festes med enten isofix eller bilbelte(noe som gjør den fleksibel. Den er også ganske rimelig(ofte på kampanje) Og så kan den festes på svæt mange vogner(med adapter) Anonymkode: 499e9...2d2
Dove Skrevet 27. juli 2017 Forfatter #4 Skrevet 27. juli 2017 1 time siden, Puny skrev: Meld deg inn i gruppen som heter 'bilstoler' på fb. Masse gode tips, men som alle slike fb grupper en del ekstreme folk også da Jeg har virkelig lært mye der! Takk for tips. Skal vurdere det, selv om det hørtes litt heftig ut.
Dove Skrevet 27. juli 2017 Forfatter #5 Skrevet 27. juli 2017 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke heng deg sånn opp i tester. Bilstolen må passe bilen også. Står den ikkegodt i bilen, så hjelper det ikke hvor godt den gjør det i test. Det som ofte kan være en utfordring er at bilen har bratte seter og bilstolen dermed blir stående for bratt. Ja, Maxi Cosi Cabriofix er nok den mest solgte bilstolen i Norge. Det er en helt grei stol. Lett å bære med seg, enkel å feste med base, basen kan festes med enten isofix eller bilbelte(noe som gjør den fleksibel. Den er også ganske rimelig(ofte på kampanje) Og så kan den festes på svæt mange vogner(med adapter) Anonymkode: 499e9...2d2 Jeg skal sørge for å sjekke at stolen står godt i bilen, takk for tips. Akkurat kollisjonstestene syns jeg er viktig å se på, utover det ser jeg ikke så mye på tester. Alle stolene jeg har sett på kan settes på vognen vi skal ha med adapter, som sagt, så det er ikke en problemstilling. Vi utelukker ikke Maxi Cosi, men det blir i så fall Pebble. Cabriofix skal vi ikke ha. Takk for innspill.
Puny Skrevet 27. juli 2017 #6 Skrevet 27. juli 2017 2 timer siden, Dove skrev: Takk for tips. Skal vurdere det, selv om det hørtes litt heftig ut. Hehe, det er det på en måte, men også veldig veldig lærerikt. Jeg har lært masse om for eksempel viktigheten av helling på stolen etc.
Minlillelykke Skrevet 27. juli 2017 #7 Skrevet 27. juli 2017 Vi har cybex aton q. Denne er kjøpt på kattis i strømstad. Vi hadde maxi cosi til første og var ikke fornøyd. Dprlig sittestillig og hodet hang veldig. Venninnen min har besafe izi go x1 og er fornøyd med denne hun også
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #8 Skrevet 27. juli 2017 BeSafe izi modular! Den er gull! Elsker at solskjermen går så langt ned at babyen ikke får sol i ansiktet. Hun sitter godt i den og den passer bra i bilen. Vi er veldig fornøyde! Anonymkode: f626d...292
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå