QueenOfTheSidewalk Skrevet 27. juli 2017 #1 Skrevet 27. juli 2017 La oss si man havner i en ulykke på ferie og havner i koma. Personen som havner der, har ingen info på seg utenom et bankkort. Det jeg lurer på, er hvordan legene på sykehuset finner ut hvor og om personen har reiseforsikring? Må de ringe rundt til alle forsikringsselskap? Jeg mener, regninga må jo betales selv om man er i koma. De kan jo ikke satse på at personen våkner opp en gang, for å fortelle dem? Eller gjør de nettopp det? Sparer regninga til slutten?
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #2 Skrevet 27. juli 2017 De unngår problemet ved å bare trekke ut kontakten i det stille Anonymkode: 64b1a...b4c 1
QueenOfTheSidewalk Skrevet 27. juli 2017 Forfatter #3 Skrevet 27. juli 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: De unngår problemet ved å bare trekke ut kontakten i det stille Anonymkode: 64b1a...b4c Hahahaha, mitt værste mareritt! Jeg var faktisk redd for at de skulle gjøre det, da min far lå i koma, siden han ikke hadde reiseforsikring, men klarte å holde hodet kaldt.
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #4 Skrevet 27. juli 2017 1 minutt siden, Evilposelos skrev: Hahahaha, mitt værste mareritt! Jeg var faktisk redd for at de skulle gjøre det, da min far lå i koma, siden han ikke hadde reiseforsikring, men klarte å holde hodet kaldt. Uff Håper det endte godt Anonymkode: 64b1a...b4c
LoneWolf Skrevet 27. juli 2017 #5 Skrevet 27. juli 2017 Vanskelig å svare på hvis de ikke har noen som helst informasjon, men hvis de har informasjon om nasjonalitet så tar de kanskje kontakt med den lokale ambassaden? Hvis ikke så har de kanskje et standard antall dager der de holder personen i live før de bestemmer seg for å trekke ut kontakten, men jeg har ikke peiling
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #6 Skrevet 27. juli 2017 De tar kontakt med ambassadene og finner utav nasjonalitet. Så tar de det videre med nav/helfo. Det er jo annpå hvilket land, men ofte så gir de gjelden til familien når de melder seg. Det er idiotisk å reise på tur uten forsikring, og like idiotisk å reise rundt uten forsikringskortet og passet. Anonymkode: 6ece2...4bf
QueenOfTheSidewalk Skrevet 27. juli 2017 Forfatter #7 Skrevet 27. juli 2017 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Uff Håper det endte godt Anonymkode: 64b1a...b4c Takk 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: De tar kontakt med ambassadene og finner utav nasjonalitet. Så tar de det videre med nav/helfo. Det er jo annpå hvilket land, men ofte så gir de gjelden til familien når de melder seg. Det er idiotisk å reise på tur uten forsikring, og like idiotisk å reise rundt uten forsikringskortet og passet. Anonymkode: 6ece2...4bf Ja, grunnen til at jeg lurte, var faktisk at jeg bestilte reiseforsikring og så ber de meg laste ned en app istedenfor forsikringskorte Jeg tenkte bare på hvordan i all verden de skulle kunne tenke seg til at man har en App i visse land. Men jeg har nå ringt dem, får forsikringskort i posten før reisa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå