Gå til innhold

Koma, reiseforsikring

Anbefalte innlegg

Skrevet

La oss si man havner i en ulykke på ferie og havner i koma. Personen som havner der, har ingen info på seg utenom et bankkort. Det jeg lurer på, er hvordan legene på sykehuset finner ut hvor og om personen har reiseforsikring? Må de ringe rundt til alle forsikringsselskap? Jeg mener, regninga må jo betales selv om man er i koma. De kan jo ikke satse på at personen våkner opp en gang, for å fortelle dem? Eller gjør de nettopp det? Sparer regninga til slutten? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De unngår problemet ved å bare trekke ut kontakten i det stille :plystre:

Anonymkode: 64b1a...b4c

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De unngår problemet ved å bare trekke ut kontakten i det stille :plystre:

Hahahaha, mitt værste mareritt! Jeg var faktisk redd for at de skulle gjøre det, da min far lå i koma, siden han ikke hadde reiseforsikring, men klarte å holde hodet kaldt. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Evilposelos skrev:

Hahahaha, mitt værste mareritt! Jeg var faktisk redd for at de skulle gjøre det, da min far lå i koma, siden han ikke hadde reiseforsikring, men klarte å holde hodet kaldt. 

Uff :sjokkbla: Håper det endte godt :hug:

Skrevet

Vanskelig å svare på hvis de ikke har noen som helst informasjon, men hvis de har informasjon om nasjonalitet så tar de kanskje kontakt med den lokale ambassaden? Hvis ikke så har de kanskje et standard antall dager der de holder personen i live før de bestemmer seg for å trekke ut kontakten, men jeg har ikke peiling :P

AnonymBruker
Skrevet

De tar kontakt med ambassadene og finner utav nasjonalitet. Så tar de det videre med nav/helfo.

Det er jo annpå hvilket land, men ofte så gir de gjelden til familien når de melder seg. 

Det er idiotisk å reise på tur uten forsikring, og like idiotisk å reise rundt uten forsikringskortet og passet.  

Anonymkode: 6ece2...4bf

Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uff :sjokkbla: Håper det endte godt :hug:

Takk :) 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De tar kontakt med ambassadene og finner utav nasjonalitet. Så tar de det videre med nav/helfo.

Det er jo annpå hvilket land, men ofte så gir de gjelden til familien når de melder seg. 

Det er idiotisk å reise på tur uten forsikring, og like idiotisk å reise rundt uten forsikringskortet og passet.  

Anonymkode: 6ece2...4bf

Ja, grunnen til at jeg lurte, var faktisk at jeg bestilte reiseforsikring og så ber de meg laste ned en app istedenfor forsikringskorte :sjokkert:  Jeg tenkte bare på hvordan i all verden de skulle kunne tenke seg til at man har en App i visse land. Men jeg har nå ringt dem, får forsikringskort i posten før reisa. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...