Gå til innhold

Hvordan få ut snøre inni bukse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen er triks et tips til å få ut snøre som sitter fast inni buksen? Strikkepinner går ikke. Saks går i hvertfall ikke. Jeg tenkte å lirke den ut med noe... pølseklypa er for stor. 

Hjelp. Noen som vet? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, te_groupies skrev:

Har noen er triks et tips til å få ut snøre som sitter fast inni buksen? Strikkepinner går ikke. Saks går i hvertfall ikke. Jeg tenkte å lirke den ut med noe... pølseklypa er for stor. 

Hjelp. Noen som vet? 

Hvis den ene ende stikker ut så er det vel bare å dra i den. Hvis ikke så får du lage et lite hull på innsiden av linningen og dra den ut der. 

Anonymkode: 8333b...337

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis den ene ende stikker ut så er det vel bare å dra i den. Hvis ikke så får du lage et lite hull på innsiden av linningen og dra den ut der. 

Anonymkode: 8333b...337

Den ene delen er ute og den andre er inni. Kanskje heklenål vil hjelpe. Eller tror jeg det siste du skrev er lurt. Takk for tips. 

Skrevet
6 minutter siden, Zanxa skrev:

Heklenål? 

Smart. Takk. :) 

AnonymBruker
Skrevet

Åpn opp deler av en binders og bruk den som bøyd krok

Anonymkode: 09156...8da

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åpn opp deler av en binders og bruk den som bøyd krok

Anonymkode: 09156...8da

Snøret er for langt inn. :( 

Skrevet

Slik jeg forstår det, må det være en slags knute eller avslutning på enden som er inne i boksen siden du ikke får dratt den ut med enden som allerede er ute. (hvis ikke er trikset å dra den helt ut, feste en binders eller annet som gjør det lett å tre den på nytt)

Derfor bare trer du snoren videre mot hullet. Dette gjøres ved å holde på knuten, skyve stoffet (delen uten tråd) mot/over knuten, holde på knuten og dra stoffet langs tabellen. Du vil salte men sikkert føre snoren mot åpning/hull. Er det ikke knute i enden, trekk snoren helt ut, fest en binder på snoren og bruk denne som griper når du trer snoren på nytt.

Litt tålmodighet, men funker utmerket. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Dr. A. Kula skrev:

Slik jeg forstår det, må det være en slags knute eller avslutning på enden som er inne i boksen siden du ikke får dratt den ut med enden som allerede er ute. (hvis ikke er trikset å dra den helt ut, feste en binders eller annet som gjør det lett å tre den på nytt)

Derfor bare trer du snoren videre mot hullet. Dette gjøres ved å holde på knuten, skyve stoffet (delen uten tråd) mot/over knuten, holde på knuten og dra stoffet langs tabellen. Du vil salte men sikkert føre snoren mot åpning/hull. Er det ikke knute i enden, trekk snoren helt ut, fest en binder på snoren og bruk denne som griper når du trer snoren på nytt.

Litt tålmodighet, men funker utmerket. 

Sånn gjør du det, TS. :) 

Enda en mulighet er å bruke en nål som du stikker på skrå gjennom stoffet i buksa og inn i snora, og bruker til å lirke/vippe snora fremover i løpegangen. Men det aller enkleste er å dra den helt ut og tre på nytt, om den andre enden av snora stikker ut. En stor, god sikkerhetsnål er det beste redskapet til å tre snorer og strikker i løpeganger. :) 

Anonymkode: c4783...b68

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...