Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det vanskelig å komme inn på sykepleie via realkompetanse, og hvor mange kommer inn via det? Tenkte å søke til neste år, oppfyller akkurat kravene men har hørt det er så få ledige plasser som er satt av til det. 

Anonymkode: ed19e...1de

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

var på åpen dag på en skole og der sa de i alle fall at det var ikke hvert år de tok inn fra realkompetanse. Så det varierer nok fra skole til skole og år til år hvor mange de tar inn.

Anonymkode: d7d3b...c08

AnonymBruker
Skrevet

Du bør heller søke etter 23/5 hvis du ikke har generell studiekompetanse. Det er helt opp til skolene selv om de ønsker å ta inn noen med realkompetanse, mange tar ikke inn noen. Når det nå er høye søkertall til studiet og de kan velge blandt gode og kvalifiserte kandidater, så er det ingen grunn til å si ja til en realkompetansekandidat. Jeg kjenner en som ble tatt inn på realkompetanse før tilstrømningen eksploderte, hun har ennå ikke klart å komme seg gjennom studiet og er på sitt 6.år i forsøket. 

Anonymkode: 67d01...ad1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kom inn på vernepleie med realkompetanse for to år siden. Tror jeg er den eneste i kullet. 

Anonymkode: 65ea6...acb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...