Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk for noen år siden et lite lønnstillegg for å påskjønne jobben jeg gjorde. Da jeg begynte fikk jeg raskt god oversikt over jobben, og gjorde mye mer enn forventet. Dette har bare utviklet seg til at jeg egentlig ikke gjør den jobben jeg er ansatt for å gjøre lengre. Bransjen min er som så mange andre bransjer i kraftige nedbemannings- og sparetider. Jeg forventer derfor ikke å kunne forhandle meg til mer lønn, men jeg ønsker en stillingsbeskrivelse som anerkjenner hva jeg gjør, og også frikjøper meg til å gjøre denne typen oppgaver, da jeg egentlig regnes med i totalen av resten av gruppens bidrag. Siden jeg jobber litt parallellt med de andre blir dette urettferdig ovenfor dem, som da må gjøre mer enn de skulle ha gjort hvis jeg gjorde samme oppgaver som dem.

Håper dette ikke ble for surrete.. Uansett - jeg ønsker altså å be om/kreve en stillingsbeskrivelse som tilsvarer jobben jeg gjør, og f.eks. fleksitid eller mer ferie for å kompensere for at jeg antakelig ikke kommer til å kunne få høyere lønn. Hvordan gå frem? Tips til hva man burde og ikke burde gjøre i denne prosessen?

Anonymkode: 84c08...c1c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du gjør veldig dumt i å be om økonomisk kompensasjon, inkludert mer ferie, dersom dere er i en slik nedbemanningssituasjon du beskriver. 

Men jeg ville tatt bedt om et møte med sjefen der du diskuterer dine arbeidsoppgaver, og en endring i tittel. 

Anonymkode: d7f92...14a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...