Gå til innhold

Skulle tro at å få boliglån er enda vanskeligere enn å besøke planeten Mars

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Begge vi to jobber, både mannen min og jeg. Jeg er vikar mens han har fast jobb. Vi får ikke boliglån, selv om vi kommer til p tjene 500+- på leiligheten vår. Tips til banker vi bør prøve ut?

Anonymkode: a73a6...d48

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spørs jo på hva dere tjener det.

Tjener dere nok så får dere jo ikke lån i en annen bank heller.

Anonymkode: 50177...96c

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Spørs jo på hva dere tjener det.

Tjener dere nok så får dere jo ikke lån i en annen bank heller.

Anonymkode: 50177...96c

Han tjener 500 000 og jeg ca 350

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han tjener 500 000 og jeg ca 350

Hvor mye er det dere vil låne da? 

Anonymkode: e89a6...9fc

Skrevet

Min erfaring når jeg sjekka lån / refinansierte for ca 1 år siden var følgende.

DnB var desidert strengest. Storebrand var desidert rausest. Fikk 500 000 mer i lån i Storebrand enn DnB på samme lønnslipp.

Skandiabanken midt på treet. Er bare å søke alle banker.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Mr_Kindle skrev:

Min erfaring når jeg sjekka lån / refinansierte for ca 1 år siden var følgende.

DnB var desidert strengest. Storebrand var desidert rausest. Fikk 500 000 mer i lån i Storebrand enn DnB på samme lønnslipp.

Skandiabanken midt på treet. Er bare å søke alle banker.

Ok, ja jeg tror DnB har mange "rike kunder". Da bryr de seg ikke særlig med oss fra middelklassen. Ja, skal prøve Skandia banken og Storebrand. Har de filialer eller kun på nett?

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye er det dere vil låne da? 

Anonymkode: e89a6...9fc

Hvor mye vi enn kan få, har lyst å flytte ut av leilighet til bolig/rekkehus.

Skrevet (endret)

Begge er kun på nett. Ulempen med skandiabanken er at de tar null hensyn til "unntak" eller ting som må behandles manuelt. De har en helautomatisk løsning. Alle søknader blir behandlet manuelt samme om man får "OK" på en sum med en gang.

Fordelen med Storebrand er at de har veldig lav rente hvis du er under 41. Du får mye lavere enn DnB og Skandiabanken. Ulempen er at de har en forferdelig nettbank =) Men den er aldri nede. 

Endret av Mr_Kindle
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Mr_Kindle skrev:

Begge er kun på nett. Ulempen med skandiabanken er at de tar null hensyn til "unntak" eller ting som må behandles manuelt. De har en helautomatisk løsning. Alle søknader blir behandlet manuelt samme om man får "OK" på en sum med en gang.

Fordelen med Storebrand er at de har veldig lav rente hvis du er under 41. Du får mye lavere enn DnB og Skandiabanken. Ulempen er at de har en forferdelig nettbank =) Men den er aldri nede. 

Tusen takk for informasjon :) Jeg er 34. 

Skrevet

Det er vel en utfordring at du er vikar og dermed ikke sikert 350k i fremtiden. Banken er nødt til å ha det i bakhodet når de gir dere lån, selvom dere får 500k fra leiligheten deres. Kan dere låne et mindre beløp som vil være nok for han å betjene hvis du ikke skulle få forlengelse? For selv om du kanskje er sikret en stilling der så ser ikke de at dere har 850k, de ser at dere har 500k i året.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er student og samboer tjener 4-500 000 i året, og vi har fått lån på litt over 3 million. Så det er fortsatt mulig altså! Vi gikk til flere forskjellige banker, og hadde alt av dokumentasjon, og la frem planen vår, hvorfor vi ønsket akkurat den summen, og budsjettet vårt der vi tok utgangspunkt i at renta kunne gå opp til 8 %. 

Anonymkode: 1001e...8fe

Skrevet

Fikk nettopp tilbud om 4 mill. Ba i utgangspunktet om 2,5, men banken mente at vi like godt kunne få mer i tilfelle vi ville kjøpe noe dyrere. Aner ikke hvordan banken tenker at vi skal ha råd til det, så føler heller at vi må begrense oss selv! Så ble veldig overrasket, trodde jo det skulle være vanskelig! Jeg er student enda, så har bare én inntekt...  

AnonymBruker
Skrevet

Har dere egenkapital? Hvis ikke er det derfor.

Anonymkode: cbe77...662

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, Joppeline skrev:

Fikk nettopp tilbud om 4 mill. Ba i utgangspunktet om 2,5, men banken mente at vi like godt kunne få mer i tilfelle vi ville kjøpe noe dyrere. Aner ikke hvordan banken tenker at vi skal ha råd til det, så føler heller at vi må begrense oss selv! Så ble veldig overrasket, trodde jo det skulle være vanskelig! Jeg er student enda, så har bare én inntekt...  

Hvilken bank var det? Hehe

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har dere egenkapital? Hvis ikke er det derfor.

Anonymkode: cbe77...662

Vi tenker at vi skal bruke det vi tjenere fra leiligheten som ek. Som er 500+-

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er student og samboer tjener 4-500 000 i året, og vi har fått lån på litt over 3 million. Så det er fortsatt mulig altså! Vi gikk til flere forskjellige banker, og hadde alt av dokumentasjon, og la frem planen vår, hvorfor vi ønsket akkurat den summen, og budsjettet vårt der vi tok utgangspunkt i at renta kunne gå opp til 8 %. 

Woow, da er dere heldig. Fra hvilken bank? Sikkert ikke gjerrige DnB!

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Woow, da er dere heldig. Fra hvilken bank? Sikkert ikke gjerrige DnB!

DNB jo faktisk :) Det var de som var minst vanskelige. Noen var frekke når vi tok kontakt og ønsket ikke gi oss lån, men DNB var positive hele veien faktisk. Men vi la frem alt strategisk, og "spurte" ikke på en måte, vi la det frem som et forslag der vi prøvde å overbevise hvorfor de burde gi oss et lån, og det funket faktisk :) 

Skrevet (endret)

Dnb☺

Endret av Bibben
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken bank var det? Hehe

Danske Bank!

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk fine folk 😘

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...