AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #1 Skrevet 26. juli 2017 Storesøster på 2 år er veldig sjalu på lillesøster på 3 måneder. Først ble sjalusien rettet mot meg, men nå har hun begynt å sparke, slå og legge seg på lillesøsteren. Jeg prøver så godt jeg kan å forholde meg rolig og få mer tid med henne, men det er ikke alltid like lett. Jeg vil ikke reagere med sinne, men noen ganger må jeg rett og slett stoppe henne før hun skader søsteren sin. Hvordan gjøre det best mulig for henne å være storesøster? Anonymkode: 45ef0...abe
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #2 Skrevet 26. juli 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan gjøre det best mulig for henne å være storesøster? Vente mer enn ett år før man blir gravid med nestemann. Anonymkode: bad68...373 6
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #3 Skrevet 26. juli 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Storesøster på 2 år er veldig sjalu på lillesøster på 3 måneder. Først ble sjalusien rettet mot meg, men nå har hun begynt å sparke, slå og legge seg på lillesøsteren. Jeg prøver så godt jeg kan å forholde meg rolig og få mer tid med henne, men det er ikke alltid like lett. Jeg vil ikke reagere med sinne, men noen ganger må jeg rett og slett stoppe henne før hun skader søsteren sin. Hvordan gjøre det best mulig for henne å være storesøster? Anonymkode: 45ef0...abe Se henne. Hver dag. Overlat og deleger enormt mye med begge barn til pappaen! Anonymkode: 0ff59...c85 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #4 Skrevet 26. juli 2017 Måtte faktisk avbryte ferien min hos farmoren til gutten min (1), fordi hennes sønn (2,5) sparket, slo og beit ved hver eneste anledning. Vi kunne ikke se unna et eneste sekund. Han kunne gå for å gi en klem, så dytte ham rett i gulvet, eller bite i ryggen. Vi prøvde å si at dette er vondt, dette er ikke bra, si unnskyld osv.. Tredje gang han beit fikk han ris på rumpen (av sin egen mor). Han beit 4 ganger til og fikk ris alle gangene. Han ble syk siste dag. Karma. Hva du skal gjøre? Gi like mye oppmerksomhet til begge! Går seg vel til når hun kommer i barnehagen igjen. Med mindre du lar henne ha friår siden du allerede er i permisjon.. I såfall: Big mistake! Anonymkode: 66af4...72c
Gjest Magnifiq Skrevet 26. juli 2017 #5 Skrevet 26. juli 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Måtte faktisk avbryte ferien min hos farmoren til gutten min (1), fordi hennes sønn (2,5) sparket, slo og beit ved hver eneste anledning. Vi kunne ikke se unna et eneste sekund. Han kunne gå for å gi en klem, så dytte ham rett i gulvet, eller bite i ryggen. Vi prøvde å si at dette er vondt, dette er ikke bra, si unnskyld osv.. Tredje gang han beit fikk han ris på rumpen (av sin egen mor). Han beit 4 ganger til og fikk ris alle gangene. Han ble syk siste dag. Karma. Hva du skal gjøre? Gi like mye oppmerksomhet til begge! Går seg vel til når hun kommer i barnehagen igjen. Med mindre du lar henne ha friår siden du allerede er i permisjon.. I såfall: Big mistake! Anonymkode: 66af4...72c Så han lærte at han ikke skal være slem med andre, ved at han ble slått? Og at du syns det var greit. Nei, vettu hva! Det er et barn på 2,5år det er snakk om!
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #6 Skrevet 27. juli 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Vente mer enn ett år før man blir gravid med nestemann. Anonymkode: bad68...373 Det er faktisk anbefalt å få barn nr. 2 før barn nr. 1 er blitt 2 år, pga. mindre sannsynlighet for sjalusi. Anonymkode: 68653...17d 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #7 Skrevet 27. juli 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Se henne. Hver dag. Overlat og deleger enormt mye med begge barn til pappaen! Anonymkode: 0ff59...c85 Takk. Jeg prøver å få det til, men skal legge opp fast tid som er hennes fremover 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Måtte faktisk avbryte ferien min hos farmoren til gutten min (1), fordi hennes sønn (2,5) sparket, slo og beit ved hver eneste anledning. Vi kunne ikke se unna et eneste sekund. Han kunne gå for å gi en klem, så dytte ham rett i gulvet, eller bite i ryggen. Vi prøvde å si at dette er vondt, dette er ikke bra, si unnskyld osv.. Tredje gang han beit fikk han ris på rumpen (av sin egen mor). Han beit 4 ganger til og fikk ris alle gangene. Han ble syk siste dag. Karma. Hva du skal gjøre? Gi like mye oppmerksomhet til begge! Går seg vel til når hun kommer i barnehagen igjen. Med mindre du lar henne ha friår siden du allerede er i permisjon.. I såfall: Big mistake! Anonymkode: 66af4...72c Wow..... Det er uaktuelt med ris. Og uaktuelt å ønske et barn sykt. Tenk om barnet ditt gjør dette. Skal du gi ris til ditt eget barn og ønske det sykt mens du godter deg over det? Du er ikke riktig navla. Barn reagerer kun på følelsene sine. Jeg nekter å straffe storesøster for sjalusi og sorg når det er jeg som har snudd hennes verden på hodet ved å få et barn til. Anonymkode: 45ef0...abe 6
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #8 Skrevet 27. juli 2017 Har ingenting med saken å gjøre, men jeg trodde det stod "helsesøster slår og sparker", og dermed har jeg ledd en time. Digresjon. Anonymkode: 4602f...90d 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #9 Skrevet 27. juli 2017 Sier ikke at ris er løsningen her altså, det var det hun så på som løsningen - men som ikke fungerte i det hele tatt. Vi skjønte såklart at ungen var sjalu, men for hva? For en liten gutt som kom på besøk? Tro meg, begeret renner over daglig for moren til denne ungen. Muligens fordi hun er blitt eldre, muligens fordi faren er en araberidiot som ikke tar del i oppdragelsen annet enn å si '2 år, stor gutt! Spise masse mat, få masse muskler!' Kunne seriøst kverrulert i denne familien i en evighet... OG: Når jeg sier det er karma at han ble syk siste dag, betyr ikke at jeg ønsker han sykdom, men at han fikk som fortjent når han skader andre barn såpass at de har merke i 2 dager etterpå! Løsningen til ts er å gi begge barna like mye tid, noe som absolutt ikke en lett oppgave når minste er 3 måneder! Masse love bombing og gi den lille til pappa så ofte som mulig, så dere to kan gjøre ting på egenhånd. Dra på lekeplassen, butikken osv.. Anonymkode: 66af4...72c 2
Veslefrikk Skrevet 27. juli 2017 #10 Skrevet 27. juli 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Måtte faktisk avbryte ferien min hos farmoren til gutten min (1), fordi hennes sønn (2,5) sparket, slo og beit ved hver eneste anledning. Vi kunne ikke se unna et eneste sekund. Han kunne gå for å gi en klem, så dytte ham rett i gulvet, eller bite i ryggen. Vi prøvde å si at dette er vondt, dette er ikke bra, si unnskyld osv.. Tredje gang han beit fikk han ris på rumpen (av sin egen mor). Han beit 4 ganger til og fikk ris alle gangene. Han ble syk siste dag. Karma. Hva du skal gjøre? Gi like mye oppmerksomhet til begge! Går seg vel til når hun kommer i barnehagen igjen. Med mindre du lar henne ha friår siden du allerede er i permisjon.. I såfall: Big mistake! Anonymkode: 66af4...72c Det er jo ikke rart at han utagerer og biter hvis han opplever å få ris på rompa til stadighet. Dette er jo noe som virkelig ikke er riktig og jeg syns det er skremmende hvis du står og ser på at det skjer uten å reagere og avverge det. 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #11 Skrevet 27. juli 2017 2-åringer er slik. Du må bare korrigere hver gang. Gi henne positiv oppmerksomhet på de bra tingene hun gjør. Dette går over. Anonymkode: 7e223...579
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #12 Skrevet 27. juli 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Måtte faktisk avbryte ferien min hos farmoren til gutten min (1), fordi hennes sønn (2,5) sparket, slo og beit ved hver eneste anledning. Vi kunne ikke se unna et eneste sekund. Han kunne gå for å gi en klem, så dytte ham rett i gulvet, eller bite i ryggen. Vi prøvde å si at dette er vondt, dette er ikke bra, si unnskyld osv.. Tredje gang han beit fikk han ris på rumpen (av sin egen mor). Han beit 4 ganger til og fikk ris alle gangene. Han ble syk siste dag. Karma. Hva du skal gjøre? Gi like mye oppmerksomhet til begge! Går seg vel til når hun kommer i barnehagen igjen. Med mindre du lar henne ha friår siden du allerede er i permisjon.. I såfall: Big mistake! Anonymkode: 66af4...72c Håper du tuller? 😱😡 Anonymkode: 7e223...579 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #13 Skrevet 27. juli 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Måtte faktisk avbryte ferien min hos farmoren til gutten min (1), fordi hennes sønn (2,5) sparket, slo og beit ved hver eneste anledning. Vi kunne ikke se unna et eneste sekund. Han kunne gå for å gi en klem, så dytte ham rett i gulvet, eller bite i ryggen. Vi prøvde å si at dette er vondt, dette er ikke bra, si unnskyld osv.. Tredje gang han beit fikk han ris på rumpen (av sin egen mor). Han beit 4 ganger til og fikk ris alle gangene. Han ble syk siste dag. Karma. Hva du skal gjøre? Gi like mye oppmerksomhet til begge! Går seg vel til når hun kommer i barnehagen igjen. Med mindre du lar henne ha friår siden du allerede er i permisjon.. I såfall: Big mistake! Anonymkode: 66af4...72c Dette er faktisk ulovlig her i Norge så egentlig burde denne dama blitt arrestert. Anonymkode: 52afa...397
Torfa Skrevet 27. juli 2017 #14 Skrevet 27. juli 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Sier ikke at ris er løsningen her altså, det var det hun så på som løsningen - men som ikke fungerte i det hele tatt. Vi skjønte såklart at ungen var sjalu, men for hva? For en liten gutt som kom på besøk? Tro meg, begeret renner over daglig for moren til denne ungen. Muligens fordi hun er blitt eldre, muligens fordi faren er en araberidiot som ikke tar del i oppdragelsen annet enn å si '2 år, stor gutt! Spise masse mat, få masse muskler!' Kunne seriøst kverrulert i denne familien i en evighet... OG: Når jeg sier det er karma at han ble syk siste dag, betyr ikke at jeg ønsker han sykdom, men at han fikk som fortjent når han skader andre barn såpass at de har merke i 2 dager etterpå! Løsningen til ts er å gi begge barna like mye tid, noe som absolutt ikke en lett oppgave når minste er 3 måneder! Masse love bombing og gi den lille til pappa så ofte som mulig, så dere to kan gjøre ting på egenhånd. Dra på lekeplassen, butikken osv.. Anonymkode: 66af4...72c Vet du hva, som voksen er du PLIKTIG til å sette deg inn i hvorfor barn reagerer slik de gjør. Det er tydelig at du ikke har lest mye om barn og god psykisk helse, da hadde du forstått hvorfor et lite barn på 2,5 reagerte som det gjorde og hvordan dere kunne ha løst det. Jeg må nesten minne deg på at du er den voksne her! At du og " moren" heller ikke ser at å mishandle et barn på 2,5 år ( å gi et barn ris 3 ganger er mishandling) ved å slå det, er rystende. Dere burde forstått at dette ikke hjalp gutten til å forstå hva han gjorde galt, da dere riste tre ganger og det likevel ikke " hjalp". Normalt intelligente mennesker forstår at en ikke lærer andre barn at vold er ugreit, ved å slå selv! Sorry, men lenge siden en tråd har provosert meg så vanvittig!! 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå