Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Er det noen som har erfaring med epileringsmaskin? Jeg har ganske kraftig hårvekst på bena, og er såå lei av barbering (må gjøres hver dag for å ikke få stubber, og så blir det så hardt) og voks er liksom dumt det også, er så tiltak og grisete og så må hårene bli lange mellom hver gang. Noen som vil dele erfaringer?

Anonymkode: 61d4b...601

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med epilator :) Det tar litt lenger tid enn barbering men varer lenger. Bruker omtrent 15min på begge beina omtrent annenhver uke. Den jeg har tar også veldig korte hår (braun silk-e-pil). Jeg synes ikke det er vondt. Men har noen venninner som synes det er kjempe vondt så akkurat den delen varierer fra person til person.

Anonymkode: f66ff...7bc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brukt epilator i mange år, men har gått tilbake til høvel på bena fordi jeg får store problemer med inngrodde hår.

Merkelig nok funker det bedre for meg med epilator på bikinilinjen enn på bena. Jeg får inngrodde hår her også, men ikke like mange og det klør ikke like besatt. :fnise: Til gjengjeld har jeg aldri kunnet bruke høvel på bikinilinjen. 

Anonymkode: 85de0...f48

Gjest Peaches
Skrevet

Epilator funker bra! Hårene blir tynnere etterhvert, vokser ikke så tett og det gjør mindre vondt når du blir vant med det. Og når du holder det ved like v/ å bruke epilatoren 1 gang i uken blir det ikke så vondt pga færre hår den napper ut siden ikke alle hårene er i vekstfase samtidig. Men eg kan gå 3 uker uten å epilere og det er ikke krise pga hårene er så tynne og mindre synlige. Inngrodde hår får eg uansett om eg barberer el epilerer. Kjøpte braun sin silkepil nå og er spent på om det peeling tilbehøret vil minimere de inngrodde hårene🤔

Skrevet

Jeg bruker epilator på bena og under armene. og har gjort det i kanskje 7 år nå. Første gangen jeg gjorde det brukte jeg over 30 min bare under en arm da det føltes ut som om jeg skulle dø :fnise: men nå bruker jeg kanskje 30 sekunder under hver arm og noen få minutter på bena. anbefaler dette da det tar lengre tid før det skal gru ut igjen. På mine ben får jeg inngrodde hår men jeg pleier da å alltid dra forsiktig med en skrubb hver gang jeg er i dusjen får å "åpne opp" for disse hårene å komme ut :) Lykke til!

AnonymBruker
Skrevet

Bruker epilotor på bena og under armene. Under armene synes jeg det fungerer glimrende. Bena blir liksom aldri helt glatte, og jeg drar over med høvel en gang i blant i tillegg. Det blir imidlertid markant mindre hår å barbare når jeg bruker epilator med jevne mellomrom. Får ikke verken mer eller mindre inngrodde hår.

Bikinilinje/underliv evner jeg ikke å bruke epilatoren på. Det gjør så vondt at jeg blir svimmel og kvalm.

Anonymkode: fb2ea...78c

AnonymBruker
Skrevet

jeg bruker epilator på bena, og gjort det i 5 år, og det kommer nok aldri til å skje at jeg går tilbake til høvel! 
Det tar mye kortere tid totalt, det er ikke krise om man må utsette epileringen noen dager ekstra, det er billigere totalt. 
Jeg gidder ikke gjøre mye med leggene på vinter, så får litt inngrodde hår etter første runde epilering på våren, men ellers ikke noe. Jeg bruker skrubbhanske i dusjen hver gang jeg dusjer da. 

Anonymkode: 0fb28...878

AnonymBruker
Skrevet

Har også kraftig hårvekst på leggene og epilerer. Er plaget med inngrodde hår i begynnelsen av "sesongen", men bruker skrubbhanske og peelingkrem i dusjen for å bøte på. Anbefaler å ikke kjøpe den billigste epilatoren, de som er midt på treet og oppover tar kortere hår.

Anonymkode: f23ee...089

AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Kjøpte i går og er strååålende fornøyd. Litt vondt, men jeg er heldigvis en tøffing 😅 takk for hjelpen!

Anonymkode: 61d4b...601

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...