Gå til innhold

Hundeforsikring?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal hente en valp i neste uke.

Jeg mener ja, samboer mener nei (til forsikring). Forsikring koster ca. 3000 i året, han mener det blir altfor mye.

Hvilke valg har dere tatt?

Anonymkode: a1c15...981

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har dere råd til å betale ut en operasjon på 30-50.000 hvis det trengs? Hvis ja, så hadde jeg ikke tenkt mye på forsikring. 

Anonymkode: 9b564...b04

AnonymBruker
Skrevet

Svaret er JA. Ved sykdom koster det for 3-4000 kr bare for undersøkelse med blodprøver og røntgen. Videre prøvetaking av ulikt slag kan koste flere tusen i tillegg (CT koster rundt 10k alene). Hospitalisering på større Dyrehospital kan bli aktuelt ved alvorlig sykdom, dette koster ofte rundt 15-20 k, spesielt i helga/helligdager. Skulle dere være uheldige og få en hund med hudproblemer/allergi er dette veldig kostbart, både selve utredningen, samt behandling (livslang). Ortopedi, eksempelvis korsbåndsoperasjoner ligger på rundt 30-40 000 pr kne. Dette er bare eksempler, men det jeg prøver å formidle er at det er SVÆRT dumt å spare penger på å ikke forsikre hunden-- da har man som regel ikke råd til å la være. Jeg er veterinær selv og har sett dette nok ganger, desverre. Det er kostbart å ha dyr. Dersom man synes 3000 kr i året for forsikring er dyrt så har man ikke råd til å ha hund.

Anonymkode: 0916d...203

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...