AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #1 Skrevet 26. juli 2017 Det er sommer, og ikke veldig hektisk på jobb på sett og vis. Bare jeg og en kollega som er på jobb denne uken. Selv om det ikke er veldig hektisk med mas fra kunder osv., så er dette en tid jeg kan få gjort veldig mye som jeg ikke får tid til ellers. Har knapt tatt en pause de tre dagene denne uka, og jobbet totalt 9 timer overtid. Men så er det han andre, da, som bare sitter der og surfer på nettet og er på mobilen. Gikk faktisk så langt som at jeg tok bilder av ham. Det samme regnearket var oppe kl. 14.30 som kl. 09.30, ingenting hadde skjedd på 5 timer! Det hører med til historien at denne personen har hatt en ledende stilling før, men er nå i praksis i samme type stilling som meg. Har lenge mistenkt at han gjør veldig lite, men nå var det veldig tydelig fordi jeg satt slik at jeg kunne se inn i skjermen hans hele tiden. Ja, hva gjør man med dette? Jeg jobber som en gal, mens andre gjør knapt noe. Hinte til sjefen om at kanskje vedkommende bør få litt flere arbeidsoppgaver? Problemet er at jeg er langt bedre egnet til det meste. Anonymkode: 9a272...a7a
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #2 Skrevet 26. juli 2017 Må han være på jobb, selv om han ikke har noen arbeidsoppgaver? Syns det spørs litt hva jobben er. Jeg har f. eks. sommerjobbet som resepsjonist hvor jeg ikke hatt noe som helst å gjøre mer enn å vakte telefonen liksom. Selv om jeg ikke hadde noe å gjøre på så måtte jeg være der siden en del av jobben er å kunne ta telefonen hvis noen ringer :P. Så jeg jobbet med å gjøre ingenting kan man si. Poenget er at det ikke er sikkert at han gjør noe galt, hvis det er sånn at han faktisk ikke har noen arbeidsoppgaver akkurat nå men likevel må være på jobb fordi han ikke har ferie.. Anonymkode: c0c24...eeb 3