AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #1 Skrevet 26. juli 2017 Jeg begynte i ny jobb i vår, og trives stort sett med arbeidsoppgaver og kolleger. Men det er en negativ tone på avdelingen som jeg ikke er komfortabel med. Jeg har forsåvidt blitt tatt godt i mot, og kollegene mine er hjelpsomme når jeg spør, men den generelle sosiale sjargongen er veldig "klagete". For eksempel "datasystemet er ikke til å stole på - typisk at det låser seg igjen! Nå får jeg ikke gjort noe, og dataavdelingen er helt håpløse", "ledelsen/andre avdelinger/hjelpefunksjonene/kolleger er....insert negativt adjektiv". Dette er selvfølgelig noe vi alle føler og sier fra tid til annen, men her er det hele tiden. Om alt. Jeg er ikke vant til dette, og vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til det. Når jeg sier feks "vel jeg fikk god hjelp av datapersonen i dag" så ser de bare rart på meg akkurat som om jeg går imot avdelingens livssyn. Tips for å deale med dette? Jeg er en god del yngre enn de andre, men vet ikke om det har noe å si. Foreldrene mine er jo ikke sånn. Anonymkode: bde89...01e
XaoS Skrevet 26. juli 2017 #2 Skrevet 26. juli 2017 Jeg kjenner igjen det du beskriver, og min erfaring er at det denne type klaging ofte ikke sitter så dypt. Det er en slags sosial omgangsform på samme måte som når nordmenn klager over været. Ville ikke gjort en sak utav det, men fortsett med å være positiv så kanskje det vil smitte av på arbeidsmiljøet. 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #3 Skrevet 26. juli 2017 "Alle" som jobber på kontor klager. Og så lar de seg stresse av den minste ting. Liker best når de henger på kjøkkenet og klager på hvor travelt det er Anonymkode: d94d6...6e0 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå