AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #21 Skrevet 26. juli 2017 2 minutter siden, canacas skrev: Liker ikke Hardangerbestikket, har Ramona et sted begravet i boden. Vonde å holde i når man spiser. Da kan du bare sende den i posten til TS. Du får en ting mindre i rotet i boden og TS får seg et bestikk gratis. Jeg kan ikke se noe annet enn vinnere. Anonymkode: 9a606...0d2 7
Gjest Ingenting2 Skrevet 26. juli 2017 #22 Skrevet 26. juli 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Da kan du bare sende den i posten til TS. Du får en ting mindre i rotet i boden og TS får seg et bestikk gratis. Jeg kan ikke se noe annet enn vinnere. Anonymkode: 9a606...0d2 Betaler han frakta har vi en deal! Løsningsorientert du
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #23 Skrevet 26. juli 2017 9 minutter siden, Viernes skrev: Du kan jo evt ta deg en tur i en butikk å prøve ut hvordan det ligger i hånda di. Kitchn har dessuten fri frakt ved kjøp over 999kr, sånn hvis de ikke har tilbudet i butikk. Skriver under på dette. Det hjelper ikke deg at jeg elsker bestikket mitt, om det ligger helt feil i dine hender. Anonymkode: f5330...4dc
ajarRun Skrevet 26. juli 2017 Forfatter #24 Skrevet 26. juli 2017 3 minutter siden, canacas skrev: Betaler han frakta har vi en deal! Løsningsorientert du Oo! Ramona ser ikke så dumme ut da.
Gjest Ingenting2 Skrevet 26. juli 2017 #25 Skrevet 26. juli 2017 Akkurat nå, amativeReflection skrev: Oo! Ramona ser ikke så dumme ut da. De er dumme. Vonde å holde i. Teskjeen er bitteliten. Har kakespade også.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #26 Skrevet 26. juli 2017 4 timer siden, amativeReflection skrev: Jeg trenger bestikk, og vil ha noe jeg kan kjøpe flere av når jeg mister dem. Hater å ha fjorten forskjellige gaffler. Vurderte å kjøpe mariabestikk eller noe. Kan jeg bruke dem til hverdags? Kan de oppvaskmaskines? Bøyes de lett? Hardangerbestikk er helt utmerket. Knall kvalitet og mulig å suplere. Men kjøp samleesker og ikke 6 kniver/gafler/skjeer løst da blir det mye dyrer totalt sett. Vær og obs på at Coop Obs ofte har tilbud på samleesker til gode priser. Vi har flere mønstre fra Hardangerbestikk. Vaskes i oppvaskemaskinen, og brukes mye. De blir litt ripete når de er brukt noen år, men det blir jo alt. Jeg har og kokt det noen ganger og pusset med Jif når noe har blitt stygt. Bedre kvalitet får du neppe. Anonymkode: 0b17a...ff3
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #27 Skrevet 26. juli 2017 8 minutter siden, amativeReflection skrev: Oo! Ramona ser ikke så dumme ut da. Ramona kommer i to ulike lengder på alle store delene, kniver/gafler/spiseskjeer. Den korte utgaven er "tilbudsutgaven" og den lange utgaven er vanlig pris utgaven. (Dette gjelder visst bare for Ramona.) Den korte utgaven er ubrukelig for viksne hender, spør du meg. Anonymkode: 0b17a...ff3 1
ajarRun Skrevet 26. juli 2017 Forfatter #28 Skrevet 26. juli 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ramona kommer i to ulike lengder på alle store delene, kniver/gafler/spiseskjeer. Den korte utgaven er "tilbudsutgaven" og den lange utgaven er vanlig pris utgaven. (Dette gjelder visst bare for Ramona.) Den korte utgaven er ubrukelig for viksne hender, spør du meg. Anonymkode: 0b17a...ff3 Viksne?
annebanane Skrevet 26. juli 2017 #29 Skrevet 26. juli 2017 Jeg har fått massevis av Ida-serien til Hardangerbestikk. De er noen av de enkleste i design med rundere håndtak uten kanter. Veldig gode. Eneste jeg har å klage på er at spiseskjeen er så stor at jeg ofte bruker teskjeen i stedet. 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #30 Skrevet 26. juli 2017 3 minutter siden, amativeReflection skrev: Viksne? ***Voksne*** Anonymkode: 0b17a...ff3
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #31 Skrevet 27. juli 2017 Jeg har Hardanger Ramona i daglig bruk. Jeg trives godt med hvordan det ligger i hånden. Et godt bestikk etter min mening. Enkelt og klassisk i design, sånn som jeg liker det. Anonymkode: 40173...ed2 1
Brunhilde Skrevet 28. juli 2017 #32 Skrevet 28. juli 2017 Jeg har Tina fra Hardanger og er veldig fornøyd. Det ligger godt i hånden og er litt annerledes i fasongen enn mye annet bestikk.
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #33 Skrevet 28. juli 2017 På 26.07.2017 den 23.20, AnonymBruker skrev: Ja, Hardanger-bestikk er kvalitet. De har mange ulike design og mønstre, så jeg ville styrt unna de som "alle" har - f.eks Ramona, Nina. Anonymkode: a2320...da5 Det er mønster som sannsynligvis vil vare i produksjon i mange år, så om man vil kunne kjøpe til deler så er det ikke dumt å velge det alle har. Ellers har jeg hatt mine hardangerbestikk i 25 år, kjørt i oppvaskmaskin daglig og de er like fine. Og har aldri bøyd dem på noe sett og vis, men jeg bruker dem ikke som verktøy da Anonymkode: d1180...372 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #34 Skrevet 28. juli 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er mønster som sannsynligvis vil vare i produksjon i mange år, så om man vil kunne kjøpe til deler så er det ikke dumt å velge det alle har. Ellers har jeg hatt mine hardangerbestikk i 25 år, kjørt i oppvaskmaskin daglig og de er like fine. Og har aldri bøyd dem på noe sett og vis, men jeg bruker dem ikke som verktøy da Anonymkode: d1180...372 Tror det ligger mye her! Selv det mest solide stålbestikk har ikke kniver som er laget for å kunne brukes som skrutrekker, og skaftene på bestikket vil få hakk og riper om det brukes som øljekk. Denne typen skader på bestikk er det overraskende mye av rundt omkring. (Avsporing: Er det lov å sende gjestene regning på ny skje om de åpner ølen med skaftet på skjea og det blir ripete og stygt? ) Anonymkode: f5330...4dc
PecanPie Skrevet 30. juli 2017 #35 Skrevet 30. juli 2017 Vi har en hverdagsserie som er kjøpt på Hardanger Bestikk-fabrikken. Er kjempefint servise til hverdags, knivene er skarpe nok og bestikket ligger godt i hånden. Det er ca 10 år gammelt, og jeg har aldri tenkt tanken på å skifte det ut. Ikea-bestikket var jeg derimot glad for å bli kvitt.
Simbyxor Skrevet 30. juli 2017 #37 Skrevet 30. juli 2017 På 27.7.2017 den 0.13, Moonwalker skrev: Eneste jeg har å klage på er at spiseskjeen er så stor at jeg ofte bruker teskjeen i stedet. Åssen legger du merke til sånt?
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #38 Skrevet 30. juli 2017 2 minutter siden, Simbyxor skrev: Åssen legger du merke til sånt? Hva da? Forskjellen på spiseskje og teskje? Eller at spiseskjeen er så stor at den er ubehagelig å spise av / ikke får plass i munnen? Jeg ville trodd begge deler var ganske opplagt ... Anonymkode: f5330...4dc 1
Simbyxor Skrevet 30. juli 2017 #39 Skrevet 30. juli 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva da? Forskjellen på spiseskje og teskje? Eller at spiseskjeen er så stor at den er ubehagelig å spise av / ikke får plass i munnen? Jeg ville trodd begge deler var ganske opplagt ... Anonymkode: f5330...4dc Hvis en spiseskje er så stor at den ikke får plass i munnen, vil jeg tippe du har unormalt liten kjeft.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #40 Skrevet 30. juli 2017 1 minutt siden, Simbyxor skrev: Hvis en spiseskje er så stor at den ikke får plass i munnen, vil jeg tippe du har unormalt liten kjeft. Nå var det ikke jeg som syntes skjeene var for store, men jeg har vært borti plenty av spiseskjeer som er alt for store til at de er behagelige å spise med. Det betyr ikke at jeg pleier putte hele skjea inn i kjeften. Men det burde uansett ikke være vanskelig å skjønne hvordan noen kan legge merke til at noe er ubehagelig. Enten er det ubehagelig eller så er det det ikke. Anonymkode: f5330...4dc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå