ajarRun Skrevet 26. juli 2017 #1 Skrevet 26. juli 2017 Jeg trenger bestikk, og vil ha noe jeg kan kjøpe flere av når jeg mister dem. Hater å ha fjorten forskjellige gaffler. Vurderte å kjøpe mariabestikk eller noe. Kan jeg bruke dem til hverdags? Kan de oppvaskmaskines? Bøyes de lett?
Gjest Overrasket Skrevet 26. juli 2017 #2 Skrevet 26. juli 2017 Har du ikke tenkt til å kjøpe sølvbestikk kan du vel like gjerne kjøpe noe fra Ikea?
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #3 Skrevet 26. juli 2017 Hardanger er IKKE sølv. Anonymkode: 64e9b...1fa 1
ajarRun Skrevet 26. juli 2017 Forfatter #4 Skrevet 26. juli 2017 Akkurat nå, Overrasket skrev: Har du ikke tenkt til å kjøpe sølvbestikk kan du vel like gjerne kjøpe noe fra Ikea? Langt å kjøre til ikea...
Gjest Overrasket Skrevet 26. juli 2017 #5 Skrevet 26. juli 2017 2 minutter siden, amativeReflection skrev: Langt å kjøre til ikea... Det kommer jo an på hvor du bor, da. Men har ikke Ikea nettbutikk? Du kan fleske til med Dragon-serien for å imponere damene.
Gjest noe tilfeldig Skrevet 26. juli 2017 #6 Skrevet 26. juli 2017 (endret) . 😍 Endret 26. juli 2017 av noe tilfeldig
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #7 Skrevet 26. juli 2017 3 timer siden, amativeReflection skrev: Jeg trenger bestikk, og vil ha noe jeg kan kjøpe flere av når jeg mister dem. Hater å ha fjorten forskjellige gaffler. Vurderte å kjøpe mariabestikk eller noe. Kan jeg bruke dem til hverdags? Kan de oppvaskmaskines? Bøyes de lett? Har Hardangerbestikk selv. En annen modell, men det er ikke viktig. Bestikket er stålbestikk. Helt supert både som hverdagsbestikk og som bestikk til litt finere anledninger (jul o.l.). De har absolutt ingen problemer med oppvaskmaskin. Har ikke prøvd meg med noen Uri Geller triks på mitt, men stål er ikke det som lettest bøyes ved vanlig bruk. Mitt har fasongen fremdeles (etter +10 år daglig bruk). Helt supre produkter. Anonymkode: b4b4d...db8 6
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #8 Skrevet 26. juli 2017 Funker fint det så lenge du skal bruke det til det det er lagd for. Det er bestikk av stål liksom. Kan kjøres i oppvaskmaskin. Anonymkode: e3a20...285
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #9 Skrevet 26. juli 2017 Ja, Hardanger-bestikk er kvalitet. De har mange ulike design og mønstre, så jeg ville styrt unna de som "alle" har - f.eks Ramona, Nina. Anonymkode: a2320...da5
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #10 Skrevet 26. juli 2017 Hardangerbestikk er solide saker. Foreldrene mine har hatt sitt siden begynnelsen av 90-tallet, om jeg husker riktig. Oppvaskmaskin er null problem, og i motsetning til billige stålbestikk jeg har hatt lager det ikke svarte striper på serviset. Mariabestikk er kjempefint, og ligger veldig godt i hånden synes jeg. Knivene er skarpe nok til kjøtt, og bedre å smøre med enn biffbestikk. Gaflene består den viktige "spaghettiprøven". Ulempen er at det pr. nå bare er å få i storpakker á 40 deler, dvs. kniv, gaffel, spiseskje, teskje, dessertskje og kakegaffel til 6, samt serveringsbestikk. Men jeg håper de kommer til å selge det i mer fornuftige pakninger etter hvert. (Jeg kjøpte to sett for å få nok bestikk, men hvor ofte trenger du to sauseøser?) Ser du ikke har noen IKEA i nærheten, men om du har et Obs! Hypermarked anbefaler jeg det å titte innom kjøkkenavdelingen. "Min" Obs! har veldig gode priser på Mariabestikk. 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hardanger er IKKE sølv. Anonymkode: 64e9b...1fa Det har da heller ingen påstått. Anonymkode: f5330...4dc
ajarRun Skrevet 26. juli 2017 Forfatter #11 Skrevet 26. juli 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hardangerbestikk er solide saker. Foreldrene mine har hatt sitt siden begynnelsen av 90-tallet, om jeg husker riktig. Oppvaskmaskin er null problem, og i motsetning til billige stålbestikk jeg har hatt lager det ikke svarte striper på serviset. Mariabestikk er kjempefint, og ligger veldig godt i hånden synes jeg. Knivene er skarpe nok til kjøtt, og bedre å smøre med enn biffbestikk. Gaflene består den viktige "spaghettiprøven". Ulempen er at det pr. nå bare er å få i storpakker á 40 deler, dvs. kniv, gaffel, spiseskje, teskje, dessertskje og kakegaffel til 6, samt serveringsbestikk. Men jeg håper de kommer til å selge det i mer fornuftige pakninger etter hvert. (Jeg kjøpte to sett for å få nok bestikk, men hvor ofte trenger du to sauseøser?) Ser du ikke har noen IKEA i nærheten, men om du har et Obs! Hypermarked anbefaler jeg det å titte innom kjøkkenavdelingen. "Min" Obs! har veldig gode priser på Mariabestikk. Det har da heller ingen påstått. Anonymkode: f5330...4dc Ja, liker ikke at jeg ikke kan få mer av akkurat det jeg vil ha. Vurderte å ta en annen på grunn av det. Men skal sjekke obsen etter hva de har. Men det ser ut som forskjellen på et sett bare er på sånn 600 kroner.
Viernes Skrevet 26. juli 2017 #12 Skrevet 26. juli 2017 Ja, det er et godt bestikk. Kan vaskes i maskin, og har aldri hørt om at det er blitt bøyd før. Selv liker jeg Tuva godt. Hvilket design du går for skal uansett ikke ha noe å si på kvaliteten.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #13 Skrevet 26. juli 2017 6 minutter siden, amativeReflection skrev: Ja, liker ikke at jeg ikke kan få mer av akkurat det jeg vil ha. Vurderte å ta en annen på grunn av det. Men skal sjekke obsen etter hva de har. Men det ser ut som forskjellen på et sett bare er på sånn 600 kroner. Jeg ser det står til 2.499,- nå, men prisene varierer over tid. Husker ikke hvor mye jeg betalte, men det var en god del mindre. Kitch'n har det adskillig billigere. Anonymkode: f5330...4dc
ajarRun Skrevet 26. juli 2017 Forfatter #14 Skrevet 26. juli 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser det står til 2.499,- nå, men prisene varierer over tid. Husker ikke hvor mye jeg betalte, men det var en god del mindre. Kitch'n har det adskillig billigere. Anonymkode: f5330...4dc Oo, lurer på om de har samme pris i butikk. Men er litt usikker på de skjeene, om de er rare eller kule. Hmm..
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #15 Skrevet 26. juli 2017 Jeg har typen Carina og er veldig fornøyd. Anonymkode: 9a606...0d2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #16 Skrevet 26. juli 2017 3 minutter siden, amativeReflection skrev: Oo, lurer på om de har samme pris i butikk. Men er litt usikker på de skjeene, om de er rare eller kule. Hmm.. Jeg synes de er kule. Men viktigere: De er gode å spise med. Anonymkode: f5330...4dc
Viernes Skrevet 26. juli 2017 #17 Skrevet 26. juli 2017 (endret) 10 minutter siden, amativeReflection skrev: Oo, lurer på om de har samme pris i butikk. Men er litt usikker på de skjeene, om de er rare eller kule. Hmm.. Du kan jo evt ta deg en tur i en butikk å prøve ut hvordan det ligger i hånda di. Kitchn har dessuten fri frakt ved kjøp over 999kr, sånn hvis de ikke har tilbudet i butikk. Endret 26. juli 2017 av Viernes 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #18 Skrevet 26. juli 2017 5 minutter siden, amativeReflection skrev: Oo, lurer på om de har samme pris i butikk. Men er litt usikker på de skjeene, om de er rare eller kule. Hmm.. Jeg liker de skjeene, men det betyr ikke noe for deg og ditt valg Anonymkode: b4b4d...db8
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #19 Skrevet 26. juli 2017 Hardanger bestikk er solide bestikk. Vi har det selv, og bruker de hver dag. Vi har det sol heter Nina. Elsker det. Holder seg kjempe fine også. Hadde kjøpt et Hardanger bestikk hadde jeg vært deg, veldig god kvalitet Anonymkode: a14f6...2e2
Gjest Ingenting2 Skrevet 26. juli 2017 #20 Skrevet 26. juli 2017 Liker ikke Hardangerbestikket, har Ramona et sted begravet i boden. Vonde å holde i når man spiser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå