Gå til innhold

Ønsker avstandsforhold -Tanker rundt.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei alle,

Jeg en singel ung mann som gjerne kunne tenke meg en kjæreste, av opplagte grunner. Det er bare det at jeg også er glad i å bruke mye tid for meg selv. Blant annet går mye av fritida min på fritidsaktiviteter/interesser som innebærer fotografering og friluftsliv.

Derfor har jeg liksom tenkt ut at kanskje det å ha et avstandsforhold ville passet meg godt, så snevert som det kanskje kan høres ut som. Da får jeg tiden til meg selv og mitt, det samme får kjæresten.

Tenkte å høre med dere om noen vet om nettdating/andre arenaer der man søker avstandsforhold? Finnes det? Er det veldig rart å ønske dette? Noen med erfaringer fra liknende situasjon som vil dele? :)

Anonymkode: 58480...04c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De færreste søker avstandsforhold, det er som regel kun en konsekvens og ikke et mål i seg selv.

Anonymkode: 2a91b...d7a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Syntes det høres spesielt ut å aktivt gå inn for å ha et avstandsforhold, men om begge faktisk ønsker det kan det vel kanskje fungere. For min egen del har det endt opp med tre skakkjørte avstandsforhold i løpet av livet så langt, så jeg ville nok vært skeptisk til å gjøre det igjen med mindre perioden med avstand var ganske klart avgrenset i tid fra første stund. 

For hva det er verdt er efaringene likevel:

- Viktig å holde kontakten samtidig som man også kan leve sitt eget liv
- Sende hverandre små gaver i nye og ne er fint for å holde forholdet ved like :)
- Sett av tid til å faktisk holde kontakt og snakke/chatte/webcamme med hverandre også, det er til tider lett å overse viktigheten av i en ellers hektisk hverdag. 
- Sett av tid til å besøke hverandre uten for lang tid mellom hvert besøk. Man kan med fordel planlegge neste besøk på slutten av et gitt besøk, dette gir begge noe å se frem til og gjør ventingen til neste gang litt enklere enn at man bare avtaler å sees så raskt som mulig. Altså konkrete datoer som man kan glede seg til.
- Skap takhøyde for å ta opp utfordringer (savn, praktiske problemer, følelser) samtidig som man ikke "oversnakker" forholdet. Når man er i avstandsforhold så mister en i mange tilfeller fordelen av f2f kontakt, man ser ikke mimikk, tonefall, kroppsspråk osv. så tydelig. Dermed kan man i større grad mistolke hverandre, og problemer som i utgangspunktet er små mye raskere bli større, og "oversnakker" man forholdet så vil det enklere kunne oppfattes som at man er i ferd med å gi opp (på grunn av de nevnte ulempene med fravær av f2f kontakt).
- Avgrens perioden med avstand så konkret som mulig, ved at man legger konkrete planer for at en kan flytte nærmere den andre, evt. begge til et annet sted sammen. Dog er vel dette tipset ikke så relevant for deg siden du søker et avstandsforhold som utgangspunkt ;)

Anonymkode: 1047b...843

• Liker 1
Skrevet (endret)

Bare vær ærlig om det og ta det opp til diskusjon

Endret av Vemund
Skrevet

Du trenger ikke avstandsforhold, du trenger bare en kjæreste som ikke er needy og har egne hobbyer. Så kan dere drive med hver deres ting og sees innimellom. Det finnes plenty av damer som liker mye egentid.

Eller bare finne ei som jobber på sjøen 😂

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for krenkende utsagn

sofie777, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...