Gå til innhold

PØLSEFEST til bryllupsmiddagen!?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Det er snakk om enkle pølser, type wiener og grill, og både stappe og potetsalat er jeg rimelig sikker på blir kjøpt inn. Dessuten skal de ha 300kr per kuvert, i tillegg til gave osv!

Anonymkode: 681f7...063

Var da voldsomt til hvor "diamantskoen min passer ikke!" du skulle være, da. 

Anonymkode: acb89...c82

• Liker 11
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Pølser er da helt innafor! Hva forventa du, biff og nakkekoteletter? 

Anonymkode: ebdcf...6c3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Anonymkode: 322fb...2da

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det kan da ikke være vanlig at brudeparet tar betalt for middagen??!! 

I vårt bryllup for 5 år siden betalte vi for 3 retters middag med vin til 90 gjester. Virker helt søkt å skulle kreve middagspenger av gjestene?! 

Anonymkode: 93e0d...4b5

• Liker 7
Gjest Sisti
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Det er snakk om enkle pølser, type wiener og grill, og både stappe og potetsalat er jeg rimelig sikker på blir kjøpt inn. Dessuten skal de ha 300kr per kuvert, i tillegg til gave osv!

Så, av det to tingene (pølser og kuvertpris) er det pølsene du reagerer såpass sterkt på at du gidder å lage innlegg om det? 

Svært troverdig, må jeg si. 

Skrevet (endret)

Det hørtes jo litt rart ut med at man skal betale for å gå  bryllup, men jeg kjente at jeg tente på pølseidèen. Så kult om man virkelig hadde gjort det skikkelig og har pølser fra alle verdens kanter, og selvsagt en hel del hjemmelagede. Jeg synes de pølsekrussedullene som blir stekt på en eller annen tvreklame for tiden ser utrolig spennende ut. Og masse deilig tilbehør... Jo, dette kalaset hadde jeg gått i.

Endret av Mousj
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Nei vettu hva! Dette er nesten verre en taco i konfirmasjon! Er det ingen som bryr seg om stakkars tante Olga og onkel Alfred lenger? De kommer til a svime av når de får høre om dette! Tenk på den påkjenningen de utsettes for!

Anonymkode: 5d07c...bd6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei vettu hva! Dette er nesten verre en taco i konfirmasjon! Er det ingen som bryr seg om stakkars tante Olga og onkel Alfred lenger? De kommer til a svime av når de får høre om dette! Tenk på den påkjenningen de utsettes for!

Anonymkode: 5d07c...bd6

Er nok der ts har fått inspirasjon til denne tulletråden.

Anonymkode: 6f053...e64

• Liker 10
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det der hadde jeg ikke gadd.

AnonymBruker
Skrevet

At noen velger pølsefest i bryllupet er utradisjonelt, men absolutt ikke negativt, spør du meg. jeg er glad i pølser og det kan gjøres spennende med masse godt tilbehør og i det hele tatt. Oppfatter deg som litt snobbete som ikke synes det er "bra nok". Synes det høres kjempekoselig ut, dessuten drar jeg ikke i bryllup og tenker på hvor mye jeg får ut av det - det handler nå bare om å ha det hyggelig sammen og feire brudeparet, uansett hvordan dette gjøres.

Så kommer du etterpå med opplysningen om at de i slett ikke vil gjøre det noe spesielt og at de i tillegg skal kreve 300 kroner i "inngangsbillett". For det første er du da svært informert om denne pølsefesten til dine bekjente, og hvorvidt maten skal kjøpes ferdig eller ikke. Dessuten er dette med kuvertpris åpenbart informasjon som hadde vært meget relevant i åpningsinnlegget, så når det kommer etterpå, klarer jeg ikke heeelt å tro på at TS faktisk er seriøs med denne tråden. 

Å kreve inngangsbillett i et bryllup har jeg aldri hørt om før. Det er mye særere enn å servere pølser! Jeg hadde selv ikke giddet å dra i bryllupet til BEKJENTE der jeg måtte betale for min egen mat i tillegg til gave og alt annet som følger med et bryllup. Uavhengig av om det var pølsefest eller ei.

Anonymkode: aa84a...77a

• Liker 6
Skrevet

Syns det hørtes helt supert ut med pølser. Syns det å ta betalt for maten var rarere, men tviler litt på at det var tilfellet, for da hadde du vel skrevet det i hovedinnlegget, og ikke slengt det ut etterhvert når du fikk "feil" respons. 

Skrevet

Det hadde jeg likt.   Men jeg er jo en enkel usnobbet sjel.  :)

AnonymBruker
Skrevet

Mmmmm fikk jeg lyst på pølsene de selger på Brewdog på Grünerløkka med coleslaw. Namnam :sikle:

Anonymkode: b979a...ab9

AnonymBruker
Skrevet
På 26.7.2017 den 21.02, Mousj skrev:

Det hørtes jo litt rart ut med at man skal betale for å gå  bryllup, men jeg kjente at jeg tente på pølseidèen. Så kult om man virkelig hadde gjort det skikkelig og har pølser fra alle verdens kanter, og selvsagt en hel del hjemmelagede. Jeg synes de pølsekrussedullene som blir stekt på en eller annen tvreklame for tiden ser utrolig spennende ut. Og masse deilig tilbehør... Jo, dette kalaset hadde jeg gått i.

Kanskje jeg ikke er så kravstor og ekstravagant av meg, men jeg ser faktisk for meg at bryllupp med helt vanlige wienerpølser fra Gilde er innafor. At det bare er koselig å stå der som gjest i dress å spise noe så enkelt som pølse, hyggelig! Som på 17 mai :)
Kunne tenkt meg å gjøre det så enkelt og kjent og kjært i mitt bryllup.

Anonymkode: ebdcf...6c3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Rester fra skrotter blir pølser. Classy å servere i bryllup.

Anonymkode: 66e11...fe1

AnonymBruker
Skrevet

Fantastisk! Heller pølsefest enn folk som prøver å være fine med alt for lite og "snobbete" mat.

Anonymkode: 1db69...235

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig ts. De burde servert taco.

Anonymkode: 03c3c...3bd

Skrevet

Herlig troll her.... 

Pølser er godt, det! Og med pølsefest blir det sikkert mykje god drikke også. Eg er klar! 

Skrevet

Jeg vet ikke helt om jeg klarer å tro på dette, men i tilfelle det er en seriøst tråd:

Er det first price pølser og posepotetstappe så er jeg enig i at det er litt kleint. Er det derimot "skikkelige" pølser med masse godt tilbehør så tenker jeg: Hvorfor ikke? Jeg hadde neppe laget pølsefest selv, men heller pølser enn all denne sære maten folk finner på å servere i bryllup som ingen egentlig liker. 

300kr pr kuvert derimot? NEI NEI NEI! Eneste måten brudeparet kan slippe unna med dette på er ved å gjøre kuverten til gaven! DA er det ok.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...