Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Usikker om jeg poster i rett underforum, men vinterdresser til de minste... Det er jo et hav å velge mellom! Skal ha bhg-barn for aller første gang og holder på med innkjøp :)  Synes mange av dressene er sykt dyre. De vokser jo så fort i denne alderen, så jeg hadde håpt å kunne slippe å bruke 1000kr ++ på en dress som mest trolig kun kan brukes en sesong. Hvilken vinterdress kan dere anbefale? Må tåle godt med vann siden vi bor på det glade Vestland. Den trenger dermed ikke å tåle -20, men varm må jo den være da det er surt og vått her vinterstid. Reima og Didriksons har noen tilbud nå ser jeg, men er det nødvendig med en sånn dress når ungen er så liten? :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi brukte Reimatec til eldstemann og var veldig fornøyd. Har kjøpt det til ettåringen som starter i barnehagen i høst. Didrikson har jeg hørt er litt stiv og hemmer bevegeligheten for de minste, men har aldri prøvd de selv. Men om du trenger akkurat en dress i Reima-kvalitet vet jeg ikke ☺ (det er forresten 50 prosent på dresser og mer på Reima sine nettsider)👍

Anonymkode: 6d9e0...e2c

AnonymBruker
Skrevet

Er mest fornøyd med Reimatec! Merket stor forskjell på "vanlig" Reima og Reimatec, så går aldri tilbake til "kun" Reima. Har også prøvd Molo, men synes kvaliteten er langt dårligere enn Reima.

Anonymkode: be8d2...6eb

Skrevet

Kjøpte Reimatec til 1 åringen og angrer så absolutt ikke. Hun var aldri våt eller kald og beveget seg fint. Jeg har brukt den til to barn, og den ser fortsatt ny ut. 

Skrevet

Reimatec er non det beste det hvor dere bor. Her vi bor på østlandet er den også fin, men vi gikk for didrikson og reflex. Gode dresser det også. Se om du får tak i på salg i nettbutikken til reima. Ellers vil heg tipse deg om å handle på salg etter jul.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns Reimatec er best til de minste. Kommer til å kjøpe det til min som blir 2 år i løpet av vitneren.

Anonymkode: a01de...391

Skrevet

Vi bruker NameIt sin softshell dress, vi :) Eller, ikke i kaldeste -20 januar, men de dagene hvor det er kaldt og vått. De er supre, og så lenge man kler godt på under så er de jo foret og holder godt på varmen. I tillegg er de regn og vindtette. 

De er ikke gale på pris heller, 650,- tror jeg. Nå var ungen rett under året forrige vinter så var begrenset hvor lenge hun var ute i kald snø på en dag, i tillegg til at vi bor sør. 

Uansett, supre dresser etter min mening :) 

Skrevet

Vi bruker ReimaTec. Er den eneste vi er skikkelig fornøyd med her på Vestlandet. Og du, du må nok belage deg på å skifte dress for hver sesong, de vokser fort så lenge de trenger dress😅

Skrevet

Takk for alle tips :) Hvis jeg går for en Reimatec, hvordan er str? Har ei slank jente på 17 mnd som er bittelitt over gjennomsnittet på lengde, men ellers er hun vist veldig på det "normale". Bør jeg satse på dress i str 2 år? Hun blir 2 i mars. :) 

Skrevet

Da hadde jeg gått for str 2 år, så kan hun kanskje bruke den to sesonger om du er heldig. Jo mindre de er, jo viktigere er det med en vanntett, god dress. De små sitter mer stille på bakken, ramler oftere og er ofte mer i direkte kontakt med vann og snø enn de større barna. 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Lumos skrev:

Takk for alle tips :) Hvis jeg går for en Reimatec, hvordan er str? Har ei slank jente på 17 mnd som er bittelitt over gjennomsnittet på lengde, men ellers er hun vist veldig på det "normale". Bør jeg satse på dress i str 2 år? Hun blir 2 i mars. :) 

På reima sine sider står det eksempel på hvordan du skal måle barnet og om størrelsene. De er litt store i størrelsen, det står at hvis barnet er 104 cm på høsten så kan man velge str 104, fordi de har lagt inn 6 cm å gå på. (Vet du har en ettåring, men det er 104 de bruker som eksempel).

Min eldste var 85 cm som 1,5 åring og vi kjøpte str 92 til han. Den var litt stor så fikk faktisk brukt den året etter og. Lillesøster på ett år er 73 cm og passer nok fint inn i str 80 til vinteren☺

Anonymkode: 6d9e0...e2c

Skrevet

Pass på at det er "ballongfasong" på dressen, og at den ikke er for stiv i stoffet, det gir best bevegelighet for de minste. Vi hadde dress fra NameIt og var fornøyd med den, men vi bodde der det var tørt og kaldt.

AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, Lumos skrev:

Ville tatt str 86. I hvertfall ikke 92 enda, det har vi først kjøpt i år til vår som er 2,5 og lang (over snittet) og slank, og den er faktisk noe romslig når vi prøvde den på.. når de er så små som din er det veldig viktig at de ikke har for stort yttertøy da det vil gjøre det veldig vanskelig for dem å bevege seg rundt ute. Reimatec er store i str.

Anonymkode: ecda5...e20

Skrevet

Det ble en Reimatec Copenhagen, håper vi blir fornøyd :D Takk for alle råd!

AnonymBruker
Skrevet

Basecamp fra Europris 399, - lrns. Ikke like myk, men fremdeles god. Super dress ifht pris. Slitesterk til barn som aker på rumpa og kryper på knærne. Vi bor på Vestlandet med lite snø så mye slaps og hard bakke. Vi har nesten alltid kjøpt dyre dresser så denne imponerte. 

Anonymkode: 5d187...88d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...