Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor høy rente har dere på bufferkonto og sparekonto? Hvilken bank?

Anonymkode: 0363f...644

AnonymBruker
Skrevet

Lav! Innskudd henger sammen med utlånsrenten.

Har vel 0,2% på lønnskonto, 1,2 % på spare/bufferkonto. Lønner seg ikke å ha sparepengene på konto akkurat nå.

Anonymkode: 239c2...db9

AnonymBruker
Skrevet

Bluestep, 2,05%

Anonymkode: 5e921...e09

Skrevet

2,0% på sparekonto og 1,9% på bufferkonto. Har alt av penger som skal brukes den mnd stående på bufferkonto. 

Brukskontoen har jeg ikke penger stående på da jeg bruker kredittkort til alt av kjøp.

• Liker 1
Skrevet

2,05 på sparekonto og 1,99 på boliglånet :P

AnonymBruker
Skrevet

2,1% på MMBank, men man må ha minst 500 000.

Anonymkode: 99544...c1a

AnonymBruker
Skrevet

1,95 Santander. 

Anonymkode: 7aeec...d60

Skrevet (endret)

Lurer på noe ang. opprettelse og overføring av penger til Santander høyrente konto. Under betingelsene står det bl.a.:

" Innskudd til konto kan kun skje ved overføring/betaling fra konto som kunden disponerer i annen norsk bank der kontohavers 12-sifrede kontonummer i Santander Consumer Bank AS angis som KID. "

Men hva skal oppgis som mottakerkontonr? Det samme? Skal det nye kontonummeret man har fått, brukes både som mottaker kontonr og som KID når man legger inn betalingen/overføringen av penger til Santander?

Endret av Million
AnonymBruker
Skrevet

1,75 % i BankNorwegian på sparekonto. Jeg har ikke splittet i spare og buffer

Anonymkode: fd6ae...093

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Million skrev:

Men hva skal oppgis som mottakerkontonr? Det samme? Skal det nye kontonummeret man har fått, brukes både som mottaker kontonr og som KID når man legger inn betalingen/overføringen av penger til Santander?

Nei, når du har opprettet konto og logget inn får du oppgitt både kontonr og kid du skal bruke for å sette inn penger. Det er flere av bankene som bare har sparekonto som gjør det slik.

Anonymkode: 99544...c1a

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Million skrev:

Lurer på noe ang. opprettelse og overføring av penger til Santander høyrente konto. Under betingelsene står det bl.a.:

" Innskudd til konto kan kun skje ved overføring/betaling fra konto som kunden disponerer i annen norsk bank der kontohavers 12-sifrede kontonummer i Santander Consumer Bank AS angis som KID. "

Noen spesiell grunn til at du velger å bruke Santander når det finnes andre banker med høyere rente?

Skrevet (endret)
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen spesiell grunn til at du velger å bruke Santander når det finnes andre banker med høyere rente?

Jeg har ikke bestemt meg for å bruke dem ennå. Men jeg sjekker markedet og ulike betingelser osv. Dnb har for eksempel som krav på sin 1,20% rente at man MÅ opprette fast trekk hver mnd til høyrentekontoen, og at enkeltinnskudd ikke er lov(!) Dette er betingelser jeg ikke liker, og ikke finner meg i. Jeg bestemmer da selv når jeg ønsker og hvor mye jeg ønsker å spare, når det passer meg. Iallfall til den dårlige renten.

Så derfor kikket jeg litt på Santander når det kom opp her i tråden som svar fra noen. Ser på betingelser på flere.

Endret av Million
AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, Million skrev:

Jeg har ikke bestemt meg for å bruke dem ennå. Men jeg sjekker markedet og ulike betingelser osv. Dnb har for eksempel som krav på sin 1,20% rente at man MÅ opprette fast trekk hver mnd til høyrentekontoen, og at enkeltinnskudd ikke er lov(!) Dette er betingelser jeg ikke liker, og ikke finner meg i. Jeg bestemmer da selv når jeg ønsker og hvor mye jeg ønsker å spare, når det passer meg. Iallfall til den dårlige renten.

Så derfor kikket jeg litt på Santander når det kom opp her i tråden som svar fra noen. Ser på betingelser på flere.

Det står grit forklart inne på min side hos Santander. Finner du ikke ut av det der, så send en epost og spør. Jeg husker ikke helt hvordan jeg gjorde dette. Jeg tror det er et felles kontonummer mens kid nummeret er det som gjør at pengene kommer på din konto. 

Fordelen med Santander er at de har 2 mill. Som garantibeløp mens de fleste andre med høyere rente har lavere garantibeløp. En annen fordel er at du raskt overfører frem og tilbake mellom Santander / egen bank enten du setter inn eller tar ut. Rentene ser du hver dag og får overført til kontoen 1. I hver mnd. 

Selvfølgelig garantibeløpet er avhengig av hvor mye penger du setter inn og hvilken risiko du ønsker å ta. 

DNB sine betingelser her er som på det meste annet i den banken, uakseptable.

Anonymkode: 7aeec...d60

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...