Gå til innhold

Overgangsstønad - behandlingstid

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er 4 måneders behandlingstid på søknaden min (må søke hvert år pga utdanning) og jeg er litt nysgjerrig på hva dere andre i Oslo gjør i mellomtiden? Har dere oppsparte midler? Dropper dere de første mnd av studiet for å jobbe 80-100%? 

Hilsen nysgjerrig 

Anonymkode: f8876...459

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mottar ikke overgangsstønad selv, men kan man ikke søke før man mister pengene? Slik at søknaden rekker å behandles før nåværende inntekt stoppes? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, LizbethOsnes skrev:

Jeg mottar ikke overgangsstønad selv, men kan man ikke søke før man mister pengene? Slik at søknaden rekker å behandles før nåværende inntekt stoppes? 

?

Jeg måtte jo bestå eksamen først.. sensuren på siste falt ikke før 1. juli. Og de må jo ha papirer fra studiestedet også om studiebelastning/oversikt over fag man skal gå videre, det har de ikke klart så tidlig. 

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, LizbethOsnes skrev:

Det er sikkert som med stønad til barnetilsyn, at div dokumentasjon må være med. Her må første faktura for nytt barnehageår (august) foreligge før man kan søke på stønad, som en bekreftelse på at man fortsatt har barnehageplass, så man får uansett ikke søkt før godt ut i juli på det tidligste. 

Anonymkode: da0c2...e0e

AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er 4 måneders behandlingstid på søknaden min (må søke hvert år pga utdanning) og jeg er litt nysgjerrig på hva dere andre i Oslo gjør i mellomtiden? Har dere oppsparte midler? Dropper dere de første mnd av studiet for å jobbe 80-100%? 

Hilsen nysgjerrig 

Du kan jo ikke droppe de første månedene av studiet. Enten må du studere fra semesterstart, eller du må utsette studiet i ett semester evt ett studieår, alt etter studiets oppbygging.

Anonymkode: 30154...814

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...