Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det ok å be andre som sitter å snakker høylytt i telefonen om å gå ut når andre sitter å konsentrerer seg? Jobber et sted hvor ei dame ofte snakker privat og bryr seg lite om at hun plager andre. Det er viktig at jeg ikke gjør feil, og det et ikke lett når det går I feriesnakk og annen slarving. Det er flere som irriterer seg, leder har sagt på et møte at dette ikke skal skje, men tenker nå at vedkommende bør få direkte beskjed. Har lyst å si det neste gang hun setter i gang at hun må forlate rommet forde hun er respektløs... Dette sitter langt inne, men jeg har vel og rett til å si i fra? Ville du gjort det samme?

Anonymkode: 9553c...a1a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

"Fint om du kan ta den telefonen en annen plass, blir litt vanskelig å konsentrere seg ellers" *smile pent*

Anonymkode: eb925...c67

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Har en slik medarbeider på jobben selv, og han har fått direkte tilbakemelding av sjefen.

Min erfaring er at slike mennesker sjelden blir bedre, men det er i hvert fall verdt det å prøve.

Anonymkode: 40e9e...0b3

• Liker 2
Skrevet

Hvis du ikke er konfliktsky og redd for å være direkte, kan du ta en ærlig og vennlig prat med henne. Ellers kan du også prate med sjefen din hvis du vil unngå direkte konfrontasjon. Alle har et felles ansvar for å skape godt miljø på arbeidsplassen.

Er selv konfliktsky, så tok heller prat med sjefen, som igjen tok prat med vedkommende.

• Liker 2
Skrevet

Hadde en slik kollega som nærmeste nabo i åpent landskap. I løpet av kort tid visste jeg alt om farens kreftsykdom, krangler med mannen, etc. Etter et par uker hadde jeg fått nok, og sa noe type "kan du være så snill å gå ut når du tar de private samtalene? Jeg hører faktisk ikke egne tanker!" Svaret var "jammen, jeg har ikke mobil gjennom jobben", hvorpå jeg lakonisk svarte at private samtaler må du da kunne ta med privat telefon...

Hun var sur et par dager, så var vi ferdige med det. Og jeg slapp å høre på flere private samtaler...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Be høflig om vedkommende kan ta samtalen i dertil egnet rom, folk må tåle å høflig bli spurt om å forlate rommet hvis de forstyrrer når det faktisk er en privat samtale. Blir hun sur eller det ikke skjer noe, og dette forblir et kronisk problem fremover så tar du det med leder. Med andre ord, vær fair og gi en sjanse først, skjer det ikke noe, så gå videre med det. Det skal ikke være slik at man selv ikke får gjort jobben sin fordi andre slarver i tide og utide. 

Anonymkode: 42a6d...d68

• Liker 1
Skrevet

Jeg mener man må kunne si fra på en ordentlig og vennlig måte, men erfaring har vist meg at mange ikke er enige og det kan føre til masse drama. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...