AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #1 Del Skrevet 26. juli 2017 Bananfluene har meldt sin ankomst hos meg og de surrer rundt i matsøpla for det meste. Jeg tømmer matsøpla ofte, men gidder ikke å tømme den hvis jeg hiver en ting oppi der. Så surrer de litt rundt omkring på kjøkkenet. Jeg prøver å være nøye med å ikke la mat ligge fremme. Har dere noen gode tips til å bli kvitt bananfluer? Anonymkode: c85e7...742 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #2 Del Skrevet 26. juli 2017 Eddik og zalo i en kopp, med plastfolie over med et par hull i. Eller så har de kjøttetende plante på plantasjen, funka fett Anonymkode: 3ad8a...645 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #3 Del Skrevet 26. juli 2017 Eple-eddik og en dråpe zalo. Ingen plast nødvendig. Dette må du skifte ut daglig. Og det lukter mye. Gjør det helt til det er slutt med fluekadaver i koppen(e). Anonymkode: 5f592...8d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Try2 Skrevet 26. juli 2017 #4 Del Skrevet 26. juli 2017 eddik og salo(kun en dråpe) hold benker osv rent Har du planter inne, bland bittelitt salmiak i vannet når du vanner de(hvis du må vanne de). Merker du at de godter seg nede i sluk, så tøm en klunk salmiak nedi over natten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #5 Del Skrevet 26. juli 2017 Tusen takk for tips. Men må det være Zalo eller jan jeg bruke sunlight? Anonymkode: c85e7...742 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Try2 Skrevet 26. juli 2017 #6 Del Skrevet 26. juli 2017 tror det går bra med sunlight også. Tror det er fordi de skal synkeog ikke legge seg oppå hinnen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #7 Del Skrevet 26. juli 2017 Støvsug dem og ta ut støvsugeren før du fjerner posen. Kast! Anonymkode: 47f7e...864 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 26. juli 2017 #8 Del Skrevet 26. juli 2017 Poenget med Zaloen er at du skal bryte overflatespenningen, så jeg tror jeg funker med hvilken som helst flytende såpe. Har du ikke eddikk, kan du også bruke rødvin, rester av øl, eller eplejuice som har stått varmt en stund. Det er heller ikke nødvendig å skifte det ut hver dag, det holder å bytte et par ganger i uka, eller når du ser at "vannstanden" synker. Det bør være ca 3cm eddikk/vin/juice/det du velger å bruke i glasset/bollen/koppen hele tiden, jeg pleier å bruke ca 2dl i en liten glassbolle. Og det holder med et par dråper Zalo. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker 42 Skrevet 26. juli 2017 #9 Del Skrevet 26. juli 2017 (endret) Ser at mange skriver eddik, men min erfaring er at en rødvinsskvett m/ litt vann og en dråpe oppvasksåpe fungerer mye bedre. I alle fall om de kan velge mellom eddiken og frukt.Øl fungerer også utmerket forresten Såpen er bare for å bryte overflatespenningen. Endret 26. juli 2017 av Beeblebrox 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pysa Skrevet 26. juli 2017 #10 Del Skrevet 26. juli 2017 De setter seg på vinduet når det skumrer, da er det lett å ta dem med papir. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #11 Del Skrevet 26. juli 2017 2 minutter siden, Beeblebrox skrev: Ser at mange skriver eddik, men min erfaring er at en rødvinsskvett m/ litt vann og en dråpe oppvasksåpe fungerer mye bedre. I alle fall om de kan velge mellom eddiken og frukt.Øl fungerer også utmerket forresten Såpen er bare for å bryte overflatespenningen. Eddik funker ikke, eple-eddik gjør. De vil ha søtt. Anonymkode: 5f592...8d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Try2 Skrevet 26. juli 2017 #12 Del Skrevet 26. juli 2017 Bruker klunker av rødvin og juice. Har hørt at noen bruker frukt som banan etc som inneholder søtstoff - Men da må man passe på at de ikke kommer seg ut igjen. Jfr Gladpack med små hull. (pass på at frukt ikke ligger ute på bord ol) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Try2 Skrevet 26. juli 2017 #13 Del Skrevet 26. juli 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Støvsug dem og ta ut støvsugeren før du fjerner posen. Kast! Anonymkode: 47f7e...864 Har hørt dette rådet også. Høres lett ut...Men lurer på hvordan man skal støvsuge så små fluer? Det er jo nesten umulig å klappe til dem når de flyr... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker 42 Skrevet 26. juli 2017 #14 Del Skrevet 26. juli 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eddik funker ikke, eple-eddik gjør. De vil ha søtt. Anonymkode: 5f592...8d8 Jau. Men i mine eksperimenter så har altså vin og øl vært langt mer populære. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ragnar89 Skrevet 27. juli 2017 #15 Del Skrevet 27. juli 2017 Elektrisk fluesmekker , da svir du de og hiver kadaveret ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #16 Del Skrevet 27. juli 2017 Stakkars små.. Anonymkode: 1e4a9...e99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå