AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #1 Skrevet 26. juli 2017 Når noen har fått unge så sier folk: de må ha starta tidlig, også ler dem. Hvis de mener at noen fikk barn tidlig så skjønner jeg at folk syns det er litt tidlig hvis noen fikk barn som 16 åring, men dette blir sagt om de om til og med var 25 år når de fikk barn. Blir det også ansett om for tidlig? Atte hæ? Anonymkode: 2e740...4c8
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #2 Skrevet 26. juli 2017 Hva er det du ikke forstår med det? De synes selv at de fikk barn litt for tidlig. Kanskje de skulle opplevd å være seg selv en stund først? Anonymkode: 9ba9e...f3c 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #3 Skrevet 26. juli 2017 Jeg forbinder slike uttalelser mest med de som blir besteforeldre når de er 40 eller yngre. Anonymkode: 14f42...bcc
hocane Skrevet 26. juli 2017 #4 Skrevet 26. juli 2017 Vil ikke si 16 år er for tidlig. Kommer an på personen for å være ærlig. Mange modne 16 åringer. Gutta er det verre med.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #5 Skrevet 26. juli 2017 Akkurat nå, hocane skrev: Vil ikke si 16 år er for tidlig. Kommer an på personen for å være ærlig. Mange modne 16 åringer. Gutta er det verre med. 16 er ærlig talt for tidlig. De færreste er modne nok til å ta seg av en unge i den alderen! 25 er absolutt ikke tidlig. Heller helt passe 😊 Anonymkode: 9d55b...1e1 6
hocane Skrevet 26. juli 2017 #6 Skrevet 26. juli 2017 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: 16 er ærlig talt for tidlig. De færreste er modne nok til å ta seg av en unge i den alderen! 25 er absolutt ikke tidlig. Heller helt passe 😊 Anonymkode: 9d55b...1e1 Som sagt det kommer an på jenta. Vet om flere 16 åringer det har gått veldig bra med. Du må huske på at jenter modnes mye fortere enn gutter. Endret 26. juli 2017 av hocane
Ella1 Skrevet 26. juli 2017 #7 Skrevet 26. juli 2017 For meg er 16 år 10 år for tidlig, men folk får gjøre som dem vil. Jeg kommenterer aldri slikt, deres valg. For meg var 26 år den perfekte alder å få barn, men det var for at det var viktig for meg å oppleve så mye som mulig før jeg fant roen som et barn fortjener. Man har forskjellige behov. 1
veraa94 Skrevet 26. juli 2017 #8 Skrevet 26. juli 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: 16 er ærlig talt for tidlig. De færreste er modne nok til å ta seg av en unge i den alderen! 25 er absolutt ikke tidlig. Heller helt passe 😊 Anonymkode: 9d55b...1e1 Enig i at de som er 16 år og får barn er for unge. De burde få noen år på seg til å gjøre seg ferdig med skolegang og nte ungdomslivet. Når det er sagt går det fint med de fleste som får barn så tidlig. Jeg tror nesten ingen så unge ønsker å få barn, men jeg tror heller ingen har angret etter å ha født barnet.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #9 Skrevet 26. juli 2017 2 minutter siden, hocane skrev: Som sagt det kommer an på jenta. Vet om flere 16 åringer det har gått veldig bra med. Og hvordan går det med barna? Er barna gamle nok til at dere vet hvordan det gikk med dem. Man ser gjerne ikke skaden før barna blir tenåringer + Anonymkode: 980c7...319 3
hocane Skrevet 26. juli 2017 #10 Skrevet 26. juli 2017 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og hvordan går det med barna? Er barna gamle nok til at dere vet hvordan det gikk med dem. Man ser gjerne ikke skaden før barna blir tenåringer + Anonymkode: 980c7...319 Kommer an på situasjonen. Er det alenemor er jeg svært kritisk. Er det en moden mann inn i bildet med ting på stell går det nok veldig bra. Endret 26. juli 2017 av hocane
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #11 Skrevet 26. juli 2017 Hadde jeg blitt gravid om en uke hadde jeg synes det var det for tidlig for meg, og jeg er 24 år gammel. Må ha noen år til med fullstendig frihet før det i det hele tatt er mulighet for at jeg vil føle at det er "tid" for barn. Jeg har venninner med barn, og jeg synes egentlig det var litt for tidlig for dem også (ingen av de barna var planlagt). Uansett, hadde jeg fått barn nå hadde jeg fint klart å tatt vare på barnet, men likevel litt for tidlig i mine øyne. Anonymkode: 0c566...0f2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #12 Skrevet 26. juli 2017 Jeg fikk barn rett før 20 års dagen min, ikke planlagt og i manges øyne for tidlig. Av den generasjonen som syntes det var aaaaltfor tidlig, (min foreldre generasjon) hadde sikkert 60 % av de fått barn i samme alder selv, da mange giftet seg tidlig og stiftet familie, bare at det hadde de nok "glemt". Nå har det gått veldig fint, hatt 50/50 med barnefar i mange år da det dessverre ble slutt, tatt bachelor, jobbet osv. Nå er jeg 40 og har et voksent barn. Føler at jeg har hele livet foran meg, nå kan jeg rase fra meg. Men på en litt annen måte enn jeg ville gjort som 20 åring uten barn da. Anonymkode: b85a0...a45 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #13 Skrevet 27. juli 2017 17 timer siden, hocane skrev: Vil ikke si 16 år er for tidlig. Kommer an på personen for å være ærlig. Mange modne 16 åringer. Gutta er det verre med. 16-åringer er bare barn selv, så jeg er 100% enig i at de er for unge. Alt for unge, men flere sier at folk på 25 år har startet tidlig med å få barn også. Anonymkode: 2e740...4c8
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #14 Skrevet 27. juli 2017 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk barn rett før 20 års dagen min, ikke planlagt og i manges øyne for tidlig. Av den generasjonen som syntes det var aaaaltfor tidlig, (min foreldre generasjon) hadde sikkert 60 % av de fått barn i samme alder selv, da mange giftet seg tidlig og stiftet familie, bare at det hadde de nok "glemt". Nå har det gått veldig fint, hatt 50/50 med barnefar i mange år da det dessverre ble slutt, tatt bachelor, jobbet osv. Nå er jeg 40 og har et voksent barn. Føler at jeg har hele livet foran meg, nå kan jeg rase fra meg. Men på en litt annen måte enn jeg ville gjort som 20 åring uten barn da. Anonymkode: b85a0...a45 Selvklart. Du har jo på en måte gått glipp av mye i disse tyve årene da du har måtte vært der for ungen din. Når du og barnet ditt var på Hoppe Loppe land eller i foreldremøter så var mange andre ute med venner, festet og sånt? Anonymkode: 2e740...4c8 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #15 Skrevet 27. juli 2017 17 timer siden, hocane skrev: Som sagt det kommer an på jenta. Vet om flere 16 åringer det har gått veldig bra med. Du må huske på at jenter modnes mye fortere enn gutter. Husker ei her i byen som fikk barn da og ei som var enda yngre. De ble sett litt rart på. Anonymkode: 2e740...4c8
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #16 Skrevet 27. juli 2017 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er det du ikke forstår med det? De synes selv at de fikk barn litt for tidlig. Kanskje de skulle opplevd å være seg selv en stund først? Anonymkode: 9ba9e...f3c Det er ikke de selv om syntes det, men andre folk som har ment og mener dette. Anonymkode: 2e740...4c8
lillesky Skrevet 27. juli 2017 #17 Skrevet 27. juli 2017 Tråden er ryddet for personangrep. /lillesky (mod)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå