AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #1 Skrevet 26. juli 2017 Jeg ønsker en trygg og stabil jobb, med fastlønn. Ikke provisjon eller timelønn. Hva kan jeg gjøre?! Jeg har utdannelse innen markedsføring og har jobbet med det meste for å ha en solid grunnmur, men føler jeg står fast. Alle ønsker noen som har x antall år erfaringen innen det feltet. Jeg er så lei å jobbe mye for lite penger. Jeg ønsker nå en vanlig, kjedelig kontorjobb. Eller hva som helst som er fast. Jeg vurderer å ta vekterkurs. Hvorfor ikke liksom? Jeg skulle virkelig virkelig ønske jeg hadde interesse for sykepleien, lærer e.l for føler man alltid trenger dette og det er "trygt", man vet hva man går til. Tips, råd og solskinnshistorier tas imot med stor takk! Anonymkode: 09356...1e8 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #2 Skrevet 26. juli 2017 Jeg ønsker foresten ikke å ta ny utdannelse, dessverre. Sitter allerede på altfor mye studielån og huslån. Anonymkode: 09356...1e8 1
IncaTinca Skrevet 26. juli 2017 #4 Skrevet 26. juli 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ønsker en trygg og stabil jobb, med fastlønn. Ikke provisjon eller timelønn. Hva kan jeg gjøre?! Jeg har utdannelse innen markedsføring og har jobbet med det meste for å ha en solid grunnmur, men føler jeg står fast. Alle ønsker noen som har x antall år erfaringen innen det feltet. Jeg er så lei å jobbe mye for lite penger. Jeg ønsker nå en vanlig, kjedelig kontorjobb. Eller hva som helst som er fast. Jeg vurderer å ta vekterkurs. Hvorfor ikke liksom? Jeg skulle virkelig virkelig ønske jeg hadde interesse for sykepleien, lærer e.l for føler man alltid trenger dette og det er "trygt", man vet hva man går til. Tips, råd og solskinnshistorier tas imot med stor takk! Anonymkode: 09356...1e8 Åh herregud, det føltes som om noen lot som om den personen var MeG og skrev dette innlegget. Fikk litt sjokk. Jeg er SÅ i samme situasjon som deg!! Jeg velger å ikke stå som anonym i håp om at du tar kontakten. Kanskje vi kan hjelpe hverandre videre!
kikkana Skrevet 26. juli 2017 #5 Skrevet 26. juli 2017 Majoriteten av yrker forsvinner etter hvert, helse er nok den siste og kanskje den eneste hvor det alltid kommer til å være folk. Du er kanskje også trygg en god stund dersom du tar en utdanning innen teknologi eller automasjon. Byråkratiet lever godt i Norge og gjør sikkert det lenge. Mye innen forvaltning her og der, men kan kanskje være vanskelig å få jobben der, hvis du ikke kjenner rett folk eller har master. En advokat har nok heller ingen problemer, både staten og det private har behov der. Problemet er vel at de fleste "trygge" yrker krever lang utdanning? Jeg vet ikke.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #6 Skrevet 26. juli 2017 Åh neida.. ikke bare lang utdanning. Heller mer erfaring og nettverk. Anonymkode: 023b0...3b8 3
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #7 Skrevet 26. juli 2017 Hva med typograf? Det er jo et sjeldent yrke i dag. Anonymkode: 5408c...2dd
straamann Skrevet 26. juli 2017 #8 Skrevet 26. juli 2017 Alle helseyrker, også i støttefunskjoner er rimelig trygge i lang tid fremover. Men det varierer nok også der hvor mye utdanning og erfaring som er nyttig dersom man skal slippe å måtte flytte på seg for å få jobb. Ingen vet sikkert hvordan arbeidsmarkedet i fremtiden vil se ut. Det eneste som er sikkert er at noen yrker vil forsvinne, andre vil bestå, og på uventede områder vil det trenges mer folk.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #9 Skrevet 26. juli 2017 Nettopp. Men som TS sier så vil h*n ikke studere mer. Vi vil være brukbare sånn som man er nå Anonymkode: 023b0...3b8
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #10 Skrevet 26. juli 2017 Problemet er at markedsføring og salg er et veldig dårlig utgangspunkt hvis ikke man vil ha provisjonsbasert lønn. Anonymkode: d62ee...635 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #11 Skrevet 27. juli 2017 Prøv deg på salg/markedsføring innenfor B2B? Førsteskanse-salg mot sluttbrukere er jo typisk sett lavt betalt nettopp fordi det er entry level. Er du en god selger så er det alltids mulig å klatre til mer stabile og høyere betalte jobber, cluet er å ikke ha skylappene på og kun se etter muligheter innenfor et snevert kompetanseområde. Salgsjobber finnes det i alle bransjer. Er du derimot elendig i det du er utdannet som pga mangel av interesse eller lignende, så bør du nok revurdere yrke, ja. Anonymkode: 7286d...6eb
Tvist Skrevet 27. juli 2017 #12 Skrevet 27. juli 2017 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ønsker en trygg og stabil jobb, med fastlønn. Ikke provisjon eller timelønn. Hva kan jeg gjøre?! Jeg har utdannelse innen markedsføring og har jobbet med det meste for å ha en solid grunnmur, men føler jeg står fast. Alle ønsker noen som har x antall år erfaringen innen det feltet. Jeg er så lei å jobbe mye for lite penger. Jeg ønsker nå en vanlig, kjedelig kontorjobb. Eller hva som helst som er fast. Jeg vurderer å ta vekterkurs. Hvorfor ikke liksom? Jeg skulle virkelig virkelig ønske jeg hadde interesse for sykepleien, lærer e.l for føler man alltid trenger dette og det er "trygt", man vet hva man går til. Tips, råd og solskinnshistorier tas imot med stor takk! Anonymkode: 09356...1e8 Det er vanskelig å få en fast stilling som vekter. Der blir du i hovedsak tilkallingsvikar, deltidshjelp o.l. Ville heller søkt på resepsjonsstillinger for f. eks
IncaTinca Skrevet 27. juli 2017 #13 Skrevet 27. juli 2017 Ts send meg en meld så kan vi snakkes nærmere. Jeg er anonymbruker "....3b8" i tillegg til meg selv hehe. Glemte å krysse av. Men ja. Personlig er mangel av interesse for selve salg gått ned. Fra super opp til sterkt ned. Jeg revurderer å søke andre yrker i andre bransjer nå. Som HR og Assisterende butikksjef. Fikk jobb i en av stillingene men takka nei fordi teamet var alllt for lite (lite å lære av andre) samt veldig fokuserte på hvor mange man kan få ut i jobb hele tiden. Hver bedrift jobber annerledes.
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #14 Skrevet 27. juli 2017 du ønsker en trygg og kjedelig kontorjobb og vurderer vekterkurs? :o Anonymkode: 7b14c...2c6 1
IncaTinca Skrevet 27. juli 2017 #15 Skrevet 27. juli 2017 Jeg fikk faktisk enda et jobbtilbud til , takket muntlig ja, starta første arb dag, fikk helt andre inntrykk, og trakk meg samme dag siden kontrakten ikke var signert enda. Alt for bonusfokuserte, datasystemet er fra 1980, og snittalderen er 19 . Ligger du ett hakk unna salg av noe som helst får du ikke bonus. Og den er kvartalsvis. Det pisset og stresset der . Er jeg ferdig med. :-) Rekrutteringsbyrået gikk det selvfølgelig utover men hun presset meg tross alt til å takke ja. Når jeg ærlig forklarer henne situasjonen viser hun null forståelse. Hun kaller det å være for "streng med seg selv/setter for høye krav til seg selv" og så sier hun " jeg vet ikke hvordan du har gjort det på skolen men du setter altfor høye krav til deg selv. Selvom du ble fortalt suksesshistorier betyr det ikke at du må prestere fra dag 1. Du må ikke gi jobben en dags sjanse men ett års sjanse." Jammen - B@&.' , jeg har B i snitt, og det er mitt liv og mine valg. Jeg skal ikke jobbe for at du skal få kontrakt med en kjede. 1
IncaTinca Skrevet 27. juli 2017 #16 Skrevet 27. juli 2017 Og ja, jeg setter alltid høye krav til meg selv og så langt har jeg lykkes med det.
IncaTinca Skrevet 27. juli 2017 #17 Skrevet 27. juli 2017 Dette var bare ment for å dele mine erfaringer med dere btw
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #18 Skrevet 27. juli 2017 8 timer siden, IncaTinca skrev: Dette var bare ment for å dele mine erfaringer med dere btw Er helt enig med deg, synes du er tøff Anonymkode: 28218...f5e
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #19 Skrevet 27. juli 2017 På 26.7.2017 den 12.05, AnonymBruker skrev: Jeg ønsker en trygg og stabil jobb, med fastlønn. Ikke provisjon eller timelønn. Hva kan jeg gjøre?! Jeg har utdannelse innen markedsføring og har jobbet med det meste for å ha en solid grunnmur, men føler jeg står fast. Alle ønsker noen som har x antall år erfaringen innen det feltet. Jeg er så lei å jobbe mye for lite penger. Jeg ønsker nå en vanlig, kjedelig kontorjobb. Eller hva som helst som er fast. Jeg vurderer å ta vekterkurs. Hvorfor ikke liksom? Jeg skulle virkelig virkelig ønske jeg hadde interesse for sykepleien, lærer e.l for føler man alltid trenger dette og det er "trygt", man vet hva man går til. Tips, råd og solskinnshistorier tas imot med stor takk! Anonymkode: 09356...1e8 Hva med å jobbe i nav? God lønn, 8-16 jobb. 😁 Anonymkode: f8d44...278
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #20 Skrevet 27. juli 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med å jobbe i nav? God lønn, 8-16 jobb. 😁 Anonymkode: f8d44...278 Leste faktisk et sted her om dagen ang det å jobbe på nav. De fleste som jobber der trives, men det er ekstra strenge regler osv. Nav selvfølgelig Men det er da ikke bare bare å få seg en jobb på nav da hvis man ikke har relevant utdannelse ?! Jeg kunne gjerne tenkt meg å ta plassen til de som snakker med oppegående folk som oss som faktisk vil lykkes i livet men bare har litt hard uflaks til å begynne med. For de er SYKT inkompetente !! Jeg synes NAV burde tilby : A. Nettverksmøter hvor man kan komme i kontakt med mennesker og bedrifter så man lettere kan få seg jobb (Og ikke invitere de 3 minst populære rekrutteringsbyråene som bare snakker om stillinger som truckfører, barnehagemedarbeidere og promotører) * ren fakta det her altså * B. En oversikt over bedrifter / bransjer man kan prøve seg på basert på utdannelse man har. Det er det minste de kan gjøre. Hadde vært no om flere kunne liksom sagt det til dem. Anonymkode: 023b0...3b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå