Gjest Anonymous Skrevet 9. januar 2005 #1 Skrevet 9. januar 2005 jeg sitter å titter på md formulations. men er md formulations for eldre hud? det virker som om de er veldig opptatt av å beskytte mot rynker o.l...og da er jo ikke denne serien for meg overhode. Har blitt anbefalt et serum der: Moisture Defense Antioxidant Serum...uten at jeg skjønner poenget ved den?? I pakkene dems er jo gjerne dette serumet med. Hva er det til, og er md formulations egentlig beregnet for eldre hud?
Gjest Gjesta Skrevet 9. januar 2005 #2 Skrevet 9. januar 2005 Jeg hadde plager med eksem, og brukte da antioksidant-serumet i en periode. Det er en tyktflytende væske du bruker under kremen din. MD Formulations har flere ulike serier, og de fleste er vel for flere ulike hudtyper. De inneholder glykolsyre som effektiv ingrediens, og det virker mot mange slags tilstander i huden, blant annet kviser, men også solskadet eldet hud. Vit A-plus-serien er vel mer mot eldet hud, men Clearing Complex derfra er super mot kviser.
Gjest Gjesta Skrevet 9. januar 2005 #4 Skrevet 9. januar 2005 Md.F er mest for "spesiell" hud Å bruke MDF hvis huden ikke trenger det, er som å "skyte spurv med kanoner". For ikke å snakke om dyrt...
Gjest tråd-s Skrevet 9. januar 2005 #5 Skrevet 9. januar 2005 Så facial lotion er ansiktskremen da, altså? Huff nei...vet ikke om jeg tør å bruke md-formulations jeg. Har verken rynker eller spesielt med kviser så det er vel bare til waste uansett hva min venninne sier. :-)
Gjest tråd-s Skrevet 9. januar 2005 #6 Skrevet 9. januar 2005 eneste er at jeg har ekstremt fet hud...men mdf er vel ikke spesielt for det.
Gjest Gjesta Skrevet 9. januar 2005 #7 Skrevet 9. januar 2005 Facial Lotion er ment under kremen, og funker godt mot svarte prikker og kviser. Det er ingen fuktighetskrem, så du må bruke krem over. Hvis du ikke har noen problemer med huden din, kan du trygt la være å bruke dem.
Gjest Gjesta Skrevet 9. januar 2005 #8 Skrevet 9. januar 2005 For fet hud vet jeg ærlig talt ikke...Kanskje du kan snakke med en hudpleier? Du trenger jo ikke kjøpe noe, bare be om råd, og eventuelt produktprøver.
Gjest Anonymous Skrevet 9. januar 2005 #9 Skrevet 9. januar 2005 Facial Lotion er ment under kremen' date=' og funker godt mot svarte prikker og kviser. Det er ingen fuktighetskrem, så du må bruke krem over. Hvis du ikke har noen problemer med huden din, kan du trygt la være å bruke dem.[/quote'] Okey. Nei da er det best å la vær Tusen takk alle for svar!
Gjest Gjesta Skrevet 9. januar 2005 #10 Skrevet 9. januar 2005 her kan du fylle ut et skjema og få anbefalinger for din hud. Kanskje det kan hjelpe litt på vei?
Gjest Anonymous Skrevet 9. januar 2005 #11 Skrevet 9. januar 2005 her kan du fylle ut et skjema og få anbefalinger for din hud. Kanskje det kan hjelpe litt på vei? Takk. skal se ja...takk takk
Gjest Anonymous Skrevet 9. januar 2005 #12 Skrevet 9. januar 2005 Ja, jeg hadde visst kombinasjonshud. Men dæven det er mye de anbefaler. Skal man virkelig bruke alt som de anbefaler? Facial Cleanser Facial Lotion Vit-A-Plus Eye Creme Moisture Defense Antioxidant Serum Moisture Defense Antioxidant Spray Moisture Defense Antioxidant Treatment Masque SPF15 hvem av dem er ansiktskremen da? :o og hva menes med antioxidant?
Gjest Gjesta Skrevet 9. januar 2005 #13 Skrevet 9. januar 2005 Antioksidanter beskytter huden (og celler i kroppen generelt) mot frie radikaler, som skader dem. Du trenger ikke bruke alle de produktene (de vil jo SELGE!). Hvis jeg skulle gjette, burde du starte med Facial Lotion, og bruke en helt normal ansiktskrem for din hudtype (Dermalogica Active Moist er flott her; mye fukt, men oljefri). Det er ingen fuktighetskrem i den rekken de anbefaler deg. Selv har jeg tørr hud, og bruker ett eneste MDF produkt, nemlig Facial Cream. Den kommer under den vanlige kremen morgen og kveld.
yvonne288 Skrevet 10. januar 2005 #14 Skrevet 10. januar 2005 MD er et "spesial" produkt, så man bør ikke bruke det før man har rådført med en hudpleier. Produktene er egnet for veldig fet og uren/problemhud og anti-aldring. Før man beygnner å bruke MD produktene er det beste å gå til en hudpleier og få en slags "hudanalyse" først, dermed kan hun finne ut de produktene som er tilpasset huden din, hun vil også forklare til deg om hvordan du bruker MD. Jeg har selv brukt MD i snart et halvt år og er veldig fornøyd med resultatet så langt. Jeg bruker også i.d makeup/B.E, bruker den fordi det er solfaktor i den og at den tar vare på huden. For å få mest utbytte av MD produktene kan man gå på en behandling som heter "MD- pensling", vanligvis er det en kur på 10 behandlinger. Jeg har selv gått på 5 og har sett merkbar resultat pga kviser o.l. Når man bruker MD, trenger man ikke bruke noen form for skrubbemaske eller rensende maske, fordi MD har en peelende effekt, dersom man bruker maske vil det forverre huden. Det viktigste man bør bruke er en fuktighetsmaske, siden MD peeler mister huden en god del fukt, derfor må man tilføre huden nok fukt. Jeg bruker MD Moisture Defense Antioksidant Masque, syns den er veldig god. Den gir huden min glød, masse fukt, pluss den renser/peeler bort "svarte prikker". Håper dette hjelper litt da :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå